Toon posts:

Netwerkverbinding valt af en toe weg

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen :)

Hier op m'n werk is een of ander raar probleem.
Er zijn zo'n 120 werkplekken, 17 printers en 3 servers op ons NT-netwerk aangesloten.
Het beheer van de netwerkapparatuur wordt niet door ons gedaan, maar door de beheerder van het gebouw (er zitten meerdere organisaties hier)
Nu het probleem: Zo af en toe valt een netwerkverbinding weg. Dit uit zich door bijvoorbeeld het niet kunnen maken van een netwerkverbinding met de homedirectory of bijvoorbeeld een printer (met jetdirect kaart) waar niet meer naar geprint kan worden. (ook telnetten naar de printer lukt dan niet meer) Het zijn dus niet gewoon trage verbindingen, maar echt niet-werkende verbindingen.
Bij de printer helpt het aan/uit-schakelen meestal wel, maar bij pc's duurt het vaak 'gewoon' even voordat ze het weer doen.
Dit probleem bestaat al langer, maar komt nu ieeetsje vaker voor. Er wordt gevraagd of het gebruik van roaming profiles hier de oorzaak van kan zijn, maar dat lijkt me eigenlijk niet. De roaming profiles worden sinds een maandje voor een stuk of 10 users gebruikt.
Wat ik me verder voor kan stellen is dat het veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld niet goed geconfigureerde switches, maar wij kunnen daar zelf niets aan veranderen en de beheerder zegt dat het daar niet aan ligt, omdat andere organisaties in het gebouw nergens last van hebben.
Dan komen we uit bij de servers. 3 compaq proliants, maar ik heb op mijn eigen werkstation nog nooit last gehad van een stakende verbinding. Het lijken bepaalde kamers in het gebouw te zijn waar dit probleem zich zo af en toe eens voordoet.
Overigens helpt het vervangen van het kabeltje tussen pc en wall outlet ook niet :'(

Iemand ideeën hierover ?

Alvast bedankt,

TEO

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

UTP kabels niet goed gelegd zodat er bij heavvy usage "overspraak" is ?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer eens wat metingen te doen met een sniffer oid.
Dan zie je waar het fout kan gaan..... Als er dus niets langs komt ligt het aan je netwerk. Komen er een hoop vreemde pakketen langs dan moet je eens kijken wat dat is... Het kan een foute config in de switches zijn. Het kan ook dat er iets op de server of pc niet goed zit....

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
hoe is je netwerk precies opgebouwd?? van server naar switch en van switch naar client?? of ga je vanaf de switch niet direct naar een client toe, maar eerst naar een hub oid??
Komt t ook op alle werkstations/servers voor of slechts op sommige delen van t netwerk??

iRacing Profiel

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Aangezien je niet kunt controleren of het probleem aan de fysieke infrastruktuur ligt, zal jezelf met wat testen over de brug moeten komen.
Misschien is het een idee om vanaf zo een probleem station een ping commando te geven waarbij deze een flinke poos door blijft pingen?
Als je echt de bekabeling van bepaalde kamers niet vertrouwd, dan zul je het een en ander aan PC's moeten gaan verschuiven. Dus dan zal je een 'probleem' geval naar een lokatie moeten verhuizen, waar je geen last van uitval hebt en vice versa. Mocht dan toch nog het probleem voordoen in de 'probleemkamer', dan lijkt het mij, dat de gebouwbeheerder ook bij het troubleshooten moet worden betrokken. Ik neem aan dat er toch wel afspraken over de aangeboden dienstverlening bestaan? Of mag de eigenaar van de fysieke infrastruktuur zich er echt zo goedkoop vanaf maken? Een beetje meer betrokkenheid van hun kant lijkt me wel op zijn plaats...

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Dooie switch.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:53 schreef NewAgePerformance het volgende:
Dooie switch.
complimenten met deze conclusie :)

lijkt me geen dooie switch, anders deed ie namelijk niks..

zou het niet een rotte nic op het netwerkkunnen zijn (die constant, of met tussenpozen) 'jabber-packets' over de lijn stuur?

A wise man's life is based around fuck you

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00
Geen sterke interferentie (ahem) van motoren en TL's etc???

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 22:42

jep

Wij hebben er hier ook last van, bij ons zit een NAS systeem op de 'H' schijf.. maar die H schijnt een gereserveerde driveletter te zijn :?

Moet ik nog uitzoeken, maar daar ligt het geloof ik aan.

Verwijderd

quote: Het beheer van de netwerkapparatuur wordt niet door ons gedaan, maar door de beheerder van het gebouw

Kunnen die Pro's dat dan niet doen?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 22:11:
quote: Het beheer van de netwerkapparatuur wordt niet door ons gedaan, maar door de beheerder van het gebouw

bedankt voor de nutteloze kick :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

cmd prompt openen en:

net config server /autodisconnect:-1

Standaard zet w2k de netwerkverbinding na 20 minuten op "standby". Krijg je ook van die rode kruisjes ineens door je drivemappings (in explorer). Met -1 disable je dit.

(nuttig genoeg?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 03:12 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Helpt nogal veel als je over diezelfde netwerkverbinding niet eens dataverkeer krijgt :X

Daarnaast is het netter (en aan te raden) om als je dat doet, dan via HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters je autodisconnect op -1 te zetten, omdat jouw oplossing dat niet echt doet (zet daar een waarde van 9670 jaar neer, ook afdoende, maar niet hetzelfde ;) )

Vergeet alleen niet al die openstaande sessies eens in de zoveel tijd te sluiten als je geen volgelopen sessietabel wil hebben ;)

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 25-01-2003 03:38 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 22:11:

en jij schopt haal jij dit eeuwenoude topic uit z'n eeuwige slaap :?

nuttig :/

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.