Vaag ernstig probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Gister was ik een beetje aan het PC-en, valt spontaan me beeld weg en begint de PC te piepen. Ik druk op reset, maar de PC blijft hangen in in de BIOS!!! nog een keer gereset en de PC start helemaal niet meer op (zwart scherm).
Nu doet ie het soms (eventjes) maar meestal blijft het beeld zwart bij het opstarten.

Iemand een idee wat dit kan zijn??
Dit zijn mijn specs: A7V, Duron 800, V7100, 512MB, SBLive, 300 Watt voeding, Realtek NIC.

Verwijderd

Beetje vaag idd, clear je cmos eerst eens met de 2 contact puntjes op je mobo, asus heeft daar geen jumper voor :(
Haal dan één voor één onderdelen uit je pc en vervang ze tijdelijk voor andere.
Zo ben je er snel achter wat je probleem is.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ik denk een probleempje met je videokaart of het geheugen (hoewel ie dan wel een blauw scherm had moeten geven)...

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Me PC doet het weer!! na alles behalve het moederbord vervangen te hebben, deed de PC het zonder probleem. Daarna alle oude onderdelen weer terug gezet en hij doet het nog steeds!?!?! blijft vaag, maar hij doet het dus weer en daar gaat het om.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Dan zal er wel iets slecht contact hebben gemaakt.. (videokaart of mem een beetje los in het slot ofzo!)

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

arnova

weet veel, maar niet alles

Kan soms ook door zogenaamd "latch-up"-verschijnsel komen. Dit betekent dat door statische ontlading de electronica stuk lijkt maar in feite in een doorgeslagen toestand is waar het na verloop van tijd weer uit kan komen. Komt bv. veel voor bij mensen die hun computer niet geaard hebben (geen geaard stopcontact)

ESP PvBoiler Controller https://github.com/arnova/pvboiler

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Dat zou het inderdaad ook kunnen zijn, maar om nou te zeggen dat het veel voorkomt.... Ik werk al jaren met PC's zonder geaard stopcontact en dit zou dan de 1e zijn.
Pagina: 1