Scandisk foutmelding: HD omruilen??

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik laat iedere week van mijn harde schijf (IBM DTLA-307045, 45GB) een oppervlaktecontrole door scandisk uitvoeren, waarbij vanmorgen ik de volgende foutmelding heb gekregen:
Schijfcontrole kan niet juist lezen van of schrijven naar cluster 361135
Dit cluster bevat enkele of alle
G:\Program Files\NewsShark\download\********.*** (geen warez >:) )
Resolutie: De fout corrigeren
Resultaten: De fout is gedeeltelijk gecorrigeerd. De schijf kan nog steeds ernstige problemen bevatten.
Moet ik mijn HD nu terugsturen naar IBM, of valt dit niet onder de garantie. Mijn HD is nu ong. 14 maanden oud.

• TweakersOnly
Ik heb inmiddels de IBM Drive Fitness Test (advanced test) op de HD losgelaten en krijg de volgende informatie:
Drive Information:
Serial Number: YMF68061
Failure code: 0x70 Defective device
Additional code: 0x77
Test date: 23-10-2001

Technical Result Code (TRC) for RMA:
707795A4
Vooraf kreeg ik de melding dat er een of meerdere bad sectors zijn en of ik met behulp van de tool Erase disk mijn HD wilde formatteren.

Moet ik de HD nu terugsturen naar IBM onder vermelding van de TRC en Faillure code, of moet ik mijn HD maar gewoon formatteren en hopen dat alles verholpen is?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Als ik jou was zou ik eerst maar eens voor een grondige format (in BIOS) gaan alvorens de HD op te sturen. Dit heeft bij mij ook wel eens geholpen.
Als daarna de dezelfde problemen aanhouden/terugkomen is het natuurlijk wel een optie om hem alsnog naar IBM te zenden

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op dinsdag 23 oktober 2001 10:33 schreef aardbeix15 het volgende:
Als ik jou was zou ik eerst maar eens voor een grondige format (in BIOS) gaan alvorens de HD op te sturen. Dit heeft bij mij ook wel eens geholpen.
Als daarna de dezelfde problemen aanhouden/terugkomen is het natuurlijk wel een optie om hem alsnog naar IBM te zenden
Een format vanuit de bios? Je bedoeld een low-level format zoals je die vroeger uitvoerde (van debug). Lijkt mij niet aan te raden. Hij geeft zelf aan om hem terug te sturen en dat zou ik dus ook doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Bij een lowlevel format vervalt bij de meeste moderne schijven de gerantie, zal ik dus zeer zeker niet doen.

Verwijderd

Ik ahd ook eens zoiets, en toen deed na 2 dagen mijn windows het opeens ook niet meer. Gewoon format. Als dat niks opleverd kun je hem altijd nogm wegsturen

• TweakersOnly
Ik heb de G-partitie in MSDOS geformatteerd (standaard FORMAT-commando). In de samenvatting na het formatteren staat dat er 0,64MB in beschadigde sectors is geplaatst. Moet ik de HD nu terugsturen (en krijg ik een alternatieve) of vallen bad sectors niet onder de garantie?

Als ik mijn HD opstuur naar IBM, binnen welke termijn kan ik via de post oid een andere HD tegemoet zien? Wat kan ik het beste samen met de HD opsturen: screenshot Scandisk, screenshot Drive Fitness Test??

Verwijderd

Gewoon opsturen, dit is een keiharde sectorfout, als je gaat formateren zal je onherroepelijk ook een sectorfout tegenkomen.

Wat er dan gebeurd is dat ie de bad sectors exclude in de FAT tabel.

• TweakersOnly
Weet iemand hoe ik een screenshot van een dosprogramma kan printen? Ik wil nl. een screenshot van de IBM Drive Fitness Test en scandisk (DOS) meesturen. Moet je je HD eerst leegmaken, voordat je hem naar IBM opstuurt?

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 09:20
De drive fitness test van IBM kan zijn resultaten naar een textfile op floppy schrijven. PC daarna weer gewoon opstarten in windows (als ie dat nog doet ;) ) dan kun je de tekst weer openen en afdrukken of wat dan ook.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:23
Op dinsdag 23 oktober 2001 18:53 schreef TweakersOnly het volgende:
Weet iemand hoe ik een screenshot van een dosprogramma kan printen? Ik wil nl. een screenshot van de IBM Drive Fitness Test en scandisk (DOS) meesturen. Moet je je HD eerst leegmaken, voordat je hem naar IBM opstuurt?
Doe de DFT en sluit 'm af. Hij schrijft de resultaten van de test op de floppy.
Je kan op http://www.storage.ibm.com --> Warranty een RMA nummer aanvragen. Dat doe je door de inhoud van de floppy te versturen naar IBM. Volg die stappen die op de site staan en je krijgt een RMA toegewezen. Werkt erg goed. Je hoeft dus geen screenshots ed. toe te voegen.

• TweakersOnly
De verpakkingswijze voor het versturen van de HD is me nog niet helemaal duidelijk. Volgens mij moet ik de HD in een anti-statische verpakking stoppen, deze saelen en dan de verpakking in een klein doosje stoppen. Of moet ik nog ergens rekening mee houden?
Pagina: 1