Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

engergie verbruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd wat nou een nieuw systeem (in het algemeen) aan energie verbruikt als hij bv 6 uur aan staat met het beeldscherm uit.

Verder staan er geen power savers aan.

Wat gaat zo iets aan energie kosten (voor die 6 uur)?

iemand een idee.

Verwijderd

Ligt aan je setup. AMD meer dan Intel. Dikke RAID-array lust ook wel wat. Veel casefans of niet. Waterkoeling of niet.

Zet een meter tussen je bak en het stopcontact, en je weet het :)

Ik denk dat je met je scherm uit toch al snel boven de 100 watt zit.
Vooral met een dikke Tbird oid.

Verwijderd

Topicstarter
sorry

een P4 systeem...

met een HD en DVD

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:40
Onderschat rambus niet ... das net een Athlon :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Een 7200 rpm HDD gebruikt meer dan een 5400 rpm. Die DVD gebruik je niet neem ik aan op dat moment? Die gebruikt dan niet echt stroom.

Verwijderd

Topicstarter
maar weet iemand wat dat ongeveer kost?

Verwijderd

een bakje van 100W aan laten staan kost ongeveer duizend per jaar. Ik wil nog een keer een KWh metertje erin hangen...

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 08:57 schreef Masta-T het volgende:
een bakje van 100W aan laten staan kost ongeveer duizend per jaar. Ik wil nog een keer een KWh metertje erin hangen...
Zoveel is het nou ook weer niet volgens mij.

Het moet makkelijk te berekenen zijn. Zoveel watt verbruik x zoveel uur = zoveel KWh. 1 KWh kost X, dus X keer het aantal KWh = kosten per jaar.

Verwijderd

Ik heb het een keer gemeten :
Tb 1Ghz
2x 5400rpm hdd
1x 7200rpm hdd
geforce 2mx
plex 12x10x32 + 40x
1 papst fan 2,3watt max
250 watt voeding

als ik mijn beelscherm uitzette kwam ik uit op 90watt continu met verwaarloosbare schommelingen. ALs ik de monitor aanzette dan kwam er 120 watt bij [ 19'' ]. Nou wist ik ook de berekening ervoor dus om het om te rekenen naar geld die weet ik echter niet meer wel weet ik dat als je een 100 watt lamp 24*7 laat branden het je ongeveer 14a15 gulden per maand kost.

Btw een 100watt bakkie kost je never nooit niet 1000 pietermannen per jaar dan zou je na 3 maanden je broadband routertje eruit hebben.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een systeem in rust gebruikt niet echt veel. Zeker niet kijken naar de stikkers die er op zitten, want die geven het piek vermogen aan. Maar stel dat het 100 watt is, dan is dat 2.4 KWh per 24 uur. Ongeveer 75 cent. Dus op jaarbasis kom je uit op iets van 300 piek. MAAR!!! ik heb dan geen rekening gehouden met de goedkopere nachtstroom die je bv ook in het weekend hebt. Dat bespaart zeker 75 piek op jaar basis. En wat er ook in hakt is dat gedurende de winter je verwarming het dan minder zwaar heeft waardoor er nog een 50-75 piek wordt bespaard. En lach niet om de verwarmings besparing, want die telt zwaar mee. De CV brandt vaak meer dan 6 maanden per jaar, ook al is het maar een klein beetje. Eind september gaat hij bijwarmen en ergens in april/mei stopt hij er mee. Voor je kamer maakt het geen ruk uit of de KWh uit de PC komen of uit de gaskachel. Gas is wel goedkoper dan electra, maar de efficientie van een CV systeem inclusief transport verliezen is niet echt optimaal. En de energie opname van je PC wordt met een rendement van 100% in je kamer gestopt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1