Ik heb nu weer eens een heel vaag probleem. Het volgende is loos:
Zodra ik een bestand van mijn c drive naar mijn d drive kopieer krijg ik geen foutmeldingen. maar zodra ik het gekopieerde bestand op station d check blijkt ie corrupt te zijn....Dit is vooral irritant bij het unzippen van grote bestanden. Unzip ik een zip bestand van +- 600MB vanaf mijn c drive naar een directorie op het zelfde station is er niets aan de hand. Doe ik het zelfde maar dan van c naar d dan krijg ik bij het zelfde bestand een checksum error.
Heb het diverse keren hetzelfde bestand van c -> d geunzipped en iedere keer krijg ik een checksum error en (dit is het gekke) telkens op een andere positie in het zip bestand. Het lijkt wel een random fout? Een cd backuppen van cdrom -> d geeft in eerste instantie ook geen problemen (geen windows foutmelding). Maar na nadere inspectie blijkt die backup dan dus ook verrot te zijn.....
Oh ja, beide drives bevatten(nog) geen bad sectors.
config:
station c en d:
2 zeegaten barracuda 4 40 gig aangesloten op:
de on board dma100 controller van een A7V.
OS=windows XP
Zodra ik een bestand van mijn c drive naar mijn d drive kopieer krijg ik geen foutmeldingen. maar zodra ik het gekopieerde bestand op station d check blijkt ie corrupt te zijn....Dit is vooral irritant bij het unzippen van grote bestanden. Unzip ik een zip bestand van +- 600MB vanaf mijn c drive naar een directorie op het zelfde station is er niets aan de hand. Doe ik het zelfde maar dan van c naar d dan krijg ik bij het zelfde bestand een checksum error.
Oh ja, beide drives bevatten(nog) geen bad sectors.
config:
station c en d:
2 zeegaten barracuda 4 40 gig aangesloten op:
de on board dma100 controller van een A7V.
OS=windows XP