Toon posts:

data corrupt bij kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu weer eens een heel vaag probleem. Het volgende is loos:
Zodra ik een bestand van mijn c drive naar mijn d drive kopieer krijg ik geen foutmeldingen. maar zodra ik het gekopieerde bestand op station d check blijkt ie corrupt te zijn....Dit is vooral irritant bij het unzippen van grote bestanden. Unzip ik een zip bestand van +- 600MB vanaf mijn c drive naar een directorie op het zelfde station is er niets aan de hand. Doe ik het zelfde maar dan van c naar d dan krijg ik bij het zelfde bestand een checksum error. :? Heb het diverse keren hetzelfde bestand van c -> d geunzipped en iedere keer krijg ik een checksum error en (dit is het gekke) telkens op een andere positie in het zip bestand. Het lijkt wel een random fout? Een cd backuppen van cdrom -> d geeft in eerste instantie ook geen problemen (geen windows foutmelding). Maar na nadere inspectie blijkt die backup dan dus ook verrot te zijn.....
Oh ja, beide drives bevatten(nog) geen bad sectors.

config:
station c en d:
2 zeegaten barracuda 4 40 gig aangesloten op:
de on board dma100 controller van een A7V.
OS=windows XP

Verwijderd

Heb je toevallig een Soundblaster in je systeem?

Verwijderd

heeft de A7V geen 686B southbridge (of 686A??)?? Met een 686B southbridge, dan is het gewoon de bekende bug. Op te lossen met nieuwe VIA drivers

nee, laat maar, ik zie het al...686A southbridge...

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 14:06
ik denk dat je beter ff je geheugen moet checken met www.memtest86.com , ik had namelijk ook van die vage leesfouten (bleek memfout te zijn)

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 01:30 schreef HlpDsK het volgende:
Heb je toevallig een Soundblaster in je systeem?
Yup, een soundblaster live 5.1

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 01:35 schreef davie het volgende:
heeft de A7V geen 686B southbridge (of 686A??)?? Met een 686B southbridge, dan is het gewoon de bekende bug. Op te lossen met nieuwe VIA drivers

nee, laat maar, ik zie het al...686A southbridge...
Die bug werd toch ook (wel minder) gemeld door mensen met een 686A?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja voor ik het vergeet, met on board controller bedoel ik de promise ata-100 controller en niet de via ata-66 controller van de chipset.

Het geheugen is net getest en dat is het dus helaas niet }:O ??

Damn! Moet ik verder zoeken....

Verwijderd

werkt verify=on in je config.sys nog? of zit er dat tegenwoordig niet meer in.

Hoe zit het met andere media? CDs etc? Misschien is er wel wat met de databuffer van de HDD of de HDD fysiek...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:42 schreef Masta-T het volgende:
werkt verify=on in je config.sys nog? of zit er dat tegenwoordig niet meer in.
Euh...het OS is XP...dat is geen dos hoor

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ik heb dat klote data corrupt probleem ook, en ik heb ook SoundBlaster Live Player 1024.
In welke slot heb je Soundblaster gezet?? Slot 3 zeker, omdat hij mocht geen andere IRQ delen.

Ik ga vanavond SoundBlaster een tijdje eraf halen, om te kijken of ik nog steeds data corrupt heb.
Je moet het ook testen...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:01 schreef Dark-Angel het volgende:
Ik heb dat klote data corrupt probleem ook, en ik heb ook SoundBlaster Live Player 1024.
In welke slot heb je Soundblaster gezet?? Slot 3 zeker, omdat hij mocht geen andere IRQ delen.

Ik ga vanavond SoundBlaster een tijdje eraf halen, om te kijken of ik nog steeds data corrupt heb.
Je moet het ook testen...
Hmm, in slot 3 zit bij mij een extra USB kaart (dit omdat die via usb controller zoveel troubles gaf). Toch raar alles wat ik van of naar de d drive kopieer gaat verrot. Doe ik al die handelingen vanaf station c dan is er niks aan de hand.....Volgens mij is die hd kaputski. :'(
Pagina: 1