java in php laat apache crashen

Pagina: 1
Acties:

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Om wat nieuwe technieken als XSL-Formating Object uit te testen, gebruik ik een script dat gebruik maakt van de Java extensie van PHP.

Op zich werkt het allemaal wel, maar er is 1 probleem: wanneer het script voor de 2e keer wordt aangeroepen, krijg ik de error dat er geen Java Virtual Machine kan worden aangemaakt.

Op zich is dit natuurlijk weer op te lossen door het script onder de CGI versie van PHP te laten draaien, maar da's natuurlijk niet zo netjes.

Vandaar de vraag of iemand dit probleem ook al eens heeft gehad.

ps. Ik post nog effe niet het script erbij, want die is erg lang en misschien is het ook wel een algemeen voorkomend probleem.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gebruik je Java threads? Heeft je machine genoeg (vrij) geheugen? Al gekeken of er een Java error is aan het eind van het script dat het nog wel doet?

Ik heb de extensie hier niet draaien, dus kan ik niets voor je testen. Maar ik kon dit probleem zo snel ook nergens vinden, dus ik denk niet dat het een bug oid is. Misschien kun je iets meer vinden als je zoekt op de letterlijke foutmelding. Misschien kun je ergens in je webserver instellen (apache/tomcat?) hoeveel JVM's er mogen draaien en dat hoger zetten (maar dat lijkt me vreemd, want als je de scripts na elkaar uitvoert zou je de webserver geen twee instanties van de JVM nodig moeten hebben).

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Ik heb eens rondgekeken op http://bugs.php.net en het probleem blijk twel vaker voor te komen, zonder dat ze er een echte oplossing voor hebben.

Ik draai PHP 4.0.6 onder Apache 1.3.22 onder win2k.

Ik blijf nog wel effe wachten tot php 4.1.0RC1 uit is, want dat schijnt ook niet lang meer te duren.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het is opensource dus je kan het zelf ff fixen ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mijn ervaring met de JNI interface (de interface die gebruikt wordt om java binnen php te laten werken) is dat het bij het minste geringste foutje (een niet afgevangen nullpointer ofzo) al crasht, inclusief een coredump...