Ik heb een heel raar probleem waar ik de laatste tijd vaak met Windows 2000 tegen aanloop. Ik heb al vescheidene dingen geprobeerd, maar ben bijna ten einde raad.
Ik zal het probleem omschrijven:
Als ik bijvoorbeeld aan het internetten ben, een spelletje speel of wat dan ook krijg ik de melding onder Windows 2000:
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUEL ntoskern.dll of
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUEL ntfs.sys of
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUEL .....
En dan ipv de puntjes nog meer dll of sys fouten.
De laatste tijd heb ik ook dat hij na het initialiseren van m'n Promise ATA 100 + harddisks blijft hangen, of zelfs al voor het initialiseren van de standaard IDE apparaten, na het initialiseren van de BIOS.
Onder Windows 2000 heb ik dan ook nog eens het probleem dat m'n toetsenbord en muis, die beide USB-poorten aangesloten zijn niet meer reageren, terwijl ze daarvoor wel reageren. Of zostraks zelf dat ze daarvoor ook al niet reageren.
Ik zat eerst zelf te denken aan een driverprobleem, maar ook al probeer ik andere versies, nog steeds dezelfde soort symptonen. Dacht dat het aan m'n Promise kaart lag, dus deze geflasht naar 2.01, maar nog steeds dezelfde symptonen.
Nu zit ik te denken aan m'n USB controller die dan brak zou kunnen zijn of dan gewoonweg niet genoeg stroom krijgt, dus aan m'n voeding.
Mijn specifications zijn:
- MSI 6167
- AMD Athlon Classic 500@700Mhz, nu dus 500Mhz, maar nog steeds dezelfde problemen.
- 2*256 Mb Ram 133@100Mhz geheugen + 128 Mb 133@100Mhz geheugen, kan het niet aan liggen volgens mij, al vele malen getest.
- MSI 8817 Starforce Geforce 2 MX met socket 7 cooler erop.
- Promise ATA 100 Controller.
- SB 128 PCI
- Compex 10/100 mbit ethernetcontroller
- 1ste IDE: Master: Aopen DVD 12x40 Slave: Aopen 36x
- 2de IDE: Lite On 12x10x32
- 1ste IDE Promise: Maxtor Dmax 60+ 60gig 7200rpm
- 2de IDE Promise: Maxtor 13 gig 5400 RPM
- 3x 80x80mm casefans
- Aopen 300W voeding van m'n Aopen HQ08
Zat zelf dus te denken aan m'n voeding, al weet ik het niet zeker. Ben aardig ten einde raad. Wie me kan helpen, zou ik echt dankbaar zijn
.
Ik zal het probleem omschrijven:
Als ik bijvoorbeeld aan het internetten ben, een spelletje speel of wat dan ook krijg ik de melding onder Windows 2000:
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUEL ntoskern.dll of
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUEL ntfs.sys of
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUEL .....
En dan ipv de puntjes nog meer dll of sys fouten.
De laatste tijd heb ik ook dat hij na het initialiseren van m'n Promise ATA 100 + harddisks blijft hangen, of zelfs al voor het initialiseren van de standaard IDE apparaten, na het initialiseren van de BIOS.
Onder Windows 2000 heb ik dan ook nog eens het probleem dat m'n toetsenbord en muis, die beide USB-poorten aangesloten zijn niet meer reageren, terwijl ze daarvoor wel reageren. Of zostraks zelf dat ze daarvoor ook al niet reageren.
Ik zat eerst zelf te denken aan een driverprobleem, maar ook al probeer ik andere versies, nog steeds dezelfde soort symptonen. Dacht dat het aan m'n Promise kaart lag, dus deze geflasht naar 2.01, maar nog steeds dezelfde symptonen.
Nu zit ik te denken aan m'n USB controller die dan brak zou kunnen zijn of dan gewoonweg niet genoeg stroom krijgt, dus aan m'n voeding.
Mijn specifications zijn:
- MSI 6167
- AMD Athlon Classic 500@700Mhz, nu dus 500Mhz, maar nog steeds dezelfde problemen.
- 2*256 Mb Ram 133@100Mhz geheugen + 128 Mb 133@100Mhz geheugen, kan het niet aan liggen volgens mij, al vele malen getest.
- MSI 8817 Starforce Geforce 2 MX met socket 7 cooler erop.
- Promise ATA 100 Controller.
- SB 128 PCI
- Compex 10/100 mbit ethernetcontroller
- 1ste IDE: Master: Aopen DVD 12x40 Slave: Aopen 36x
- 2de IDE: Lite On 12x10x32
- 1ste IDE Promise: Maxtor Dmax 60+ 60gig 7200rpm
- 2de IDE Promise: Maxtor 13 gig 5400 RPM
- 3x 80x80mm casefans
- Aopen 300W voeding van m'n Aopen HQ08
Zat zelf dus te denken aan m'n voeding, al weet ik het niet zeker. Ben aardig ten einde raad. Wie me kan helpen, zou ik echt dankbaar zijn
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?