Toon posts:

IPX N/A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier twee computers en in allebei zitten een Realtek 8130 ethenrnet kaart! Ik heb al een netwerk gemaakt beide computers zien elkaar! Ik heb ook een internet sharing via Syagte 4.0! maar nu!

IPX iets wat volgens mij niet meer word gebruikt!

Ik heb een spel en dat wil ik tegen iemand anders spelen doormiddel van netwerk ok! Dit spel (Red Alert2) zegt ten eerste in zijn opties van netwerk (dus het is verplicht vlogens mij via IPX te spelen!) IPX not availble daaronder staat: SOCKet numeber daaronder : Destination network en daaronder : Internet Firewal Settings ; Port number ; send delay. Dat was het!

Is het nou zo dat je een netwerk kaart moet hebben die IPX ondersteund of is IPX gewoon software matig in te stellen! En wat houd IPX in?

Nu mijn vraag : hoe kan ik het laten werken???

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

gewoon naar netwerk eingenschappen gaan en de ipx protocol toevoegen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

SPX en IPX vormen onderdeel van een protocol-laag die ontwikkeld is door Novell voor de Netware-servers. Deze protocol-laag komt (ongeveer) overeen met de protocol-lagen IP met daarboven TCP respectievelijk UDP (SPX en TCP zijn connection-oriented protocollen, dat wil zeggen dat eerst tussen beide partijen een logische verbinding wordt afgestemd voordata data wordt overgedragen, IPX en UDP zijn connection-less, pakketjes data worden over de muur gegooid zonder verdere controle op dat niveau).

Je kunt de IP-stack en de IPX-stack probleemloos tegelijk op een netwerk-kaart draaien, een netwerk-kaart doet bijvoorbeeld Ethernet, zonder te weten wat zich daarboven afspeelt.

IPX wordt nog steeds veel gebruikt in Novell Netware-ongevingen (en LAN-spelletjes) omdat het behoorlijk efficienter is dan IP, maar aangezien het de directe aansluiting met het Internet ontbeert, zijn ook meer Netware-sites naar IP-only aan het migreren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
IPX wordt nog steeds veel gebruikt in Novell Netware-ongevingen (en LAN-spelletjes) omdat het behoorlijk efficienter is dan IP
Ben benieuwd naar de argumenten voor die stelling. Volgens mij ontloopt het elkaar namelijk heel erg weinig weinig.

De reden dat oudere games het ondersteunen zijn imho het feit dat het doorgaans makkelijker te configuren is, en IPX destijds op kleine netwerken het meest voorkomende protocol was. Dat de DOS drivers voor IPX aanzienlijk kleiner zijn dan die voor IP was ook niet weg :)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is mijn socket number dan en mijn destianation network
want in winipcfg zie ik nergens staan socet nummer of zo dus......iemand?

• mvdejong

mvdejong

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:34 schreef Love_Logic het volgende:
Maar wat is mijn socket number dan en mijn destianation network
want in winipcfg zie ik nergens staan socet nummer of zo dus......iemand?
Als je even goed luistert naar de naam "winipcfg" zie je staan dat het "winIPcfg" is, de IP van "Internet Protocol", dezelfde IP uit TCP/IP. Je kunt IPX/SPX niet op een normale manier over het Internet doen, als dat toch wilt zul je met tunneling/VPN moeten gaan werken, dat vergt wel enige kennis.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

als je problemen hebt met ipx moet je ff je frametype aanpassen. default staat deze op auto maar kan je veranderen naar ??.2 of .3. ik zet ze altijd op .3 en ra2 draait fantastisch :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
nee hoor IPX wordt niet meer gebruikt |:(

complete bedrijfsnetwerken lopen nog op novell 4 of 5 (met of zonder tcp/ip, dat laat ik even in het midden) maar die draaien veelal nog met IPX als core protocol

beetje boute uitspraak dus..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over een spel RA2! Dus het gaat niet over het internet voor mensen die het verkeerd bergijpen! dus Home networking! Ik heb het ff gedaan 8.02 en dat moet zeker ook op die andere compi! ga ik nu ff doen!

• mvdejong

mvdejong

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:46 schreef Love_Logic het volgende:
Ik heb het over een spel RA2! Dus het gaat niet over het internet voor mensen die het verkeerd bergijpen! dus Home networking! Ik heb het ff gedaan 8.02 en dat moet zeker ook op die andere compi! ga ik nu ff doen!
Sorry, ik las het stuk over "Internet Firewall Settings", dus ik nam aan dat je over het Internet wilde spelen.

Verwijderd

Topicstarter
NO sweat! Je probeerde alleen maar te helpen! Dus THNX anyway! EN ff om het te voorkomen. IK heb ook een Chello netwerkaart in de Hoofd (server) computer! Daarom gebruik ik sygate! Maar dat doet er niet toe zo te zien maar ik dacht van wel, dus zette ik het er maar ff bij snap ie!

Verwijderd

Topicstarter
ok EINDELIJK RED ALERT2 :P DOET HET! IK DANK JULLIE ALLEMAAL!
VOOR JULLIE HULP!!!!! THNX!~!!!!!!!! ;)
Pagina: 1