Toon posts:

Nieuw mobo p4 478? (met DDR geheugen!?!?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een moederbord voor een pentium 4 2.0 ghz socket 478 processor (processor is al in mijn bezit). Nu heb ik over de Asus P4T-E al veel gehoord, en gelezen.

Nu ben ik alleen het onderstaande bord tegen gekomen. Deze zou met DDR geheugen zijn. (Het Asus P4T-E is met RIMM geheugen.) Ben erg benieuwd of iemand mij hier iets meer over kan vertellen? Bijvoorbeeld:

- Is DDR sneller dan RIMM?
- Wat is het verschil tussen p4*266 chipset en de i850?
- Maakt Via goed stabiele moederborden?

Kortom wat is volgens jou de beste keus?

http://www.eynstein.nl/a/827.html

Alvast bedankt!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
rimm is sneller dan ddr maar ddr is veel goedkoper en wirdt nu al veel gebruikt waar door het een veel beter toekomst heeft. de ddr die in mobo's wordt gebruikt is nu al 300 mhz bij 3d kaarten is het al rond de 500 mhz daarom kiezen ze nu allemaal voor ddr

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al, (thanks) maar is dit moederbord bijvoorbeeld beter, betrouwbaarder, sneller, dan de Asus P4T-E?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
ik denk dat ze allebei even betrouwbaar zijn. Ook in snelheid zal het bordje met de Rimm's niet heel erg veel sneller zijn...Ik zou dus voor die DDR SDRAM gaan, want dat is en goedkoper en heeft een betere toekomst!

|Specs|

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
en ja wat via betreft tis maar hoe je het zelf hebt ik draai gewoon zonder lockups onder windows 2000 :) maar er zijn (check het forum maar eens goed) ook mensen met wat minder leuke ervaringen met via :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 23:56 schreef Korn21 het volgende:
ik denk dat ze allebei even betrouwbaar zijn. Ook in snelheid zal het bordje met de Rimm's niet heel erg veel sneller zijn...Ik zou dus voor die DDR SDRAM gaan, want dat is en goedkoper en heeft een betere toekomst!
Het moederbord is bijna 150 gulden goedkoper, Hoe kan het dan dat niemand eigenlijk wat van het bord afweet?

Ben toch echt heel benieuwd aangezien dit moederbord met DDR geheugen werkt.

Heeft iemand, ideeën over dit bord?

Verwijderd

Topicstarter
p.s. ik heb gezocht onder via, v.i.a., via moederborden, via mobo, via mobo's enz enz maar kan daar niks over vinden. Iemand mischien een link naar wat reviews ofzo?

Verwijderd

Ik kan in ieder geval de Asus P4T-E aanraden >:)

Superstabiel en supersnel...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook maar de Asus P4T-E gekocht. Ben bezig hem in elkaar te flansen! :9~ Mijn hart begint al sneller te kloppen!
Pagina: 1