Tekensoftware: Welke processor?

Pagina: 1
Acties:

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Hierendaar klinkt er weleens in de wandelgangen: Wanneer je alleen Office draait, dan is een Intel Procje genoeg, bij games moet je toch wel aan een AMD denken.

Hoe zit dat bij tekenprogramma's eigenlijk? Helaas weet ik geen softwarepakketten te noemen, want dit wist de gebruiker ook nog niet te melden. Intel of AMD?

DavidK

Verwijderd

Het is toch wel handig om te weten met wat voor Software Paketten gewerkt gaat worden. Probeer toch eens iets specifieker te zijn.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> PMG :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
Misschien dat ik hiermee een aantal mensen voor het hoofd stoot, maar tekensoftware? Volgens mij maakt de processor dan geen ene fuck uit. Neem gewoon de processor met de beste prijs/prestatieverhouding.

En trek je niets aan van mensen die gaan lullen over het feit dat photoshop geoptimaliseerd is voor Intel, in de praktijk maar dat echt nauwelijks uit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Grafische software = Photoshop ed. = boeie, lichte voorsprong Intel, maar of dat het geld waard is...
Tekensoftware = paint = P2 of K6-II ofzo :P

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Macintosh? De meeste tekenfilms (denk aan Toy Story 1 en 2) zijn gemaakt op een MAC, het dat zal wel zo zijn redenen hebben. Excuse voor raar taalgebruik. Ben stoned :+

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
:D Tis dus voor grafisch geneuzel, geen 'teken' gebeuren...

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
In zo'n test bleek de AMD wel sneller te zijn, maar als er echt SSE2 geoptimaliseerde software komt, denk ik wel dat de Intels beter zullen presteren

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Op dinsdag 23 oktober 2001 00:00 schreef freak1982 het volgende:
Macintosh? De meeste tekenfilms (denk aan Toy Story 1 en 2) zijn gemaakt op een MAC, het dat zal wel zo zijn redenen hebben. Excuse voor raar taalgebruik. Ben stoned :+
waarom :+ is er geen aangepaste :7

• juanp
  • Laatst online: 18-08 20:35

Verwijderd

Ik denk dat je dan het beste een AMD Thunderbird kan nemen ofzo.

• Sartsj
  • Laatst online: 14-08 13:36
zulke films net als Shrek worden tegenwoordig op Linux systemen gemaakt, Shrek was daar de eerste van :) en gedeeltes van Titanic zijn ook op linux systemen vervaardigd :P

interessant, dat Linux Magazine :)

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op maandag 22 oktober 2001 23:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Tekensoftware = paint = P2 of K6-II ofzo :P
Paint werkt uitstekend op een 486.. die kan e vast voor een prikkie 2e hands krijgen :) .

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Nou voor Fotoshop is een Pentium 4 1600 a 1800 wel erg oke, maar als je goedkoper uit wil zijn, neem dan maar een AMD Athlon XP 1800+, in de Athlon XP zit Professional 3D-NOW en SSE inberwerkt net zoals de Athlon Thunderbird Pentium III series.

Door zijn extreme hoge snelheid kan de Athlon XP bijna alles zonder problemen.

De Athlon XP is vergelijkbaar met een grote waterpomp van een groot zwembad....
(50 x 25 x 3 meter [Lengte x Breedte x diepte])
Maar Photoshop is helaas egenlijk op SSE en SSE2 gebasseerd, daardoor die Athlon XP in plaats van die Thunderbird.
SSE = Streaming Single Instruction Multiple Data Extensions
Pagina: 1