GOT id vanuit nickname ?

Pagina: 1
Acties:

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik dit topic goed plaats, maar ik denk van wel omdat ik het probleem algemeen wil bespreken ook al zal het uiteindelijk in taal X worden opgelost..

Het probleem is heel kort te beschrijven :
Kan ik met behulp van een nickname (bv. Skinny) mijn userid achterhalen en dan een profile laten zien ?

Ik kan natuurlijk een search laten uitvoeren naar een nickname, dan het 1ste topic openen en dan de id uitlezen, maar dat lijkt me nou weer erg omslachtig en loadverhogend..

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Ga zelf maar na wat voor verbinding jouw naam met een of ander nummertje heeft :)

Je hebt zelf de oplossing al aangedragen en alleen de maker van Topix kan iets beters verzinnen.

• Skinny
Zo'n vermoeden had ik dus al, maar ik zocht even bevestiging... Misschien dat iemand al zo'n scriptje heeft geschreven (AARG... scripreq?)

SIZE does matter.

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Ik neem aan dat een gebruiker van je locatie DB zichzelf kan opgeven en dat dan jouw site de gegevens van die gebruiker van de tweakers site moet plukken. Of niet?

Kweet niet of dat makkelijker gaat dan zoals je zelf net beschrijft. Als ik naar de buitenkant van GOT kijk dan krijg ik het idee dat de gebruikers naam een atribuut is van het gebruikers nummer. Wel een uniek atribuut, maar in ieder geval voor alle verdere koppeling wordt het gebruikers nummer gebruikt.

Ik gok dat bij een search op user name eerst de bijbehorende gebruikers naam wordt gezocht.

Iets als:
code:
1
2
3
4
5
SELECT *
FROM topictabel
WHERE userID = (SELECT userID
            FROM usertabel
            WHERE username = 'Skinny');

Of sla ik de plank, wat betreft de inhoud van deze topic, totaal mis.

• Skinny
Op maandag 22 oktober 2001 23:37 schreef The - DDD het volgende:
Ik neem aan dat een gebruiker van je locatie DB zichzelf kan opgeven en dat dan jouw site de gegevens van die gebruiker van de tweakers site moet plukken. Of niet?
Dat hoeft niet eens.. Ik wil in eerste instantie alleen een link maken naar het GOT profiel... dan hoeft niet iedereen het twee keer in te vullen.
Ik gok dat bij een search op user name eerst de bijbehorende gebruikers naam wordt gezocht.

Iets als:
code:
1
2
3
4
5
SELECT *
FROM topictabel
WHERE userID = (SELECT userID
            FROM usertabel
            WHERE username = 'Skinny');

Of sla ik de plank, wat betreft de inhoud van deze topic, totaal mis.
Ja, zo'n query had ik wel verwacht, maar ik neem niet aan dat ik die zelf kan gaan uitvoeren tegen de GOT DB :P (Zou wel leuk zijn overigens, eigen SELECTjes doen)

Je snapt het probleem dus wel (als ik het goed lees), maar de oplossing is het nog niet helemaal. Kan er niet gewoon zo'n funktie aan Topix toegevoegd worden ?? "Gewoon" in de verband omdat er toch wel meer toepassingen te bedenken zijn voor zo'n script..

http://gathering.tweakers.net/profile.php?nick=Skinny

ipv

http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/1145

SIZE does matter.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je inlogd zie je de index van t forum, er staat dan "welkom naam bla bla bla" klik dan eens op je naam.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 22 oktober 2001 23:43 schreef Skinny het volgende:
Ja, zo'n query had ik wel verwacht, maar ik neem niet aan dat ik die zelf kan gaan uitvoeren tegen de GOT DB :P (Zou wel leuk zijn overigens, eigen SELECTjes doen)
Nee, dat kan helaas niet :)
Een subselect werkt niet zo goed met mysql :+

• Skinny
Op maandag 22 oktober 2001 23:48 schreef bas_konings het volgende:
Als je inlogd zie je de index van t forum, er staat dan "welkom naam bla bla bla" klik dan eens op je naam.
Het gaat erom dat ik het juist bij anderen kan doen :

In een scriptje dus
code:
1
<A HREF="GOT/profile.php?nick=X">Klik hier</A>

En dan X replacen door een username

SIZE does matter.

• The - DDD
Op maandag 22 oktober 2001 23:49 schreef ACM het volgende:

[..]

Oh ja, MySQL :) Da's waar ook, moest ik natuurlijk even aan denken.

Ach verbouwen we die subselect toch tot een join:
(weet niet of dit direct onder MySQL draait, ken het dialect niet namelijk.)
code:
1
2
3
4
SELECT *
FROM topictabel T
JOIN usertabel U ON T.userID = U.userID
WHERE U.username = 'Skinny';

Maar euh, zowiezo... Ik neem aan dat de tabel waarin de koppeling tussen de username en het userid ook de profiel gegevens van die user bevat.

• The - DDD
Op maandag 22 oktober 2001 23:48 schreef bas_konings het volgende:
Wat skinny bedoelt is dat je rechtstreeks op een user ID naar een profiel kan surfen.

Dus:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/profile.php?name=Skinny

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt natuurlijk zelf een db bij gaan houden. UID's veranderen niet, dus je hoeft per user maar 1x die hele searchbrut uit te halen. Door die resultaten zelf in een DB op te slaan (gewoon een UID nick tabel) kun je vervolgens zelf het uid erbij zoeken..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:19 schreef Janoz het volgende:
Je kunt natuurlijk zelf een db bij gaan houden. UID's veranderen niet, dus je hoeft per user maar 1x die hele searchbrut uit te halen. Door die resultaten zelf in een DB op te slaan (gewoon een UID nick tabel) kun je vervolgens zelf het uid erbij zoeken..
Je kan idd gewoon een script schrijven dat alle profiles afgaat, en daarvan even de usernames en userid's opslaat :)

als iedereen dat vanavond nou even doet dan maken we kees weer blij :)

Verwijderd

Tuurlijk kan dat duh, is gewoon een searchactie naar de nickname en dan het profiel er bij plaatsen... ik kan het zelfs maken in basic O-) mja eerst zien dat het doorgevoerd wordt ;)

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 23:49 schreef ACM het volgende:

[..]

..nog niet :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:44 schreef Xtentic het volgende:
Tuurlijk kan dat duh, is gewoon een searchactie naar de nickname en dan het profiel er bij plaatsen... ik kan het zelfs maken in basic O-) mja eerst zien dat het doorgevoerd wordt ;)
Ik denk dat de meeste mensen hier zelf ook wel weten hoe :)

Maar als er 'iets doorgevoerd' zou worden, zou je toch niet meer er omheen hoeven te proggen?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik ga vanavond wel ff een php-ding bakken
heb ik nl. zelf ook hard nodig voor m'n nieuwe icon

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:53 schreef Exodus het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen hier zelf ook wel weten hoe :)

Maar als er 'iets doorgevoerd' zou worden, zou je toch niet meer er omheen hoeven te proggen?
Ik hoop dat ze weten hoe, en indien ze het wel weten waarom doen / maken ze het dan niet?...

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Plaats een feature request op:
http://bugs.topix.nl
Is (max.) 3 minuten code-werk voor de Topix admin (shit.. ik ben z'n naam vergeten.)

|_____vakje______|

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 23:09
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:58 schreef CyberSnooP het volgende:
Plaats een feature request op:
http://bugs.topix.nl
Is (max.) 3 minuten code-werk voor de Topix admin (shit.. ik ben z'n naam vergeten.)
Arjen. Maar dat betekent nog lang niet dat het ook gedaan gaat worden, gezien de eerdere ervaringen met Android.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Pagina: 1