It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
Verwijderd
met 64 MB geheugen, alleen mijn eigen pc hangt nu achter de server en maakt gebruik van de proxy.
Verder draai ik apache, postgresql, imap, LDAP, sendmail.
Maar die zitten de heledag niet aan het doen.
It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
In dat geval zal een proxy vaak vertragend werken. Jouw computer vraagt aan de proxy bijv. een .html pagina op (Tweakers.net :-) ), deze gaat daarne een verbinding met tweakers.net maken, slaat pagina op, en geeft hem dan door aan jouw computer. Als je dat nou met een computer of 3 doet, en deze computer vaak dezelfde pagina's aanvragen, zal het sneller gaan, aangezien een pagina dan in de cache staat van de proxy.. Maar het lijkt me eerlijk gezegt weinig nut hebben met maar een computer..Op maandag 22 oktober 2001 23:20 schreef asusk7m550 het volgende:
Het is een Pentium 233 MMX.
met 64 MB geheugen, alleen mijn eigen pc hangt nu achter de server en maakt gebruik van de proxy.
Then again, I could be wrong :-)
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Misschien zit er wat voor je tussen.
Verwijderd
En wat als je een vrij statische pagina meerdere keren opvraagt op een computer. Dan serveert squid hem toch ook gewoon bij de 2e keer. Dus toch snelheiswinst.Op maandag 22 oktober 2001 23:23 schreef moto-moi het volgende:
[..]
In dat geval zal een proxy vaak vertragend werken. Jouw computer vraagt aan de proxy bijv. een .html pagina op (Tweakers.net :-) ), deze gaat daarne een verbinding met tweakers.net maken, slaat pagina op, en geeft hem dan door aan jouw computer. Als je dat nou met een computer of 3 doet, en deze computer vaak dezelfde pagina's aanvragen, zal het sneller gaan, aangezien een pagina dan in de cache staat van de proxy.. Maar het lijkt me eerlijk gezegt weinig nut hebben met maar een computer..
Then again, I could be wrong :-)
Ik heb nu mijn apache,postgresql en LDAP er uitgegooit. Maar nog steeds het zelfde probleem.
Ook als ik een pagina met een plaatje opvraag, komt er een gedeelte van het plaatje maar niet het hele plaatje.
Oja ik doe dit om een proxy server op te zetten voor het netwerk, maar als het niet werkt dan hoef ik de proxy nog niet in te zetten (en mijn pc is nu de test pc)
Verwijderd
[update]
Ook al staat je ip in je dns server als je die stopt dan kan er geen reverse lookup gedaan worden. Ik denk toch dat je het in die hoek moet zoeken.
Hmm, hoe vaak reload jij bijv. een homepage bij bijv. planet-internet ? Dat gebreurt bijna nooit :-)Op maandag 22 oktober 2001 23:25 schreef balou het volgende:
En wat als je een vrij statische pagina meerdere keren opvraagt op een computer. Dan serveert squid hem toch ook gewoon bij de 2e keer. Dus toch snelheiswinst.
En voor GoT of tweakers.net lijkt het mij alleen maar overkill...
Verwijderd
Zoals je intussen kan lezen is het een testopstelling en wordt het als het werkt in een (misschien groter) netwerk gebruikt. Bovendien draai ik zelf ook (nog) geen squid server, maar wil ik het binnenkort wel gaan doen, gewoon om wat ervaring op te doen.Op maandag 22 oktober 2001 23:31 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Hmm, hoe vaak reload jij bijv. een homepage bij bijv. planet-internet ? Dat gebreurt bijna nooit :-)
En voor GoT of tweakers.net lijkt het mij alleen maar overkill...
De bestanden /etc/resolv.conf en /etc/dhcpd.conf heb ik aangepast aan de nieuwe situatie.
Verwijderd
Wat heb je precies aangepast in die bestanden dan? In resolv.conf kun je je dns server opgeven en in dhcpd.conf je dhcp server configuratie. Ik zie niet in wat je daar aan zou moeten veranderen. Heb je het zo en zo als eens geprobeerd met die DNS server gewoon aan en staat je client ip wel in die DNS?Op maandag 22 oktober 2001 23:36 schreef asusk7m550 het volgende:
Ik had een DNS server draaien, maar ik heb die gestopt.
De bestanden /etc/resolv.conf en /etc/dhcpd.conf heb ik aangepast aan de nieuwe situatie.
Ervaring is altijd handig, en zoals ik schreef, met een aantal computers is het wel handig..Op maandag 22 oktober 2001 23:36 schreef balou het volgende:
Zoals je intussen kan lezen is het een testopstelling en wordt het als het werkt in een (misschien groter) netwerk gebruikt. Bovendien draai ik zelf ook (nog) geen squid server, maar wil ik het binnenkort wel gaan doen, gewoon om wat ervaring op te doen.
Ik gebruik het zelf niet, aangezien ik _nu_ al vaak op <shift>-Reload druk.. Maar dat kan ook mijn nieuwsgierige aard zijn ;-)
[code]http_port 8080
icp_port 0
acl QUERY urlpath_regex cgi-bin \?
no_cache deny QUERY
cache_mem 16 MB
cache_dir ufs /cache 200 16 256
redirect_rewrites_host_header off
replacement_policy GDSF
acl localnet src 192.168.1.0/255.255.255.0
acl localhost src 127.0.0.1/255.255.255.255
acl Safe_ports port 80 443 210 119 70 21 1025-65535
acl CONNECT method CONNECT
acl all src 0.0.0.0/0.0.0.0
http_access allow localnet
http_access allow localhost
http_access deny !Safe_ports
http_access deny CONNECT
http_access deny all
cache_mgr admin@aikema.nl
cache_effective_user squid
cache_effective_group squid
log_icp_queries off
cachemgr_passwd *** all
buffered_logs on
Verwijderd
Als die op 'on' staat gaat squid bij ieder IP dat connect de fqdn zoeken (volledige dns naam)
Als je je dns niet hebt geconfigureerd met een reverse lookup zone voor je interne netwerk gaan bind bij de forwarders op zoek (vooropgesteld dat je die hebt ingesteld)
Kan ie daar niks op vinden (en dat kan ie niet als je een private ip reeks gebruikt) kan dat ff duren.
Zet je vervolgens je eigen DNS uit en past /etc/resolv.conf aan naar de DNS server van je ISP heb je nog steeds hetzelfde verhaal.
[edit] je hebt inmiddels de config gepost zie ik...
zet de optie 'log_fqdn off' er eens in voor de zekerheid (bij mij staat de optie er niet in, en logt ie alleen ip's, maar je weet nooit)
Verwijderd
Ik doelde al de hele tijd op reverse DNS lookups. Alleen wist ik niet dat je dat ook kon uitschakelen binnen squid (mijn gebrek aan uitgebreide squid kennis). Maar misschien mooier is om je dns gewoon goed te verzorgen, want er zijn veel paketten die reverse lookups doen.Op maandag 22 oktober 2001 23:43 schreef Operations het volgende:
waar staat de optie log_fqdn in /etc/squid.conf op ingesteld?
Als die op 'on' staat gaat squid bij ieder IP dat connect de fqdn zoeken (volledige dns naam)
Als je je dns niet hebt geconfigureerd met een reverse lookup zone voor je interne netwerk gaan bind bij de forwarders op zoek (vooropgesteld dat je die hebt ingesteld)
Kan ie daar niks op vinden (en dat kan ie niet als je een private ip reeks gebruikt) kan dat ff duren.
Zet je vervolgens je eigen DNS uit en past /etc/resolv.conf aan naar de DNS server van je ISP heb je nog steeds hetzelfde verhaal.
Ook te bewonderen op de server