[nieuwe pc] AMD XP en Asus a7m266 hangt

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik ben de eigenaar van onderstaande config:

-asus a7m266 AMD 761
-2x 256 DDR
-AMD XP 1700+
- Maxtor 7200 40 GB
- Toschiba DVD
- Diskdrive (duh!)

En heb helaas problemen, geheugen word volledig gezien, HD, en DVD ook, geen errors ofzo. Processor word gezien als AMD H-series en draait op 1460 Mhz. Maar dan krijg je zo'n tabel met de IRQ config, en daarna krijg ik een knipperende cursor, en kan dus niet verder.

Wie helpt me uit de brand?

/dev/null

Verwijderd

Hmm
Ziet er na uit dat het een probleem is van de dmi pooldata (of wat er ook staat op het begin bij het initialiseren van de hardware (irq shit enzow) check ff wat kaartjes enzow

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Er zit alleen nog maar een videokaart in, zal deze es changen in een TNT

/dev/null

Verwijderd

Heb je bios 1005 erop staan? Da's 't enige bios waar een XP proc. mee werkt op een A7M266...

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ahaa, daar zit het 'm dus. Maar hoe kan ik dan mijn bios flashen, ik krijg niet eens een prompt ofzo

/dev/null

Verwijderd

Als dit het probleem is, dan heb je tijdelijk een andere CPU nodig om je BIOS te kunnen flashen.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik heb dus biosversie 1004A. Maar hoe gaan we dit dus flashen??

/dev/null

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 18:52
je zult effe een andere cpu (duron of tb) in moeten zetten om je bios te flashen

heb je geen vriend/kennis met een duron of tb
waar je hem effe kan lenen

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Breng 'm binnen in de winkel... Dan heb je ook geen problemen als de flash verkeerd loopt voor een of andere reden (als de cache bv. aanstond tijdens het flashen). Bij een nieuw systeem zou ik geen risico's nemen.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Jep inderdaad. Heb norrod vanochtend al gebelt,

Ik kon vanmiddag wel even langskomen, dat zullen ze hem ff flashen, en dan kan ik eindelijk computeren :9~ :9 :9~ :9

/dev/null

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

By the way. Goed om te horen dat de XP ook op de A7M kan. Ik heb nu een 1.4 TB maar nu weet ik dat ik na bios revision ook nog de XP 1800+ erin kan hangen bijvoorbeeld.

Hoe ver zou je op die A7M kunnen gaan dan? Ik bedoel welke procs erop kunnen, hoe ver gaan ze nog met de XP en passen die er allemaal op?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1