XP Powerinterface: van standaard weer naar ACPI

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 14:21
Ik heb mijn powermanagement van ACPI naar standaard gezet (ik dacht er wat aan te hebben), maar nu krijg ik deze niet meer terug (op ACPI). De PC gaat wel gewoon aan, maar als je shut-down wilt uitvoeren dan moet je de pc handmatig uitzetten. Ook werkt plug and play nu niet meer :(

De bios is gechecked, maar alles staat nog gewoon aan bij powermanagement. Rollback van de driver werkt ook niet.

Als ik die standaard driver wil updaten (naar ACPI) dan kan hij deze niet vinden. Je krijgt hier bij update driver ook geen lijst van hardwaremanufactures. Handmatig kan ik deze ook niet vinden (weet niet welke file het is in de i386 map).

Iemand een oplossing :? voordat ik de zooi weer ga formatteren....

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 14:21
Niemand een oplossing?

Verwijderd

Gewoon herinstalleren. Tijdens de setup als er wordt gezegd "Press F6 to add SCSI drivers" o.i.d. druk je op F5, je kan dan kiezen wat voor je PC je hebt (wel scrollen). Je kiest dan voor standaard PC, en dan ga je door met de installatie.
Enne, zoeken op ACPI had je dit antwoord al kunnen geven (hint voor de volgende keer). :P

Verwijderd

Oplossing zie: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q237/5/56.ASP

Oplossing is voor w2k maar werkt denk voor xp ook, heb zelf het probleem ook ga vanavond ff kijken of het werkT.

Greetz,
KAR

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op donderdag 16 mei 2002 15:12 schreef KAR het volgende:
Oplossing zie:
WARNING : Note that you should not attempt to change from an ACPI HAL to a standard HAL or from a standard HAL to a ACPI HAL under any circumstances
Oeps :? >:)

Verwijderd

Heb het gisteren ff geprobeerd en het gaat gewoon goed, als je de volgende bestanden van de XP cd haald af uit je i386 directory moet het goed gaan:

i386 source file: i386\driver.cab\halacpi.dll
Computer type: Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC
Copy to this folder: winnt\System32
Rename to this file name: hal.dll

Heb het onder een draaiende XP gedaan, na een reboot moet je wel wat drivers opnieuw installeren (omdat sommige kaarten een ander irq krijgen) maar dat moet geen probleem zijn. Ik heb alleen nog een probleem met mijn E-tech isdn kaart deze schijn je dus niet twee keer te kunnen installeren :(, hier vindt ik ook wel weer een oplossing voor :)

Greetz,
KAR
Pagina: 1