Oude P1 start soms niet goed op.

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hey iedereen,

Ik probeer om een servertje op te zetten, de pc is goed geinstalleerd enzo, dat is het probleem niet.

Maar soms als ik de pc wil opstarten, krijg ik geen beeld, en loopt hij ook niet door ofzo! :(

Ik dacht eerst dat het aan de onboard video kaart lag, dus ik sloot de monitor aan op een andere video kaart, wat werkte.

MAar de problemen bleven daarna toch ;(

Ik heb het geheugen eruitgehaald, de netwerkkaarten eruitgehaald, toch blijven de problemen.

De fans gaan iig wel draaien...

Wat me opvalt is het volgende:

Ik start de pc op: Geen beeld.
Pc uit, weer aan: Geen beel.

Dan start ik de pc weer op, en gaat ie uit zichzelf meteen weer uit... en wanneer ik hem dan wéér aanzet, heb ik beeld!! :?

De ene keer moet ik de pc wel 10 keer opnieuw aan- en uitzetten, de andere slechts 3 keer :?

De flatcables zitten er goed in...

Hellup? ;(

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

misschien een brakke voeding? kan ook zijn dat je proc slecht contact maakt, haal em eens uit socket en doe m er opnieuw in ofzo, misgien dat dat helpt

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmmz, de pc doet het nu steeds goed, op die andere video kaart (niet die onboard.). Alleen als ik er nu een ISA NE2000 NICje inzet, krijg ik ook geen beeld! Zodra die kaart eruit is, weer wel :?

Heeft iemand zoiets al eerder meegemaakt? Ik iig niet..

Ik koop morgen een nieuwe ISA kaart, ik heb nog wel PCI kaarten... maar niet genoeg sloten :(

edit:

IRQ conflict was dat..