Toon posts:

Zijn er nog mensen die spelen met BeOS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Subject says it all.

In het verleden heb ik een tijdje gespeeld met BeOS, en was best onder de indruk van de gebruikersvriendelijkheid, ondanks dat het "anders" was.

Het is weliwaar nog niet (nooit?) af, en dat was soms wel te merken. Be is nu gekocht door Palm, die dit bedrijf vast wil hebben om BeIA, de "integrated devices", niet voor BeOS.

Hier en daar hoor je geluiden van mensen die BONE hebben draaien, en dat het nog prima werkt ook.Is echter moeilijk te vinden. Bovendien moet de meeste software gekocht worden, en is dus weinig share-/freeware.

Toch blijft het mijn belangstelling trekken. Ben ik de enige?

Gr, Hans

Verwijderd

Ooit wel eens naar gekeken, wel geinig systeempje...
maar tegenwoordig; geen matrox g450 driver -> geen beos.

Verwijderd

Mee gespeeld maar eraf gegooid toen ME uitkwam (is dus alweer een tijd terug).

Makkelijk: gebruikersvriendelijk en netjes geordend.

Helaas is het grote manko de verspreidingsgraag van software.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja
Maar ik ergerde me aan die browsers. tweakers.net is er niet fatsoenlijk mee te zien.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is wel mooi, alleen vind ik de structuur van het bestandssysteem (en de desktop) een beetje vaag.
Jammer dat er zo weinig software voor is, want het maakte best wel wat kans.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb BeOS pas gekocht bij mensys.nl, voor 120 piek samen met Gobe Productive 2.0 (Office pakket) en een CD-tje met shareware.
Ze gooien het voor dumpprijzen op de markt. Voor OS-liefhebbers lang niet onaardig. Ik vind het technisch gezien het allerbeste OS aller tijden, beter als Linux, Windows en Mac OS.
Het is heel puur, en precies volgens de regels van hoe een OS hoort te zijn opgebouwd. De API is volledig object georienteerd, als je zit te proggen voor BeOS is het net alsof je met Java bezig bent. Door de multithreading en de zuiverheid van de kernel is het OS harstikke snel. En SMP :9

Ik heb het prachtig draaien op mijn machine:
Abit BP6
Dual Celeron 500
SB128 Ensonique 5880 (Driver gevonden op bebits)
TNT2 M64
Intel Pro100 NIC

Ik pruts er mee ja :)
Op maandag 22 oktober 2001 22:32 schreef Bigs het volgende:
Het is wel mooi, alleen vind ik de structuur van het bestandssysteem (en de desktop) een beetje vaag.
Jammer dat er zo weinig software voor is, want het maakte best wel wat kans.
Als je Unix en Mac OS kent, snap je BeOS volledig :)
Het is echt een kruizing tussen die 2. Het bestandssysteem heeft veel trekjes van Unix, maar de interface (met name de desktop en de toetsen) is geheel van Mac OS afgeleid.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Idd, beste OS waarmee ik ooit gewerkt heb..jammer dat er zo weinig software voor was (commercieel danwel free), en vooral slechte support van de hardware boeren

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56
Ik heb het gisteren (weer) geinstalled, laatste keer was 1,5 jaar terug. Opzich vind ik het nog steeds een mooi systeem en er is wel degelijk een goede browser voor (http://www.opera.com/beos), maarja daar heb je niet zoveel aan als je netwerkkaart niet wordt ondersteunt ;(. Tsja ik had het kunnen weten dat een niet al te bekende netwerkkaart niet ondersteunt zou worden, jammer is het wel. (National Semiconductor DP83815 10/100)

Tsja en als je dan geen internet hebt, dan kan je er eigenlijk weinig op doen. Ik moet wel mijn complimenten geven voor het doordachte systeem met mounten, als je een gecompresst bestandje hebt, dan is er in het OS een extract functie ingebouwd e.d., maarja die drivers ;(.

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

heb het vroeger eens een keer geinstalleerd gehad
zag er vet uit en het werkte ook snel, soepel en stabiel *D

het nadeel was alleen dat een hoop software die ik normaal gebruikte niet werkte onder beos. dus ik heb het een tijdje gedraait en toen heb ik het weer afgegooid en vervangen voor win 98 se. dat was natuurlijk weer een hele stap terug en weer effe wennen die blauwe schermen |:( :r

maar ja nu met win 2000 en xp gaat het weer de goede kant uit 8-)

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Hardwareondersteuning en te verkrijgen software is natuurlijk altijd een probleem met vrij nieuwe/onbekende OS'en.
Jammer genoeg wordt mijn Trident Blade3D niet ondersteund maar de rest wel :(, Voor de rest is het natuurlijk een geweldig OS. Maar ik kloot er nu op mijn stageplek een beetje mee, met een Matrox G100 :P

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Ik zit nog dagelijks minstens een uurtje achter BeOS...

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Verwijderd

Ik ken BeOS niet....iemand een screenshotje?

Verwijderd

Voor plaatje kijk hier

en andere gegevens zijn gewoon op www.beos.com te vinden.
Pagina: 1