Toon posts:

MP3 branden met tik.

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: mp3
Systeem : Pentium 2, 300 Mhz.
128 MB intern
Plextor 16 speed burner.

Mijn probleem is dat ik bij het branden van MP3 naar CD tussen ieder nummer een irritant tikje hoor, daar ik ze afspeel met hoofdtelefoon gaat dit irriteren.

Alles geprobeerd, Track at Once, Disc At Once met brandsoftware EasyCDCReator Platinum en Musicmatch.

Weet iemand een oplossing. ( snellere processor = nieuwe PC )

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 15:16
Geen matches
Misschien eens WinOnCD of Nero proberen??

specs

Verwijderd

Geen matches
Dit heb ik ook al eens eerder gehad. Heb je al met Nero geprobeerd te branden? Lukt dat ook niet... moet je ff decoden naar WAV en WaveClip gebruiken, dat werkt gegarandeerd!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 15:05
Livecd's zijn dus ONMOGELIJK zonder tik te branden!!
Heb inmiddels 1 plugin gevonden voor winamp waarmee het minder wordt (gapless diskwriter)
www.sqrsoft.com maar dan moet je zelf dus nog een .cue maken.
Kijk hier maar eens voor uitleg waarom het niet werkt:
http://users.belgacom.net/gc247244/livemix.htm

Mocht iemand wel livecd's kunnen branden zonder tikken
dan houd ik mij aanbevolen! :9

ps. gelukkig tegenwoordig steeds meer 1 lange mp3 + .cue te vinden :-)

Slache!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Misschien wel belangrijk om te weten of je die MP3's download of zelf converteert. Kan namelijk gemakkelijk aan het apparaat liggen waarvandaan je de data haalt. Erger nog, het kan aan een cheap-ass IDE kabeltje liggen (CD-Rom, CD-RW of HDD). Als ik jouw was zou ik dat eerst nakijken voordat je alle brandsoftware gaat kopen ;)

edit: typo |:( (Ik hou van deze smiley :))

Verwijderd

Geen matches
livecd's branden zonder tikken....dan brand je ze toch gewoon zonder pause tussen de nummers?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:28

Kettrick

Rantmeister!

Geen matches
Hoe snel brand je ?

Als je audio CD's brand op 16 speed is het imho nogal logisch dat je tikken krijgt.

Verwijderd

Geen matches
Die tik tusssen de nummers is een lege ruimte. Je zal eens kunnen proberen 0 s tussen de tracks in te stellen.

Verwijderd

Geen matches
Op dinsdag 23 oktober 2001 17:27 schreef RoeLz het volgende:
Hoe snel brand je ?

Als je audio CD's brand op 16 speed is het imho nogal logisch dat je tikken krijgt.
waarom zou dat uitmaken? :? als je een cd-brander hebt die 16x kan branden mag je verwachten dat dat ding zonder problemen 16x kan branden....of is dat een hele rare gedachtegang?

Verwijderd

Matched: aanelkaar
Plak je toch gewoon eerst die nummers weer aanelkaar??? Probleem toch opgelost, of zie ik het nu verkeerd?
Zijn zat proggies te vinden die dat voor je doen.

Verwijderd

Matched: aanelkaar
Op dinsdag 23 oktober 2001 17:34 schreef sv650s het volgende:
Plak je toch gewoon eerst die nummers weer aanelkaar??? Probleem toch opgelost, of zie ik het nu verkeerd?
Zijn zat proggies te vinden die dat voor je doen.
nee, dat zal niet helpen....tenzij je 1 lange track op je cd wilt. het probleem is dat de meeste brand-software standaard een aantal seconden (meestal 2) pause tussen de nummers zet, maar dat kun je meestal wel veranderen

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:28

Kettrick

Rantmeister!

Geen matches
Op dinsdag 23 oktober 2001 17:30 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

waarom zou dat uitmaken? :? als je een cd-brander hebt die 16x kan branden mag je verwachten dat dat ding zonder problemen 16x kan branden....of is dat een hele rare gedachtegang?
Data kan je op 16x branden, audio volgens mij niet :?

Mijn oude 4x brandertje tikt ook als ik audio op 4x brand, doe ik altijd op 2x. Dan is het prima :)

Verwijderd

Geen matches
Het is toch nogal simpel.

Plak heel de zooi in Cooledit, Sojndforge o.i.d. aan elkaar, maak er een quesheet bij, en brand 'm zonder 1 enkele tik, en keurig in tracks verdeeld. Vanzelfsprekend wel als Disk At Once, anders krijg je 2 seconden stilte tussen alle nummers.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22
Op dinsdag 23 oktober 2001 17:36 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

nee, dat zal niet helpen....tenzij je 1 lange track op je cd wilt.
Je kan met een mp3-aan-elkaar-plak-proggie je mp3tjes aan elkaar plakken.
Dan pak je een beetje fatsoenlijk cd-brand proggie als bijvoorbeeld Winoncd. audiocd projectje starten, mp3tje erin slpen, markers zetten waar je wilt dat nieuwe nummers beginnen en branden maar.
Simpel ey? :P

Maar ik heb nog nooit tikken tussen nummers gehad, ook niet als ik vanaf mp3'tjes een audiocdtje maakte. Dus er gaat iets heel vreemd mis bij jou.. Of die tikken zitten al in je mp3s en worden keurig mee omgezet!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Geen matches
waarom zou dat uitmaken? als je een cd-brander hebt die 16x kan branden mag je verwachten dat dat ding zonder problemen 16x kan branden....of is dat een hele rare gedachtegang?
Dat is geen rare gedachtengang, maar hij is ook niet correct. Zodra je audio gaat branden geldt over het algemeen: hoe langzamer hoe beter. Natuurlijk is het uiteindelijke resultaat ook afhankelijk van de kwaliteit van je brander en je CD's, maar in de regel is het veiliger om gewoon langzaam te bakken. Mocht je je hierin willen verdiepen dan heb ik nog wel een leuke link: http://www.emedialive.com/EM2000/starrett5.html

Maar goed, het probleem van de topicstarter klinkt niet als iets dat komt door te snel branden van audio.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22
Geen matches
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:06 schreef mboots het volgende:
Mocht je je hierin willen verdiepen dan heb ik nog wel een leuke link: http://www.emedialive.com/EM2000/starrett5.html
Zelfde link gebruik ik altijd om aan te tonen dat je net zo snel kan branden als je wilt en dat kopiën net zo goed klinken als het origineel :o

Grappig dat nu iemand mijn link gebruikt om aan te tonen dat je langzamer moet branden :D
Pagina: 1