Toon posts:

Tool voor CPU snelheid???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb al enige tijd problemen met de compaq van mijn broertje. Een Presario 5030, 300MHz.
Hij loopt vaak bij het spelen van spellen vast. Wat zeg ik, ALTIJD!!!
Maar na verschillende installs en diagnoses en dergelijke nog niks opgelost.
Nu wilde ik net eens proberen een divx te kijken op die pc, wist dat ie het niet egt zou trekken, maar hij liep gewoon weer vast.
Nou denk ik dus dat het probleem ligt bij de processor.
Ik krijg het idee dat zodra hij op 100% loopt hij het niet meer trekt. Normale windows toepassingen kan die wel aan, maar als er iets van de processro wordt gevraagd dan haaktie af.

Nou vroeg ik me af is dit idd mogelijk, zo ja bestaan er dan misschien tools waarmee de processor bijvoorbeeld maximaal 80% kan laten draaien???

Alvast bedankt!!!

Verwijderd

Euhm ik weet niet zeker of dit ook helpt, maar kan je niet gewoon in de bios van dat ding de kloksnelheid omlaag brengen ( of werkt dat niet met een compaq :? )
Gewoon terugschroeven tot je denkt datie het blijft doen.
Vraag me trouwens wel af of het zou helpen om je processor te `begrenzen`...

Verwijderd

Topicstarter
Nee die bios van Compaq kan je geen ruk mee.
Ja aanvinken of je versterkte speakers van compaq gebruikt of niet!

Verwijderd

Topicstarter
En maar ff een rotschop

Verwijderd

Topicstarter
En dan nog maar eens een schop omhoog!!!

Verwijderd

ik neem aan dat t win2k is waar ie op draait? zet er dan 98 op; zal denk ik wel wat schelen

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

ComPrak... Daar werkt toch nix mee?

Ik kan 't weten... ik moet van een heel netwerk van compraks gebruikmaken op school... :'( :'( :'( :'(

Forget your fears...
...and want to know more...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
hehe ik heb zo'n oud compaq desktop pro dingetje (cyrix 166?) met 64mb SDRAM als gayway en PDC staan :) met 2x 200mb hd's en winnt4 :) lol, hij draait overigens perfect,

vanmiddag zitten er 4x 200mb hdjes in waarvan er 3 in raid0 gaan draaien LoL, snelle swap file erop, dbaseje, asp paginatjes, en dat compaq ding doet het wel o.k. denk! :) en anders kwak ik er nog es 64mb bij, (128 , dikke overkill voor dat ding maar ach)

Verwijderd

Als de processor vastloopt bij hoge belasting (spellen, divx enz.), dan lijkt het erop dat ie niet goed genoeg gekoeld wordt. Kijk eens of alle aanwezige fans nog wel gaan draaien als de de computer aanstaat, en of het koelblok nog wel goed op de processor zit.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:56 schreef Mister_X het volgende:
hehe ik heb zo'n oud compaq desktop pro dingetje (cyrix 166?) met 64mb SDRAM als gayway en PDC staan :) met 2x 200mb hd's en winnt4 :) lol, hij draait overigens perfect,

vanmiddag zitten er 4x 200mb hdjes in waarvan er 3 in raid0 gaan draaien LoL, snelle swap file erop, dbaseje, asp paginatjes, en dat compaq ding doet het wel o.k. denk! :) en anders kwak ik er nog es 64mb bij, (128 , dikke overkill voor dat ding maar ach)
[offtopic] Achja, die zooi kost toch nix meer (geheugen) :)
Pagina: 1