[CM] CaseModden in het algemeen

Pagina: 1
Acties:

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Tot voor kort wist ik niet eens dat mensen CaseMods maakten, maar sinds ik Tweakers.net bezoek ben ik zeer geinteresseerd geworden in Case-Modden.
Mijn grootste probleem is echter dat ik geen flauw idee heb hoe moeilijk/makkelijk sommige dingen zijn. De kast verfen en een ruitje plaatsen zal me nog wel lukken, maar ik weet dus bijvoorbeeld niet hoe moeilijk cabels rounden is en LCD schermpjes installeren.
Een jaar geleden heb ik mijn eigen PC volledig zelf in mekaar gezet, maar toen wist ik praktisch niks van HardWare af. Nu gaat het allemaal al stukken beter, vooral doordat ik mijn PC zelf heb gebouwd en daarom denk ik dat ik ook maar gewoon mijn case moet gaan modden.

Mijn vraag aan jullie is om te zeggen wat je mensen zoals mij aanraadt met welke mods te beginnen en er een moeilijkheidsgraad bij te geven, of eventueel een tutorial naar hoe je het kan doen.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

begin eens met een mooie baybus ofzo. Als je dat mooi wilt aanpakken moet je al het een en ander gaan solderen, misschien wat gaten zagen voor fans... Dan ben je al een aardig eind :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

begin lekker easy, LEDjes vervangen.
Dan ga je gewoon wat how to's lezen van casemod sites. Beetje experimenteren op een oude computer is ook altijd goed!
Links van casemodsites staan netjes in de FAQ, erg handig!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Je kast spuiten ofzo. Dat is simpel om mee te beginnen en als je het niet bevalt kun je er altijd weer een kleurtje overheen spuiten.

off-topic
*voorbeeld van de relaxte newbie
/off-topic

Voor tutorial zie <Casemod>

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik dacht zelf ook aan verfen als eerste en daarna een mooie ruit erin. Kan via mijn vader aan 5mm dik plexiglas komen.

Mijn idee was dus om eerst een stuk plexiglas af te zagen, daarna het gat in de zijkant van mijn case maken en dan die ruit aan de achterkant van die zijkant bevestigen met schroeven. Ik weet alleen niet hoe het resultaat zal zijn.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels