Toon posts:

matrox millenium G550 32mb ddr De Beste???

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om deze kaart te kopen, vooral omdat je met verschillende resoluties kan werken (17 en 15 inch scherm in mijn geval) Maar wat ik me ook af vraag; zit er een koelblok of een ventilatortje op.
En is dit de beste, vergeleken met andere videokaarten waarmee je twee beeldschermen op één compu kan aansluiten.

Alvast bedankt mensen

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

[search=matrox millenium G550]
:)
en kijk ook eens verschillende pcbladen door in een tijdschriftenwinkel/bieb

Iets wat ook wil helpen is wat je van plan bent om ermee te gaan doen. Vooral gamen of vooral zware 3d-werkzaamheden of nog iets anders :? :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
er zit volgens mij een koelblokje op
er zit 1 vga en 1 dvi uitgang op. Dwz dat je 1 gewone monitor en 1 flatpanel kan gebruiken. Of er ook verloopjes/convertertjes zijn om de dvi uitgang toch als 2e vga uitgang te gebruiken, weet ik niet, maar het lijkt me wel.
De G450 kan het trouwens ook, en daar zitten gewoon 2 vga uitgangen op. Is ook een leuk kaartje hoor :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:29

DarkSide

theres no place like ::1

Matrox kaartjes zijn gewoon goede kaartjes.
Zeker voor de Dual Head optie.
De G550 is echter geen gaming monster.
Dus houdt daar rekening mee.
Wil je toch 2 monitoren ga dan voor een gaming kaart en een 2e pci vid kaart.
Had zelf vroeger een g400 DH.
Heb nu een Radeo VIVO en een Matrox g200 PCI.
De g200 voor te gamen en de VIVO voor 2e mon :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Gamen met een G200?????????????? Dan had je beter die G400 kunnen laten zitten, of bedoel je gamen met de Radeon en de G200 voor de 2e monitor?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:29

DarkSide

theres no place like ::1

ja was ook een geintje.
Ben niet helemaal 100 % maar zo gek ben ik nou ook weer niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:44
Op maandag 22 oktober 2001 21:32 schreef douweschering het volgende:
Ik zit te denken om deze kaart te kopen, vooral omdat je met verschillende resoluties kan werken (17 en 15 inch scherm in mijn geval) Maar wat ik me ook af vraag; zit er een koelblok of een ventilatortje op.
En is dit de beste, vergeleken met andere videokaarten waarmee je twee beeldschermen op één compu kan aansluiten.

Alvast bedankt mensen
De Radeon 7500 kan ook twee verschillende resoluties aan, In XP iig: ik zit nu achter een 22" in 1600x1200 en een 19" in 1152x864 :9

En dat ding is voor gaming letterlijk 10x beter dan een G550...

Verwijderd

Topicstarter
het is alleen voor 2d, grafieken en dergelijke

Verwijderd

Is zeker aan te raden die kaart.

Ik heb hem zelf en ik heb 2 schermen op 1280x1024 draaien. De kwaliteit is echt zeer goed.

De 3D prestaties zijn inderdaad niet fameus maar als je toch geen of bijna geen games speelt is dit zeker de aan te raden kaart.

In de doos zit ook standaard een DVI/D-SUB convertor.
Verlies van beeldkwaliteit is er niet echt met die convertor.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
sluit ik me bij aan, matrox is wat 2d betreft nog steeds de best, voor games ook (maar dan van onder naar boven) :)

voor het 2d werk heb ik hem thuis ook (op lcd schermpje) maar daarnaast een 19inch sony monitor (en nog een 2e lcd scherm)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Maar is zit er nu een koelblok op of niet, ik heb namelijk wat gezeik gehad met mijn geforce 2. Alvast bedankt

Verwijderd

Ja hoor, er zit een koelblok op G550

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Er zit een koelblok zonder fan op de G550. Gelukkig is méér niet nodig, want zoŽn fan maakt toch maar herrie...

• santenmp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 23:09
Wat doe die DVI/D-SUB convertor. Is dat om hem op een tv te kunnen aansluiten ?
Op maandag 22 oktober 2001 22:34 schreef Thommy het volgende:
Is zeker aan te raden die kaart.

Ik heb hem zelf en ik heb 2 schermen op 1280x1024 draaien. De kwaliteit is echt zeer goed.

De 3D prestaties zijn inderdaad niet fameus maar als je toch geen of bijna geen games speelt is dit zeker de aan te raden kaart.

In de doos zit ook standaard een DVI/D-SUB convertor.
Verlies van beeldkwaliteit is er niet echt met die convertor.

Verwijderd

Er zit een KOELBLOK op maar ZONDER FAN!
Het is maar dat je het weet :)

Op mijn G400 MAX zit wel een fan op :+

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 12:17 schreef santenmp het volgende:
Wat doe die DVI/D-SUB convertor. Is dat om hem op een tv te kunnen aansluiten ?
[..]
DVI is een digitale uitgang, is ongeveer dubbel zo lang als een gewone.

D-SUB is je gewone vga aansluiting zoals op de meeste grafische kaarten zit.

Op de G550 zit dus 1 x DVI en 1 x D-SUB. Dit dus voor 1 digitale en 1 analoge.

Heb je nu 2 analoge schermen heb je die converter nodig (zit in de doos). Zodat je die converter op die DVI poort aansluit en op die converter je analoog scherm. Er is geen kwaliteitsverlies te merken hierdoor.

Omgekeerd werk het wel niet, je kan niet 2 digitale schermen aansluiten.
Alhoewel er wel een G550 te koop is met 2 DVI aansluitingen.

Ik werk nu zelf met een G550 en ik ben echt super tevreden. Ik heb er nu een 17" LCD en een 17" CRT aan hangen en het beeld is echt prachtig.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Wat ik me afvraag:
geeft Matrox nu werkelijk nog steeeds het beste 2D beeld of kan ik net zo goed een Radeon VE (met betere 3D) kopen?

Het wordt telkens herhaald alsof het een feit is en er is wel anecdotal evidence (naturlijk sterk beinvloed door de reputatie), maar ik heb nergens een test kunnen vinden die echt aantoont dat Matrox een beter 2D beeld geeft. Noch heb ik hier op het forum een draad kunnen vinden waarin iets anders staat dan domweg de bewering dat Matrox het beste 2D beeld levert. Ik kan me moeilijk voorstellen dat andere producenten niet de moeite hebben genomen om de 2D te verbeteren (de Radeon VE is tenslotte ook voor office gebruik met twee monitoren bedoeld) en daarmee hun kaarten in 1 klap boven Matrox te stellen.

Kan iemand duidelijkheid scheppen met meer argumenten dan slechts persoonlijke waarneming of de reputatie van Matrox?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Hier is bijna een zelfde topic aan de gang :
[topic=324596/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.