Toon posts:

wanneer wordt internet echt betaalbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou elke maand een vast bedrag willen uitgeven aan
internet. Nu heb je dat al voor een belachelijk hoog bedrag. Ik dacht iets van fl 100,- per maand.

Is zo iets niet te verkopen voor de helft of zo?
Zal de Nuon met de elektra verbinding goedkoper worden?
Zo ja, wanneer komen zij met die verbinding?

Verwijderd

Hoezo? 100.00 te hoog?
Vind ik een mooi bedrag voor internet via kabel.

Het houd een hoop mensen (blijkbaar jij ook) weg van kabel en is snel genoeg om te streamen :)
Wat wil ik nog meer? (Behalve Tweak ADSL >:) )

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je niet zo heel veel internet is fl 100,- erg veel geld. Graag heb ik echte antwoorden en niet zoals hierboven.

Verwijderd

100,00 per maand / 30 dagen is 3,33 gulden per dag en hiervoor heb je (hopelijk) 24/7 breedband inet.
wat loop je te miepen henk je kan alles ermee en niemand die checkt hoeveel je doet, mits het echt extreem is.

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op maandag 22 oktober 2001 21:30 schreef cybercop het volgende:
Wanneer je niet zo heel veel internet is fl 100,- erg veel geld. Graag heb ik echte antwoorden en niet zoals hierboven.
Dan moet je toch meer gaan denken aan Wanadoo Flatfee enzo. Kan je voor een vast bedrag per maand een x aantal uren internetten met je modem. Zie wanadoosite...

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik allles per dag deel is het leven echt goedkoop!!
Je moet het toch elke maand weer ophoesten!!!!
Ik begrijp dat op deze forums alleen erg rijke mensen reageren.

Verwijderd

Als een antwoord niet bevalt kan het nogwel serieus zijn.

Het is net als een hoop andere dingen: je went eraan.
Ik heb mijn machine 24 uur per dag aanstaan met oa. outlook open en ben daarmee eigenlijk direct bereikbaar.

Dat is me 100,00 (89,00 om precies te zijn) wel degelijk waard en vind ik -niet- duur.
Er zullen er genoeg zijn die het met me eens zijn.

...

Zolang mensen zich aanmelden bij oa. @home zullen ze echt niet omlaag gaan met de prijs. Nieuwe aanmelders voor Internet access (als die er nog komen) zullen in dezelfde prijsrange gaan zitten (want dat is voor hun de norm: men betaald elders 100.00 waarom zouden zijn dan 50.00 vragen als men 100.00 bereid is om te betalen)

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 21:34 schreef cybercop het volgende:
Nee hoor. Ik stel gewoon prioriteiten.
Ik rook niet, drink geen alcohol en hoef geen auto te betalen. En alledrie samen schelen een hele hoop geld.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
tip ga studeren aan een universiteit of zorg dat je broer ofzo daar gaat studeren (zoals mijn broer) wij zitten hier met 2 pc's op de kabel van universiteit Maastricht voor 47,50 piek per maand met retegoeie snelheid (sneller dan @home i.e.g.) :7

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik woon niet meer in een studentenhuis. Ik woon gewoon erg burgelijk in een rijtjes-huis.
Niemand om mij heen die veel internet!
Wie woont er bij mij in de buurt die internet samen wilt delen?

Verwijderd

Ik vind 100,- ook niet zoveel voor breedband (ik betaal omgerekend 75,- in België) toen ik nog gewoon via de telefoonlijn werkte (bij 25 uur per maand ofzo) was de rekening bijna dubbel zo hoog. Je zit toch algauw 15-20 uur per maand op internet, en dan valt de prijs voor breedband eigenlijk nog mee.

• cire
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 08:40

cire

Wanneer je niet heel veel Internet, kun je gewoon 'modemem'.

Als je in het Casema gebied woont, kun je ook voor f60,- de hele dag online zijn. (Max. 80 kbit/sec)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 21:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Voor niks gaat de zon op :). Wat denk je dat een wasmachine kost per dag? Of uberhaupt een pc? Als je snel internet wil heb je daar voor te betalen.. simpel :).

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op maandag 22 oktober 2001 21:48 schreef IceStorm het volgende:
Voor niks gaat de zon op :). Wat denk je dat een wasmachine kost per dag? Of uberhaupt een pc? Als je snel internet wil heb je daar voor te betalen.. simpel :).
Hij wil niet per se snel internet, hij wil internetten voor een vast bedrag per maand.

Kan je trouwens ook kostenbeheer van de KPN op je comp. zetten, kan je een bedrag instellen wat je max. kwijt wil, en als het tegoed op is -=<zapp>=-

Weg internet :D

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Op zich heeft de topicstarter wel gelijk. 100 piek per maand is best heel erg veel voor iemand die iedere avond een uurtje internet. Via de telefoonlijn ben je echter bijna hetzelfde kwijt.

Tot voor kort was er hier in de regio een smallband internet abonnement (Sonera Profit 7k download) en dat koste maar iets meer dan 50 gulden in de maand. Dit hebben mijn ouders dan ook ongeveer 1.5 jaar gehad, en dat beviel erg goed. Helaas is dat opgeheven. Nu moeten mijn ouders van ellende naar dat dure abo, terwijl ze per maand ongeveer 200mb aan data genereren. Maar ik heb uitgerekend dat telefoon + goede provider bijna net zo duur is.

Het probleem bij goedkoop internet via de kabel is dat je een erg duur kabelmodem nodighebt, en die kosten maak je sowieso (ongeveer 30/maand).

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

ik heb me internet gedeelt staan met me buurjongen over het netwerk dus betalen we allebij 50 gulden ong.. ervoor
en zo is het wel te doen vindt ik 50 gulden per maand als je 17 bent :9

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Wildfire

Joy to the world!

@Home: 89 piek per maand voor een 24/7 verbinding die tot 480 kilobyte/sec down gaat met lage ping én geen datalimiet. Dat noem ik toch wel heel erg betaalbaar!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Nou als je het vergelijkt met andere landen...
Dan is in Nederland de bandbreedte gewoon duur. |:(

En het komt hier ook heel langzaam op gang. Als je alleen al kijkt naar de kabel. Word die ooit nog een keer vrijgegeven? :? Zodat je zelf je ISP kan kiezen? *D

En Adsl is eigenlijk ook niet eens overal te verkrijgen.
Dus met de beschikbaarheid van (breedband :'( ) internet is het eigenlijk ook niet helemaal goed gesteld.
Er zijn genoeg mensen die het maar met een ISDN lijntje moeten doen. En dat is op zich zonde.

Wat ik me dan afvraag, wanneer gaat de staat eens zorgen dat het beter word? Hoe zit het eigenlijk met het aanleggen van glasvezel overal? Ik geloof dat dat door kabelmaatschappijen wordt gedaan. Waarom wordt dat niet centraal geregeld? :?

Just my 2 cents..... >:)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als je niet al te veel internet kun je ook gewoon een gratis provider nemen. Immers, een daluur internetten kost tegenwoordig ong. 1,50 en als je elke avond 1 uur internet, kost dat ongveer 45 piek.

Of versta jij onder niet al te veel internetten meer dan 1 uur per dag?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Ja, en wat maakt het voor verschil? Als je het bij elkaar optelt is het aan de eind van de maand toch echt hetzelfde bedrag. Volgens mij zit jij een beetje te trollen hier.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:27

Wokschotel

Op 6 wielen

--dubbelpost :(

Verwijderd

50 piek voor 24/7 internet??
Ik doe mee!

Maar helaas: niet in NL en ook niet in de rest van wereld.
In de VS betaald je iets van 30-40 piek voor een internet abo (dial up) maar vergeet niet dat je ook een telefoonabonnement moet hebben daaro (toch snel zo'n 80 piek per maand). Je kunt dan wel gratis lokaal bellen en dus ook internetten, maar de vaste lasten zijn uiteindelijk net zo hoog als hier.

Oke: hier heb je Rendo de Kooi vanaf 50 piek/maand (geloof in Hoogeveen), maar dat kun je niet serieus nemen met een datalimiet van 550 MB (circa).

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
100 Piek per maand veel?
Ik betaal gvd zo'n 400 piek per maand aan "internet" over een zielig isdn lijntje...

Verwijderd

Hier met zijn 3en op Wanadoo Cable Premium @ 90 piek... da's 30 piek per persoon....

dat is megabetaalbaar hoor... piek per dag :)

da's 2 dropjes bij de sigarenboer >:)

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 01:35 schreef eXhale het volgende:
100 Piek per maand veel?
Ik betaal gvd zo'n 400 piek per maand aan "internet" over een zielig isdn lijntje...
Hier hetzelfde verhaal: ISDN telefonrekening van 800,- per twee maanden.

Wij hebben geen keus.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 23:57 schreef maartena het volgende:
Als je niet al te veel internet kun je ook gewoon een gratis provider nemen. Immers, een daluur internetten kost tegenwoordig ong. 1,50 en als je elke avond 1 uur internet, kost dat ongveer 45 piek.

Of versta jij onder niet al te veel internetten meer dan 1 uur per dag?
Ik versta onder internetten inderdaad meer dan een uurtje per dag.
Vooral als je ook nog eens wat wil downloaden ;)

En als je toch een beetje behoorlijk wil internetten (chatten e.d., op forumpjes posten enzo 8-) ) en je hebt geen beschikking over mxstream of kabel in jouw regio...
Dan gaat de portomonne toch echt wel een beetje zeer doen...
:(

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

ik zou graag met je willen ruilen hoor!
Kan geen kabel of ADSL krijgen,maar heb Hometime van Wanadoo en Wish Click&Dial, iets van 135 piek per maand samen.
Dat wil dus zeggen:voor 15 uur per dag ISDN verbinding!
Tis beter dan via de KPN,maar kabel/ADSL voor 89 piek zou goedkoper en handiger zijn! :)
Vergeet ook niet je eenmalige kosten te berekenen,installatiekosten+borg modem en zo.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Wildfire

Joy to the world!

Wat een onzin! Ik betaal elke maand 89 piekjes aan @Home... en ik ben toch echt maar een student. Rijk ben ik de verste verte dus niet, en toch kan ik die 89 piek makkelijk ophoesten.

Jij moet wel straatarm zijn als 89 piek per maand echt een probleem voor je is...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44
eem niet om het een of ander, maar 100 piek/aand voor UNLIMITED traffic is ZOOOO FUCKIN' GOEDKOOP !

en als je bedenkt dat @home etc. gigantishe verliezen lijden, alleen al omdat de abbo's EIGENLIJK te goedkoop zijn....

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

Waarom het niet goedkoper wordt? Omdat het eigenlijk DUURDER zou moeten worden, voor de kabelmaatschappij'en/ADSL aanbieders om een beeetje uit de kosten te komen....

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dit zal altijd wel een discussiepunt blijven:

Wat voor de een veel geld is, is voor de ander weinig.

Het heeft veel te maken met prioriteiten stellen; Ik heb @home, de kosten daarvan zijn 89 piek per maand, maar ik "bespaar" er ook veel kosten mee:

Ik heb geen krant, die lees ik online

Ik heb geen tvgids, die lees ik ook online

Ik huur geen films, die leech ik van Internet

zo kan ik nog wel even doorgaan, maar voor mij is die 89 piek helemaal niet zoveel, ik ben maar student, maar ik "bespaar" er dus ook veel mee.

Zo moet je breedband eigenlijk zien, als je het anders ziet (kan ook) dan moet je geen vaste verbinding nemen, want dan is het wel duur.
Pagina: 1