Hybernate / Suspend to ram

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi,

Voor de mensen die absoluut niet weten waar ik het over heb :P :
-Hibernate:
A state in which your computer shuts down after saving everything in memory on your hard disk. When you bring your computer out of hibernation, all programs and documents that were open are restored to your desktop.

-Suspend to ram:
Lijkt op hibernate; Heel je pc gaat uit, behalve je geheugen. Na het indrukken van de spatiebalk draait binnen +/- 10 sec je windows zoals voor suspend to ram. Moet door je moederbord worden ondersteund.

Goed, nu zou ik wel eens willen weten waarom waarom hibernate en suspend to ram het niet doen. Draai hier fijn windows xp, en denk dat het mijn soundblaster live! drivers zijn.

Hibernate is wel te vinden in windows xp. Over suspend to ram kan ik niets vinden. Enkel wat er in mijn Asus a7v boekje staat. Suspend to ram (STR) staat nu bij mij in de bios aan, maar hoe te activeren :?

Lang verhaal, maar wie weet hoe ik hibernate & STR kan laten werken :?

• dr snuggles
  • Niet online
Het is toch de goede forum afdeling?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08
als je dan je computer dan standby zet gaatie niet op standby, maar str. windows heeft het niet eens door als het goed is, wordt door je mobo geregeld. bij mij werkt het ook niet, zal wel SCSI of idd de Live! zijn ofzo.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Heb je ICS aan staan ?

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 22:43 schreef P5ycho het volgende:
als je dan je computer dan standby zet gaatie niet op standby, maar str. windows heeft het niet eens door als het goed is, wordt door je mobo geregeld. bij mij werkt het ook niet, zal wel SCSI of idd de Live! zijn ofzo.
Owh, ok, gaat ik zo eens proberen.

edit: met als resultaat dat sleep mode wel werkt, maar al me fans blijven draaien. Hd gaat uit. Hoe controleer je of je cpu ook uit gaat in STR?

En wat is ICS?

• dr snuggles
  • Niet online
Zijn er zo weinig mensen die str gebruiken?

• warp
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 23:01 schreef wwillem het volgende:
En wat is ICS?
Internet Connection Sharing

• dr snuggles
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 17:11 schreef warp het volgende:

[..]

Internet Connection Sharing
Aah, dankje,
die staat dus uit...

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:28
Waar zit dat STR? Ik gebruik wel Hibernate (geeft alleen nog problemen met mijn toetsenbord), maar hibernate naar ram is ook wel handig.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• dr snuggles
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:22 schreef universal creations het volgende:
Waar zit dat STR? Ik gebruik wel Hibernate (geeft alleen nog problemen met mijn toetsenbord), maar hibernate naar ram is ook wel handig.
STR zit in mijn bios gebakken. Op mijn asus a7v dan. Best veel amd moederborden hebben het (intel mobo's vast ook wel).
Waar het precies in de bios zit: bij het power menu, en dan suspend to ram op enable zetten.

Verwijderd

Om suspend2ram te activeren moet je je bios acpi op S3 (STR) zetten ipv S1 (standby).

Om te activeren in win2000/ME/XP gewoon SHUTDOWN -> STANDBY kiezen.

Mijn mobo (KT7) heeft dat gedaan. Nu defect helaas.

• dr snuggles
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:41 schreef BBL the 2nd het volgende:
Om suspend2ram te activeren moet je je bios acpi op S3 (STR) zetten ipv S1 (standby).

Om te activeren in win2000/ME/XP gewoon SHUTDOWN -> STANDBY kiezen.

Mijn mobo (KT7) heeft dat gedaan. Nu defect helaas.
Probleem is dus dat ie in een gewone standby gaat.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:22 schreef wwillem het volgende:
Probleem is dus dat ie in een gewone standby gaat.
Je moet uiteraard ook de STR-jumper op je moederbord op 'Enabled' zetten. Hoe dat gaat kun je in de KT7-handleiding vinden. Overigens komt 'ie bij mij niet meer uit de STR :(

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
he handige functie dat STR.. heb het ff geprobeerd met mn k7t turbo en het werkt perfect. Nog sneller weer dan hibernate *D

maar ik neem aan dat het alleen werkt als de stekker in het stopcontact zit? En als de stroom es uitvalt? Start je pc dan weer normaal op of gaat er van alles fout?? (met gevolg dat je pc niet meer opstart...)

Verwijderd

start normaal op maar openstaande documenten etc ben je kwijt, net als bij een normale windows crash.
CHJDSK/scandisk gaat wel lopen zeiken vervolgens

• dr snuggles
  • Niet online
Jumper voor STR???
Die zit er op mijn a7v toch echt niet op, of ik ben weer kippig en ziet ik het een en ander over het hoofd. Staat ook nix over in het mobo boekje.

Zijn er andere tweakers met een soundblaster live, die de boel wel aan de praat krijgen?

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
ik heb sblive en helemaal geen problemen met str of hibernate.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op woensdag 24 oktober 2001 17:44 schreef wwillem het volgende:
Jumper voor STR???
Die zit er op mijn a7v toch echt niet op, of ik ben weer kippig en ziet ik het een en ander over het hoofd. Staat ook nix over in het mobo boekje.
Mijn fout, ik verwarde de A7v even met een KT7a, die wel een jumper heeft :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 01:14 schreef BBL the 2nd het volgende:
start normaal op maar openstaande documenten etc ben je kwijt, net als bij een normale windows crash.
CHJDSK/scandisk gaat wel lopen zeiken vervolgens
dat klopt idd.. de stroom is hier net uitgevallen en mn pc stond gewoon aan op het windows inlogschermpje toen ik terug kwam..

wel toevallig hoor.. stroom valt praktisch nooit uit en net een dag nadat ik heb gevraagd wat er gebeurt als de stroom toevallig eens zal uitvallen valt het ook echt uit :P

• dr snuggles
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 18:37 schreef Xsion het volgende:
ik heb sblive en helemaal geen problemen met str of hibernate.
Heej, interesting. Heb je liveware geinstalleerd, of gewoon de standaard driver troep van windows (xp)?

Verwijderd

Misschien een BOIS update voor je mobo. Ik kan die STR(S3) functie gewoon aanzetten.

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32
De Creative Soundblaster Live! is officieel NIET ACPI compatible. Dit houd dus in de praktijk in dat de SBLive kaart ervoor kan zorgen dat je systeem STR problemen geeft (varierend van het nooit doen tot soms werken). Hetzelfde geldt voor de Hybernate functie (ook onderdeel van ACPI).
Trek je kaart eruit en kijk of je problemen zijn verholpen. Behoudens de SBLive kaart is het (zeker met systemen met veel addin kaartjes zoals wij tweakers vaak hebben) veel voorkomend dat een onderdeel niet helemaal compatible is en daarmee problemen kan veroorzaken.

suc6

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 20 juni 2002 16:56 schreef MorPhics het volgende:
Misschien een BOIS update voor je mobo. Ik kan die STR(S3) functie gewoon aanzetten.
mensen kijk ff naar de datum!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 18:38 schreef El_Frigo het volgende:
De Creative Soundblaster Live! is officieel NIET ACPI compatible. Dit houd dus in de praktijk in dat de SBLive kaart ervoor kan zorgen dat je systeem STR problemen geeft (varierend van het nooit doen tot soms werken)...
suc6
ohjaa? ik heb een SBlive! en die plank (hoe brak hij ook is) heeft mij nooit problemen gegeven met Hibernate of STR... Ik geloof niet dat dat een feit kan zijn...

/edit/ ik zou toch zweren dat ik de juiste topic was ingegaan over dit onderwerp... Excuses... //edit//

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 16:56 schreef MorPhics het volgende:
een reply op een post van donderdag 25 oktober 2001 17:53????? beetje laat niet :(

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Pagina: 1