AMD k6 op mobo pentium I?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben "trotse" bezitten van een pentium I 133@150 *D
Nu dacht ik gehoord te hebben dat in een aantal bordjes gewoon een K6 van rond de 400 mhz kan. hoe zoek ik uit of dat kan?
er waren geloof ik zelfs speciale converters voor (meen pics gezien te hebben)
Mijn mobo is overigens http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/pentium/P55tvp4/

iemand enig idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
'k vermeld er even bij dat bij een biosflash die ik al gedaan heb staat: Supoort AMD K6 CPU. (spelfout is © asus).. Maar goed aangezien er ook al in de specs staat dat ie K6'en van 200 mhz support ben ik bang dat het daar op slaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 14:36

Stropdas

Insert subtitle here

Klink ik op die link van je bij specification..

Processor
Intel Socket 7 ZIF Socket for CPU
Intel Pentium Processor 75/90/100/120/133/150/166/200 MHz (P54C/CS)
Intel P55C 166/200/233 MHz (MB Rev. 1.5 or later)
AMD K6 PR166/PR200 (MB Rev. 1.5 or later)
AMD K5 PR75/PR90

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Ja dat kan wel, bij het plaatsen van Amd K6 processoren in ouwe TX/VX bordjes moet je gewoon de multiplier op 2x zetten.
De processor ziet dit als een multiplier van 6x zodat je op 6x66Mhz=396Mhz draait.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
dank u, zal de lokale compshop het overigens pikken als ik vraag of ik mag proberen of t werkt en er anders mee terugkomen? tis zo'n ketenvrije, vrij rommelige winkel bit-it eelde :P ALS ze die dingen nog verkopen, anders maar eens de 2ehands op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
ik vind hier wat info hierover maar er staat onder core voltages (K6-2) andere waardes dan die mijn mobo volgens de specs ondersteund, kan het toch? En heb ik niet een MMX-'enabled' moederbord nodig? En ja.. ik ben nogal angstig een miskoop te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat volgens mij niet werken ,want een mmxcpu heeft twee spanningen nodig (p55 = mmx en p54 = geen mmx )
Je moet min. rev 1.5 hebben ( dan kan je mobo p55=mmx hebben )
correct me if iam wrong !
http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/pentium/P55tvp4/p55tvp4-013.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
ik heb rev 1.5, maar ik ben nu toch echt t spoor kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb dus beneden een computer staan met een 200MMX erin...dat moederbord wat daarin zit ondersteunt ook AMD 550Mhz tis een ZIp socket 7 en de busspeed kan op 100Mhz...tis een ali chipset.

maar je hebt dual voltage nodig..en ik denk dat je een AMD 400 beter op een busspeed van 100mhz x4 ken laten lopen dan 6x66mhz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
ookal zegt de site het niet, mijn mobo draait wel op 75mhz fsb dus dat komt alweer meer in de buurt van de 100. Maar dat dual voltage nodig hebben, sluit dat uit dat het werkt of kan het wel (wellicht verminderde prestaties?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
bij eeen FSB van 75Mhz wordt je PCI snelheid nie eg convertabel voor netwerkkaarten..ligt eraan welke je hebt maar al eens aan gedacht om eens naar een PCdump dag te gaan en daar gelijk een mobotje en k6 550Mhz te halen??? schijnt of is nie duur.te zijn...heb ik ook gedaan namelijk mijn mobotje voor die 200MMX was maar 30 piek maar er kan mooi wel 550Mhz K6 in...

maar als je geen dual voltage hebt...heeft ut nie veel zin..want de k6 heeft Dual voltage nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
mijn netwerkkaartje werkt al tijden goed met een fsb van 75 mhz maar volgens sisoft sandra staat mn pci multiplier (:?) op 0.5x dus eigenlijk geen 75 :)

edit:

ik las op de amd site trouwens dat voor een K6-II een supersocket7 mobo wordt aangeraden maar dat een gewone socket7 ook kan, wil dat dus zeggen dat mijne kan of staat dat er redelijk buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:46 schreef m-m het volgende:
mijn netwerkkaartje werkt al tijden goed met een fsb van 75 mhz maar volgens sisoft sandra staat mn pci multiplier (:?) op 0.5x dus eigenlijk geen 75 :)
Das normaal..

De PCI bus behoort op 33MHz te lopen, bij een FSB van 66MHz en PCI multiplier van 1/2 (0,5) klopt dat wel. Bij een FSB van 75MHz loopt de PCI dan op 37,5MHz. Inderdaad niet zo'n probleem voor de netwerkkaarten, maar meestal wel voor I/O controller kaarten. Op snellere bordjes kun je de PCI multiplier instellen op 1/2, 1/3 en 1/4. Die 1/3 multiplier wordt bijv gebruikt bij een FSB van 100MHz of hoger, zodat de PCI bus nog rond de 33MHz loopt, zoals het hoort.

Effe ontopic: ik zou het wel proberen, ik heb hier ook een oud Socket7 plankje liggen met een K6-2 400 erop. CPU multiplier moet inderdaad op 2x worden ingesteld zodat het als 6x wordt geinterpreteerd. In combinatie met een FSB van 75MHz en een core voltage van 2,5V loopt ie al jaren stabiel. Eigenlijk is de core voltage te hoog, een K6-2 behoort op 2,2V te draaien, maar het plankje kan niet lager dan 2,5V. Toch werkt het prima. Je moet inderdaad het plankje op P55C (dual voltage) instellen. Dat gaat meestal met 2 jumpertjes, even switchen van P54C naar P55C, staat vast wel in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
dank, ik ga het gewoon proberen :) van 133 naar 400 mhz :9~

edit:

Bit-it gemailed, als zij nix meer hebben ga ik het 2ehands circuit lekker in.. wordt dat ding plotsklaps nog eens de snelste pc in het huis *schrik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Ik heb een ASUS TX97, Ik heb daar de Beta BIOS in geflashed, en nu werkt het met K6-2 Processorsn, in theorie zou ik tot ongeveer 450 Mhz moeten kunnen komen.

Multiplier 2 = 6

6*66 = ongeveer 400
6*75 = ongeveer 450
6*83 = ongeveer 500

Maar ik vraag me af of de PCI bus dat wel leuk gaat vinden, de FSB op 83. FSB 75 gaat goed, dat heb ik geprobeert met een K6-2 266 (3.5*75)

Op Toms hardware staat ook een heel stuk over K6 CPU's in oude socket 7 boards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
lastminutecheck voordat ik tot aanschaf over ga:
- AMD K6-2 450 Mhz Hfl. 100,-
gaat werken met bus op 75 en multiplier op 2(6)?
op mijn mobo (zie 1e post)?

(overigens bij deze dank aan allen die geholpen hebben :P)

overigens staat dat p55c/p54c stukje inderdaad op de jumperverklaring, dat kan dus :). Ik denk eigenlijk dat het lukken gaat (kwor al helemaal blij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 04-10 10:33
Ik heb hier ook nog een ouwe bak staan, een p166MMX op een socket7 Chaintech 5VGM moederbord. Denken jullie dat hier ook een k6(2/3) van zon 500 MHZ op zou kunne? Volgens het boekje understeund het moederbord een fsb van 75 en processors van intel en amd van 200 en hoger. Ook dual voltage word ondersteund.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
DE AMD K6-2 400 draait op een voltage van 2,2volt en volgens de website van asus is 2,7 volt het laagste voltage wat jouw moederbord aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ik heb geen Asus :) maar een chaintech.

Volgens het boekje kan ik het core voltage minimaal op 2.5 instellen en het i/o voltage op minimaal 3.3. Is dat goed genoeg? desnoods voor een k6 400 of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op woensdag 24 oktober 2001 09:40 schreef Breepee het volgende:
ik heb geen Asus :) maar een chaintech.

Volgens het boekje kan ik het core voltage minimaal op 2.5 instellen en het i/o voltage op minimaal 3.3. Is dat goed genoeg? desnoods voor een k6 400 of zoiets?
Ik denk dat dat wel lukt, mits een een iets zwaardere koeler op de processor zet.
Ik zie in de documentatie van de Chaintech 5vgm1 niets staan van een 75 MHz fsb en een multiplier hoger dan 3?
Als een k6-2/3 400MHz wil draaien kun je dit ook doen door de multiplier op 2x te zetten de processor maakt daar 6x van (en 6x66~400 MHz)

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 08:09 schreef Ares408 het volgende:
DE AMD K6-2 400 draait op een voltage van 2,2volt en volgens de website van asus is 2,7 volt het laagste voltage wat jouw moederbord aankan.
Dus ik kan mijn ad in vraag en aanbod wel weer weghalen en door blijven jakkeren op 150 mhz? Behoorlijk veel tegenstrijdige posts en ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer :'(. Zal dat voltage nu roet in het eten gooien of zal t wel meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op woensdag 24 oktober 2001 12:10 schreef Baur het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel lukt, mits een een iets zwaardere koeler op de processor zet.
Ik zie in de documentatie van de Chaintech 5vgm1 niets staan van een 75 MHz fsb en een multiplier hoger dan 3?
Als een k6-2/3 400MHz wil draaien kun je dit ook doen door de multiplier op 2x te zetten de processor maakt daar 6x van (en 6x66~400 MHz)
In het boekje staat dat de fsb van 75 eigelijk alleen voor oem suppliers is, maar er staat wel hoe je het met behulp van jumpers moet instellen, dus ik denk dattet wel kan. 6x75 zou dat resulteren in een royale 450 MHZ. maar 400 lijkt mij ook wel genoeg (tis voor mn zusje die af en toe Kazaat :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 19:57

SG

SG surft naar info hardewaren

K6 mmx
K6-2 3dknow
K6-3 ondieL2Cache

Super socket 7

Je hebt mobo's die al die drie aankunnen maar er zijn ook mobo's die alleen tot de K6 gaan de gewone Pentium mmX tegenhanger

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Op woensdag 24 oktober 2001 12:37 schreef m-m het volgende:

[..]

Dus ik kan mijn ad in vraag en aanbod wel weer weghalen en door blijven jakkeren op 150 mhz? Behoorlijk veel tegenstrijdige posts en ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer :'(. Zal dat voltage nu roet in het eten gooien of zal t wel meevallen?
Volgens mij support de P55TVP4 vanaf revisie 1.5, 2.2 volt core spanning dmv wat ongedocumenteerde jumperinstellingen, die 't zelfde zijn als bij de fameuze P55T2P4 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/991137977.gif

Bij Toms Hardware staat nog een mooie link met plaatjes:

http://www6.tomshardware.com/howto/00q3/000725/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Laatst online: 20-09 14:42
De jumperinstellingen zijn ZEKER niet hetzelfde als op de Asus T2P4. Ik heb zelf 2 T2P4's gehad, en die had als voltage instellingen 2.5, 2.7, 2.8 en 2.9. Om 2.2 volt te krijgen moest je 2.5 en 2.7 shorten, en die zie ik op een TVP4 niet zitten hoor, die heeft slechts 3 jumpers.

Een K6-2 werkt op 2.2 volt (en enkele 450's op 2.4 volt). Een gewone K6 draait op 2.9 volt. Ik weet dus niet of het gaat werken, want het is wel een groot voltage verschil (we hebben hier zelf wel es een K6-2 333 lopen "affikken", maar die draaide dan per ongeluk ook even op 3,5 volt ipv 2,2.)

HIER is wel wat leuks over de T2P4 te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
[hier moest heel lange reply die gepost is en zomaar plotsklap weer verdween (kanker GoT), ik zal het hele verhaal nog eens proberen te tikken]

Het lijkt er dus op dat AMD K6-2 een no-go is :'(.
Eerst maar eens 64 mb sdram erin dus.
Maaruhm, ik heb een hele tijd terug in de PC-Active (toen ik dat nog las) gelezen over een ding, dat je in je socket7 steekt, daarin prop je een k6-2. Aan het ding zit een gewoon molexje en verzorgt dus zelf het voltage. Ding kostte destijds (hele tijd terug) zo'n 600 piek inclusief proc. Ik vraag me af of iemand die dingen nog weet te fixen voor een schappelijke prijs. Volgens mij zijn die dingen alleen gruwelijk geflopt en heeft niemand er ooit van gehoord. maar tis dus een beetje een kant en klare voltage-mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Je bedoeld zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.powerleap.com/Products/images/PL-ProMMXPlusbig.JPG
Designed for classic socket 5 and socket 7 systems, the PL-ProMMX provides:

- Patented IPS (Independent Power System) technology delivers up to 12 amps of current through a filtered switching voltage regulator to meet the needs of today's advanced power-hungry processors. Precise control of CPU Core voltage: a full range of settings from 1.3v to 3.5v in .1 and .5 volt increments (32 distinct values).

- Add your own choice of CPU: Supports AMD K6-2, AMD K6, AMD K5, Intel Pentium MMX, Intel Pentium, IDT WinChip, IDT WinChip-2, IDT Winchip-3, IDT WinChip-4, Cyrix/IBM 6x86MX, MII, 6x86L, 6x86, Rise MP6. Note: does not support AMD K6-III (order the PL-K6-III adapter for that), or AMD K6-2+ or AMD K6-III+.

- On-board temperature probe monitors CPU core temperature and automatically reduces CPU operating frequency if an overheating condition occurs (such as cooling fan failure, etc.), allowing mission-critical systems to stay up and running.

- Supports BF0, BF1, BF2 clock multiplier control, for all processor-specific clock multiplier options.
Compatible with system bus (FSB) clock speeds of 50 MHz, 60 MHz, 66 MHz, 75 MHz, 83 MHz, 95 MHz, 100 MHz, 133 MHz (speeds available depend on the available FSB speed settings on the motherboard).

- Includes manual, PowerLeap CPU Control Panel Software, and high quality ball-bearing fan/heatsink assembly.
Kost alleen $49,95 :(
Of $89,95 met een k6-2 400 MHz

Powerleap

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
dank en :(
dat ziet er afvallend uit :'(

Ik ga op zoek naar een nieuw mobo! Dank aan iedereen die me in deze draad geholpen heeft enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
kreeg ineens een idee, voltagemod: is dat erg moeilijk? een klein beetje solderen lukt me wel gok ik.. (Ja ik ben extreem arm, k ben dan ook 15)
Pagina: 1