• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Kinderen zijn volgens de wet na hun vijfde verjaardag leerplichtig!
Dit word over een tijdje verlaagd naar de leeftijd van vier jaar!

Nu vraag ik me af waarom?

- Is dit wel verstandig, hebben de kinderen hier nu echt meer voordeel van?
- Is het niet slecht voor bijvoorbeeld ouder - kind relatie?
- moeten hier nu extra klassen voor komen........leraren te kort??
- Wat kunnen de leraren de kinderen extra bieden?
- Zijn er echt ook voordelen of alleen maar nadelen?

Dit en nog meer vraag ik me echt af! Ik zou wel eens willen weten hoe jullie daar over denken Ik ga hier namelijk een werkstuk over maken!

Alvast Bedant voor de reactie
Groetjes

Verwijderd

hoeveel van de leerlingen gaan nu al niet vanaf hun 4 naar school. En hoeveel peuters gaan er niet al naar een peuter speelplaats?

Ik zie eigenlijk niet echt de nadelen. Ik denk hoe eerder je kinderen vertrouwt maakt met leeftijds genootjes hoe eerder ze aan het leren toe komen. Want dan word de wen fase eerder dus kunnen ze eerder met andere dingen beginnen. Van mij mag de leerplicht dus wel omlaag.

Maaruh volgens mij moet je naar gathering of huiswerk hulp met dit onderwerp gaan

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verreweg de meeste kinderen van 4 (meer dan 95% iig) gaat zowiezo al naar school. En van de kinderen van 4 die niet naar school gaan zijn de meesten allochtoon, en hebben het dus juist heel hard nodig om al naar school te gaan om hun taalachterstand in te lopen. Puik plan dus.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Dat is inderdaad waar! maar ik denk ook dat als alle kinderen naar school zullen komen of creche / dagopvang dat daar gewoon op het moment veel te weinig capaciteit voor is en dan krijg je weer dat gezeur van wachtlijsten en vriendjes politiek ofzo, het klinkt allemaal geweldig, net zo geweldig als ze dachten dat het studiehuis zou worden en zie nu, wordt helemaal weer anders.....
Ik weet het niet hoor

Verwijderd

Ik vind het VEEL te vroeg is om kinderen met hun 4de jaar te verplichten naar school te gaan! Er word tegenwoordig VEEL meer verwacht van kinderen in de maatschappij. Ze kunnen niet eens rustig kind zijn. En wat leren ze nu werkelijk op een basisschool! Ok.. dat de omgang met andere leeftijds-genootjes goed voor ze is, dat is zo! Maar om ze dan hele dagen naar een school te sturen is niet de oplossing denk ik. En het is inderdaad zo dat er al een groot te kort aan leraren is, dus laat staan als er nog meer van die ukkies zijn, die zowiezo al HEEL VEEL aandacht op eisen van zo'n leerkracht. Er moet een andere oplossing komen om kinderen zo snel mogelijk te laten wennen aan de maatschappij van tegenwoordig.

Succes met je werkstuk
:*

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:25 schreef EmMy_x het volgende:
Ik vind het VEEL te vroeg is om kinderen met hun 4de jaar te verplichten naar school te gaan! Er word tegenwoordig VEEL meer verwacht van kinderen in de maatschappij. Ze kunnen niet eens rustig kind zijn. En wat leren ze nu werkelijk op een basisschool! Ok.. dat de omgang met andere leeftijds-genootjes goed voor ze is, dat is zo! Maar om ze dan hele dagen naar een school te sturen is niet de oplossing denk ik. En het is inderdaad zo dat er al een groot te kort aan leraren is, dus laat staan als er nog meer van die ukkies zijn, die zowiezo al HEEL VEEL aandacht op eisen van zo'n leerkracht. Er moet een andere oplossing komen om kinderen zo snel mogelijk te laten wennen aan de maatschappij van tegenwoordig.

Succes met je werkstuk
:*
Ja ik weet het niet maar denk dat het hoe meer school hoe beter het voor een kind zijn algemene ontwinkel is.

btw ga jij met de tweaker meeting mee?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, de meesten hier zaten met hun 4e toch al op school denk ik en we zijn allemaal goed terecht gekomen en de relatie met onze ouders is meestal ook wel goed, dus ik denk niet dat het uitmaakt als het verplicht 4 jaar word. Of het nodig is om de kinderen die normaal op hun 5e naar school zouden gaan eerder te verplichten weet ik niet, ik vind het op zich wel een goed idee vooral als je de reactie van Reyn_Eaglestorm hierboven leest.

Verwijderd

nou, ik zat ook met me 4e op school en dat is toch ook goedgekomen. denk ik.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit is een huiswerktopic btw :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:49 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

Ja ik weet het niet maar denk dat het hoe meer school hoe beter het voor een kind zijn algemene ontwinkel is.

btw ga jij met de tweaker meeting mee?
Uhhh.. ik denk het niet !
Ik heb me gister pas aangemeld ! hahahaha...
Maar wel schattig dat je het vraagt hoor ! :D

x:*x Em

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dit is een huiswerktopic btw
Ach, als er een goede discussie over onderwijs uit voort vloeit.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Op woensdag 24 oktober 2001 12:38 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ach, als er een goede discussie over onderwijs uit voort vloeit.
Jaja, de ene keer word er ergens op een beginnende discussie gewoon een slotje gedaan omdat het een huiswerktopic is, maar nu mag het opeens weer wel. Ik vind ook dat goede discussies genoeg zijn voor het forum, al heeft het een stom onderwerp.... maar de andere modjes denken er volgens mij niet zo over...

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 12:36 schreef EmMy_x het volgende:

[..]

Uhhh.. ik denk het niet !
Ik heb me gister pas aangemeld ! hahahaha...
Maar wel schattig dat je het vraagt hoor ! :D

x:*x Em
Ja ik weet het. Maar lijkt me wel cool een meisje van mijn leeftijd erbij te hebben

Verwijderd

Ik weet uberhaupt niet of het zinnig is om een vijf jarig kind al leerplichtig te maken. Een kind van die leeftijd heeft namelijk geen enkel besef van plichten. Voorts is er tegenwoordig een tendens van 17/18/19 jarigen die op een mbo/hbo/uni zitten en ik denk niet dat dat een goede oplossing is. Zeker niet voor sociale vakken. Kijk bijvoorbeeld naar een opleiding als maatschappelijk werker. Je begint op je 17e. Je studeert vier jaar en bent 21 of 22 als je ermee klaar bent... Kun je dan serieus maatschappelijk werker worden? Mischien wel... Maar zal de persoon aan de andere kant van je bureautje je ook serieus nemen?

Wellicht is het handiger om de lat juist hoger in plaats van lager te leggen en een subsidie regeling te treffen voor peuter / kleuter speelzalen, zodat ook de 'probleemgroepen' hier voor makkelijk in aanmerking komen en in contact komen met leeftijdsgenootjes, e.d.

Dan is het wellicht ook een mogelijkheid om daar alvast een 'awareness' te cre-eren rond taal en rekenen, etc.

Grtz,
drSinister >:)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
ik ging in ieder geval op mijn 4e naar school toe ! And boy did I have fun >:)

dikzak

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Toch allemaal verschillende ideeen, dat is echt wel tof om te lezen! In ieder idee zit wel een kern van waarheid! Maar hoe kom je erachter, in dit landje hier is het geloof ik een tendens aan het worden om het maar eerst gewoon te proberen en achteraf goed na te denken(lees studiehuis afschaffing LOL)!
Ik houd mijn hart weer vast......
Pagina: 1