Toon posts:

mobo is kapot? wat is er kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik ben in het weekend naar een LANparty geweest met mn vrienden. Mijn pc deed het daar uitstekend. Kwam ik weer thuis, wil ie niet meer opstarten :s heb er nog wel ff aan zitten klooien toen ik thuis was, proc.cooler verandert enzo, maar ook met de dingen die er eerst op zaten wil ie het niet meer doen.
Mijn mobo is een msi k7t pro 2 du kt133 en ik heb een duron 800. Volgens de Dled (lampjes) van msi is er iets mis met mijn geheugen, maar dat heb ik al getest in een van mijn andere computers. Ik heb al de dimm-sloten al geprobeerd, maar hij doet nix. Het ram is zeker weten heel dus, maar zullen mijn dimm-sloten nu kapot zijn? of denken jullie aan iets anders? plz HELP :'(

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:33
probeer een andere mobo ??

en anders ook ff je cpu testen en alle overige kaarten er uit trekken

dus dat je alleen je video kaart er in hebt zitten

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Lees je de D-led niet verkeerd? Klinkt dom, maar ik kon er eerst niet echt uitkomen wat nou wat was..

Verwijderd

Topicstarter
heb mobo omgeruild. Dee ff een videokaart erin, ram en hij deed het. Na 5 seconden zag ik dat ik de koeler van de processor was vergeten aan te sluiten, dee de pc natuurlijk meteen uit. Dee ik hem daarna weer aan, hij deed het nog steeds. Toen sloot ik alles aan, geluid, alle ide-rotzooi e.d. Ik ging ff eten en toen ik hem wilde aanzetten stonden alle lampjes op rood en deed de pc nix meer (btw: alle lampjes op rood --> proc is dood (vandaag dichterlijke bui;)) Is dit nu stom toeval? of ben ik weer eens heel dom geweest?
De pc-winkel ziet me strax weer op de stoep staan, maar ik hoop maar dat ze me ook een nieuw processortje willen geven. Van de processor zijn aan alle kanten van de core een paar hele kleine stukjes afgebrokkeld. Dat was al tijden zo. Zou dat de reden kunnen zijn? En zou de winkel daar moeilijk over kunnen gaan doen??

een radeloze ByMeSDy :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik geloof dat geroosterde CPU's niet onder de garantie vallen (dat is tenminste vaak zo) maar aan de andere kant, laat ze het maar eens bewijzen.
zo heb ik een keer een nieuw mobo gekregen, ding was behoorlijk gaar, wilde niet meer lekker werken, maar dat was geen reden om hem te vervangen (het werkte wel, maar zeer traag). Dimmslot om zeep geholpen en toen terug gebracht, 2 weken later een nieuwe BXbordje gekregen

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een geroosterde CPU betekent niks anders dan dat de koeling niet afdoende was, maar daarvoor heeft AMD dus wel een beveiliging ingebouwd, dus zou die beveiliging in werking getreden hebben moeten zijn ;) .
Dus je kunt wel de fan eraf laten zonder dat je processor het zou moeten begeven, misschien een lock-up maar geen overlijden.

Die afgebrokkelde core.... hij deed het ermee, en hij doet het er nu niet meer mee, lijkt niet echt een gevolg....

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:09
lijkt me eerder dat je geluidskaart of videokaart kortsluiting maakt.
Pagina: 1