Toon posts:

[PHP?MYSQL] Content syndication Engine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag begonnen met het op papier uitwerken van een programma/script dat ik moet gaan bouwen.
Dit wordt een programma die door een druk op de knop content van websites gaat grabben. Dit grabben gebeurd legaal, er worden nl. contracten gemaakt met de aanbieders.
De database structuur heb ik al grotendeels op papier staan.

Nu gaat het om het grabben. Ik weet eigenlijk nog niet hoe ik dat moet gaan doen. Ik wil met een admin onderdeel de grab methodes gaan maken. Die moeten dus een vaste output krijgen om naar de db te schrijven. Maar moet ik die grabmethodes ook in een db opslaan? Zo ja, hoe kan ik die dan weer toepassen. Bijv. druk op knop -> start grabmethode uit db -> output dus naar db. Maar hoe kan ik een grabmethode uit een db bijvoorbeeld laten uitvoeren.

Ik zit dus met die grab methodes, die mogen nu met de hand gestart worden, maar hoe kan ik dat het beste doen of hebben mensen nog tips voor dit complexe programma c.q. script?

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 23:09
Je zegt dat je PHP/mySQL wil gebruiken, dus ten eerste... move to /38.

Ten tweede: hoe krijg je de data aangeboden? Hopelijk hoef je niet een html-pagina uit elkaar te rippen ofzo.(XML :Y) )

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
een $var uitvoeren = eval();

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Klinkt als YOURNEWS.

Ze hebben trouwens surreance van betaling aangevraagd. Heb daar een tijdje gedetacheerd gezeten. (daar gedetacheerd voor 2 maanden, werk klaar na 2 weken.) 3e week zat ik weer bij een andere klant :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 21:14 schreef Taradino het volgende:
Ten tweede: hoe krijg je de data aangeboden? Hopelijk hoef je niet een html-pagina uit elkaar te rippen ofzo.(XML :Y) )
Jawel, de pagina's moeten uit elkaar gehaald worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 21:20 schreef dusty het volgende:
Klinkt als YOURNEWS.

Ze hebben trouwens surreance van betaling aangevraagd. Heb daar een tijdje gedetacheerd gezeten. (daar gedetacheerd voor 2 maanden, werk klaar na 2 weken.) 3e week zat ik weer bij een andere klant :)
Klopt een beetje, maar ik maak een iets andere applicatie voor een soort Yournews. Maar wat heb je daar precies gedaan?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 22 oktober 2001 21:21 schreef MeneerPeer het volgende:
[..]
Klopt een beetje, maar ik maak een iets andere applicatie voor een soort Yournews. Maar wat heb je daar precies gedaan?
Ingaande stromen van sources naar de algemene database En uitgaande stromen van de algemene database naar klanten toe.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1