Geen idee; ik heb iig een nieuwe monitor gekocht.
Ik werd er op een gegeven moment knettergestoord van.
Ik werd er op een gegeven moment knettergestoord van.
Je koopt bij de electronicaboer op de hoek "PLASTIC-SPRAY" en je schroeft voorzichtig de kap van je monitor.
Dan spuit je wat van deze spray op de spoelen die je links en rechts ziet (deze piepen namelijk).
Een spoel is bijv. een plastic buisje met koperdraad eromheen gewikkeld.
Dan spuit je wat van deze spray op de spoelen die je links en rechts ziet (deze piepen namelijk).
Een spoel is bijv. een plastic buisje met koperdraad eromheen gewikkeld.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
In je monitor zitten verschillende trafo's en spoelen die met een spanning te maken hebben die elke seconde tientallen duizenden keren verandert (simpel gezegd
). Helaas kan dit de vorming van geluid tot gevolg hebben, deze verschijnselen komen vooral bij oude TV's erg vaak voor. Je kunt spraylak uit een spuitbus kopen en dit op de spoelen die zichtbaar zijn in je monitor spuiten. Doe dit uiteraard wel wanneer de monitor al geruime tijd uitstaat en raak alle onderdelen eerst aan met een geaarde metalen stok. Je kunt het uiteraard ook door een expert laten doen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Probeer wat aan de vga kabel te sjorren waar die uit je monitor komt of probeer op de bovenkant van de monitor te drukken
Verwijderd
Mijn monitor heeft ook een tijdje gepiept (ongeveer een week). Heb er een paar klappen tegen gegeven, omdat ik gek werd van het piepen en nu doet ie het weer normaal
mijn monitor piept eigenlijk al langer dan een jaar, maar kheb gewoon de resolutie van 85Hz naar 75Hz gezet.
wat ik ook af en toe heb, dan lijkt het alsof er allemaal vonken in m'n monitor overspringen heel even, kheb dat al een stuk of 10x gehad, met hele lange tussenpozen ertussen.
ach ja, pech hoor
wat ik ook af en toe heb, dan lijkt het alsof er allemaal vonken in m'n monitor overspringen heel even, kheb dat al een stuk of 10x gehad, met hele lange tussenpozen ertussen.
ach ja, pech hoor
Heb ik ook eens gehad.Op maandag 22 oktober 2001 22:41 schreef TheOSMan het volgende:
Mijn monitor heeft ook een tijdje gepiept (ongeveer een week). Heb er een paar klappen tegen gegeven, omdat ik gek werd van het piepen en nu doet ie het weer normaal
Hz omlaag hielp ook
Iiyama?Op maandag 22 oktober 2001 22:44 schreef Randy het volgende:
Ik had dat ook met mijn Iiyama 15".
Dat gebeurde een paar keer, daarna geen last meer gehad.
Zal wel wat stof ergens tussen hebben gezeten.
Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are
Pagina: 1