XP en workgroup: pc's zien elkaar niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 22:06
Ik heb op mijn 2 pc's windows xp staan.

Op pc een heb ik ook mijn gedeelde internetverbinding staan. Dit werkt prima en ik kan dan ook op pc 2 internetten.

Ik heb ook bijde pc's dezelfde werkgroep gegeven en opvolgende ip adressen alleen pc1 kan pc2 niet zien en andersom ook niet als ik bij my networkplaces kijk.

Kan wel onderling pingen en met search computer kan pc2 wel pc1 vinden maar andersom niet.

Dit alles hangt aan een switch.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb al een aantal dingen geprobeert die ik tegen kwam na de search functie te gebruiken alleen ik ben er nog steeds niet uit.

Verwijderd

Heb je de zelfde werkgroep ed gebruikt? Ook de zelfde subnet mask?

• Dracula
Ja ik heb dezelfde werkgroep gebruikt en hetzelfde subnet.

Op pc 2 de gateway ingevuld dus zijnde pc 1.

Verwijderd

is op bijde pc's file & printsharing geinstalled? (bestands en printerdeling)

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22
Heb je ook al eens geprobeerd om te pingen??

Ga naar je dos-box (start -> run -> cmd) en type daar

ping (ip-nummer)

als er een reply komt (en geen time-out) dan heb je wel een verbinding... kun je van hieruit verder zoeken!

Verwijderd

als je beter had gelezen, had je gezien dat hij kan pingen.

Staat een eventuele firewall je niet te blokken??
Heb je file sharing aan
probeer het is zo
\\computernaam\shared dir

Verwijderd

Hoi, k'weetniet of hier een topic voor moet komen?

Affijn ik heb het zelfde zo een beetje alleen ben ik nog een beetje in experimentele fase.
Ik heb dus win98se als server(nog wel maar moet binnenkort winXP-pro worden) en mijn PC met WinXP-Pro corperate staan.
Nou is het bij mij zo dat ik zelfs niet kan pingen.
De workgroup is het zelfde, heb serverIp op 192.168.0.1 staan met vDHCP-server, mijn WinXP-pc heb ik met een ip request geprobeert en met een vaste ip.(192.168.0.2) Subnetmask staat altijd op 255.255.255.0 dit is ook in vDHCP-server gezet. In de XP-client ook nog eens de gateway indesteld, en de firewall heb ik zelfs niet aan staan op geen van bijde.

Nou jullie weer. :+

NoMo.

• Dracula
Op pc 2 kan ik door search te doen pc 1 vinden en ik kan dan ook bij de share.

Andersom kan dit dus niet.

In mijn networkplaces zie ik in mijn workgroup niet de pc waar ik op dat moment op zit en ook niet de andere pc in de workgroup.

Pingen en alles gaat allemaal prima.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb hetzelfde probleem.... min of meer.

Ik kan vanaf mijn XP bak mijn Win98SE bakken (2 stuks) perfect pingen.. alleen lijkt het er op dat hij de naam niet resolved. Ik "zie" de Win98SE bakken niet.. Kijk op Win98SE bak #1, dan zie ik gewoon mijn Workgroup met daarin beide Win98SE bakjes maar geen XP bak.

Ze gebruiken allemaal dezelfde IP range (DHCP server op Win98SE bakje) en subnet mask. Iemand enig idee?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Waar kan je de workgroup naam veranderen???

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:36 schreef McFlipp het volgende:
Waar kan je de workgroup naam veranderen???
Op welke machine?

NoMo.

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

op mijn WinXP bakkie :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je file and printsharing wel ge-installed, zoals eerder gevraagd? anders kun je nl niet browsen.....je hoeft niet echt iets te sharen, maar de service moet wel installed zijn.

• Dracula
Ja file en printer sharing is gewoon geinstalleerd bij mij.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hier ook .. heb via de mail diverse tips gekregen, ik laat wel weten als het gelukt is.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Dracula
Graag want vind dit zwaar irri.

Verwijderd

Probeer eens NetBEUI te installeren, het staat niet standaard in XP maar ergens los op de CD.. ergens in een valueadd directory tja heel vaag heb hetzelf nog niet getest, maar iemand die ik ken wel en het werkt!! :)

• Dracula
Netbui hoef ik toch alleen maar toe te voegen ben ik namelijk niet helemaal meer in thuis.

Of moet je ook hier nog iets veder configureren?

Verwijderd

nah alleen toevoegen

• Dracula
Las ergens dat als je Netbui onder XP toe wil voegen je dit van de cd moet halen alleen kan zo snel niet vinden waar. Iemand een idee?

• stormfly
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 11:57 schreef Dracula het volgende:
Las ergens dat als je Netbui onder XP toe wil voegen je dit van de cd moet halen alleen kan zo snel niet vinden waar. Iemand een idee?
Ja :-)

Op de CD staat een dir met VALLUADD ofzo daarin staat een dir beginnend met een M en daar staan 2 files in die je in de betreffende windows dir's moet zetten(zie TXT bestand) en dan kan je dus netbeui toevoegen.
Simpel ;)

Weet bijna zeker dat het ook in de winXP faq staat in windows operated systems...

• stormfly
  • Niet online
BTW dat gaat toch niet werken dat netbeui, ik heb echt ALLES al geprobeerd en hetwerkt gewoon NIET.

Als je goed alle xp netwerk topics doorleest zal je ook tot de conclusie komen dat het best lastig is als het niet in 1x werkt.
Bij een kennis van mij XP geinstalleerd en in 1x goed werkend netwerk :?

Hier thuis heb ik zelfs voor me XP machinde een 3com kaartje voor gekocht ipv realtek omdat ik dacht dat het daarin zat...helaas.

De pc zien elkaar, ping is perfect, je kan ook alle pc's zien in de workgroup je kan die pc ook aanklikken in netwerk omgeving en dan zien je ook de gesharde mappen en als je daardan op klikt ( zo'n map) dan is PATS over...pc helemaal vast of het nou win95,ME,XP het is gewoon over.

Diverse switch, routers, hubs geprobeerd...allemaal helaas.
Regedit al gebruikt om die ene key weg te halen

Iemand nog ideen ?

• Dracula
Heb netbui geinstalleerd alleen toen zagen de 2 pc's elkaar nog niet.

Heb me tcp/ip en file and printer sharing weggeknikkerd en opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles perfect.

Txs voor de hulp.

Verwijderd

Je hebt twee pc's met elkaar verbonden via een switch? Als die pc's nou niet al te ver van elkaar staan moet je 't n's proberen zonder switch (dus met een twisted pair (?) kabel...) Ik ben niet zo heel erg thuis in netwerken maar ik weet uit ervaring dat als er problemen zijn dat soms ook kan zijn door hub's of switches... succes!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Win2k Pro en een Win98SE systeem. Ik heb toen op het 2k systeem een user aan moeten maken. Het moet gelijk zijn aan de username waaronder de gebruiker(s) op de Win98SE inloggen. Toen werkte het in 1x allemaal goed.....

• Sharkey
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 09:58

Sharkey

Overklokken gaat nooit te ver.

Op maandag 26 november 2001 12:42 schreef MiKe_V het volgende:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Win2k Pro en een Win98SE systeem. Ik heb toen op het 2k systeem een user aan moeten maken. Het moet gelijk zijn aan de username waaronder de gebruiker(s) op de Win98SE inloggen. Toen werkte het in 1x allemaal goed.....
Onder xp1 user xp2 MET password xp2 en onder xp2 user xp1 MET password xp1 aanmaken.
Op beide machines zijn elkaars users met wachtwoorden dan bekend en zou het moeten werken.
Gebruik geen blanco passwords (makkelijk bij autologon), dit werkt vaak niet.
Hoop dat dit helpt.

Overclocking, over and over again.

Pagina: 1