Toon posts:

Monitorkabel mist pin?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand van jullie wat het sytandaard aantal pinnen van een monitorkabel moet zijn? Ik heb het idee dat ik er 1 mis. Mijn videokaart heeft 15 gaatjes en de kabel 14 pinnen. Mijn pC vertoont, dat de muis en toetsenbord niet meer reageren en soms als ik mijn PC opstart dan piept deze en start hij vervolgens niet meer op.

Zou dit aan de kabel kunnen liggen????

alvast bedankt

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Nee het is heel gebruikelijk dat een aantal ongebruikte pinnetjes uit de stekker van je monitor worden gelaten.

Ik denk dat jou problemen worden veroorzaakt door dingen in de pc... zoals geheugen e.d.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Er zitten normaal 15 aansluitpinnen aan een monitor kabel die een VGA aansluiting heeft.
Er hoeven er niet zoveel gebruikt te worden om beeld te krijgen.
In principe zijn er maar 6 draadjes nodig om goed beeld te krijgen. (R-G-B-Hsync-Vsync-Massa)
Meestal worden er meer gebruikt om ook nog gebruik te kunnen maken van DDC. (Data van monitor naar videokaart)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Een monitor maakt geen gebruik van alle 15 pinns
(er zijn zelfs monitoren die er maar 11 gebruiken)

Dus het is heel normaal dat je kabel 1 of meer pinnetjes mist.

Ik ben echter bang dat je je probleem in je windows installatie moet zoeken... (typical MS :r |:( )

start je windows eens in de veilige modus op en kijk of hij dan niet vastloopt.

indien hij het nu inderdaad goed doet, ff back-uppie maken van je bestanden, lekker FORMAT C: en je windows er opnieuw opzetten! (het is ff werk maar dan heb je ook wat ;) )

Dit lost echter het probleem van het piepen bij het opstarten niet op.... :(

L8R....

Verwijderd

M'n ouwe compaq heeft zelfs op de ingebouwde videokaart een paar gaatjes die gewoon dicht zitten. (gelukkig hebben we een boormachine :))