Toon posts:

stoot tegen pc = vastloper

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc (nu 1.5 jaar oud) heeft het altijd perfect gedaan.
Maar sinds een par weken heb ik een heel raar probleem.
als ik min kast per ongeluk een tik krijgt en hij beweegt ff krijg ik spontaan een vast loper (beeld bevriest) en als ik dan reset krijg ik geen beeld meer.
I kan hem alleen weer aan de praat krijgen door ff aan de kaarten te wroeten en de pc ff zonder hd en videokaart opstarten ( zodat ie begint te piepen) en dan doet ie het als ik alles er weer in zet weer goed.
wat ik ook merk is dat mijn pc in windows vaak van die rare fouten geeft en vaak vast loopt (ik weet niet of dit ermee te maken heeft).
en laatst liep ie zo en keer vast in mijn bios bij het detecteren van de IDE sloten

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Op maandag 22 oktober 2001 19:41 schreef tazmanian_devil het volgende:
Mijn pc (nu 1.5 jaar oud) heeft het altijd perfect gedaan.
Maar sinds een par weken heb ik een heel raar probleem.
als ik min kast per ongeluk een tik krijgt en hij beweegt ff krijg ik spontaan een vast loper (beeld bevriest) en als ik dan reset krijg ik geen beeld meer.
I kan hem alleen weer aan de praat krijgen door ff aan de kaarten te wroeten en de pc ff zonder hd en videokaart opstarten ( zodat ie begint te piepen) en dan doet ie het als ik alles er weer in zet weer goed.
wat ik ook merk is dat mijn pc in windows vaak van die rare fouten geeft en vaak vast loopt (ik weet niet of dit ermee te maken heeft).
en laatst liep ie zo en keer vast in mijn bios bij het detecteren van de IDE sloten
zitten al je kaarten goed vast?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
kliinkt als los contactje, superlijm?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
ja die zitten wel goed vast/
btw hij moet toch booten zonder kaarten (geluid mpeg modem tv) en asl de videokaart niet goed vast zit begint ie toch te piepen hij doet niets alleen het powerlampje (die groene) gaat knipperen
en welk contactje moet los zijn dan ik kan er geen vinden (mobo er al uit gehad)

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
is het niet de hd ?

Verwijderd

Ik heb ooit stage gelopen op een school waar ze bij de pc's in de mediateek ook dat probleem hadden. Het probleem was een verrotte bevestiging van celeron i.c.m de slot1 connector van INTEL. Het kwam er op neer dat de processor los in de slot 1 socket zat. Dit kwam omdat de celeron geen plastic afdek kap had zoals de PII die wel had. Hierdoor werd de processor dunner en hadden de plastic klemmen die op het mb waren geschroeft geen grip op de processor. Op het knopje van de cdrom speler drukken was al voldoende om de pc te laten crashen. |:(

Verwijderd

cpu nakijken, grafische kaart en misschien hd es ff vervangen? kijken of die het is....

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 12:47
Krijg je ook een schokje. Misschien is de aarding niet goed. Veel voorkomend probleem.

Probeer eens de kast met een draadje te verbinden met een verwarmings buis. (die niet geschilderd is)

Probeer het dan nog eens!

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 19:47 schreef tazmanian_devil het volgende:
...btw hij moet toch booten zonder kaarten (geluid mpeg modem tv) en asl de videokaart niet goed vast zit begint ie toch te piepen hij doet niets alleen het powerlampje (die groene) gaat knipperen...
Als een videokaart niet helemaal goed contact maakt, maar wel op sommige gebieden, merkt het moederbord dat er wel wat in zit, en dan probeert ie te vragen wat het onderdeel is. Hij krijgt geen antwoord op zijn vraag, en daarom blijft ie maar doorgaan met vragen wat de kaart is.
Als je er helemaal geen videokaart in hebt, merkt het moederbord dat er helemaal niets zit (want er maakt helemaal niets contact), en dan begint te piepen.

Dit lijkt mij de beste verklaring. Als je een HD bijv. verkeerd om aansluit heb je dat ook. De comp merkt wel dat er iets aan de IDE zit, maar hij kan niet vinden wat het is.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 11:09
Op maandag 22 oktober 2001 19:56 schreef XPlosion het volgende:
Het kwam er op neer dat de processor los in de slot 1 socket zat.
Same Sh!t hier... op mijn P3 CPU zit een dikke alpha cooler die altijd heftig heen en weer schudde als ik tegen mijn PC botste met crashes als gevolg... heb nu de cooler beter vast zitten - geen crashes meer

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens ff proberen
Maar is het dan ook normaal dat dan het power ledje gaat knipperen. of is dit iets anders

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Heb ik zelfs met een nieuwe pc gehad, bleek de voeding te zijn...

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 20:34 schreef SenZatioN het volgende:
Heb ik zelfs met een nieuwe pc gehad, bleek de voeding te zijn...
ik heb er 200 w inzitten
met gf2mx cd brander cdrom dvd mpeg geluid tv lan en koeler op videokaart

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op maandag 22 oktober 2001 20:49 schreef tazmanian_devil het volgende:

[..]

ik heb er 200 w inzitten
met gf2mx cd brander cdrom dvd mpeg geluid tv lan en koeler op videokaart.
of is dit te veel?

Verwijderd

Bij mijn server heb ik pcies het omgekeerde. Ik moet een stoot tegen mijn server geven, een bonk om hem aan te laten gaan :P Maar ja dit moet ik niet al te vaak doen ;)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Misschien slaat ie op tilt :+

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Probeer maar eens door als de pc draait een redelijke tik tegen de voeding te geven, wel met de pc-kast eraf natuurlijk.. ;)
Je hebt nooit te veel, eerder te weinig...

My software never has bugs, it just develops random features...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op maandag 22 oktober 2001 19:56 schreef XPlosion het volgende:
Het probleem was een verrotte bevestiging van celeron i.c.m de slot1 connector van INTEL. Het kwam er op neer dat de processor los in de slot 1 socket zat. Dit kwam omdat de celeron geen plastic afdek kap had zoals de PII die wel had. Hierdoor werd de processor dunner en hadden de plastic klemmen die op het mb waren geschroeft geen grip op de processor.
Dat is een redelijk bekend probleem.
In de EP-serie van Compaq zit in de oudere PCs ook een Celeron met exact dat probleem.

En de nog oudere Compaq DP-2000's hadden dat probleem ook. Alleen lag het daar aan de Power-regulator die op het mobo zit in een apart slot.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1