Toon posts:

Opnemen via Tvkaart, eisen rest van de hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er sterk over na te denken om een tv kaart te gaan kopen. Maar omdat ik hiermee ook op wil gaan nemen wil ik ook graag weten wat voor specificaties je eigenlijk nodig hebt, of beter gezegd of mijn pc voldoet of dat ik nog wat meer aan moet schaffen....

Mijn specs:

Celeron II 800 @ 1240
256 Mb SdRam
10 Gb Harddisk 7200 toeren (Beetje krap denk ik)
Diamond Viper V770 agp 32 Mb videokaart
Creative soundblaster Live 5.1

Ik ga trouwens voor de Hauppage WinTv Theatre kaart

Verwijderd

uuuhhhhhhh is dit bedoelt als geintje??? man met een 400 mhz ram je er een tv-kaart nog doorheen joh!!! geen probs hier op mijn duron @ 1000 en mn pa celly 1 @ 433. beide met redelijk wat geheugen.

dit is als je niet gecomprimeerd direct wil opnemen btw. divx live coderen zal misschien wat moeilijk gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 19:26 schreef neographikal het volgende:
uuuhhhhhhh is dit bedoelt als geintje??? man met een 400 mhz ram je er een tv-kaart nog doorheen joh!!! geen probs hier op mijn duron @ 1000 en mn pa celly 1 @ 433. beide met redelijk wat geheugen.
Nee is niet bedoeld als een geintje, maar opnemen op goeie kwaliteit geeft dus geen problemen?

Dus geen extra ram nodig? Geheugen is wel lekker goedkoop nou, er kan max 512 Mb op mijn moederbord... heeft het zin om er dus 256 Mb bij te gooien of is dit volstrekt nutteloos?

Ik gebruik overigens Windows 2000.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor het opnemen heb je echt een snelle hd nodig. 3,5 jaar geleden probeerde ik het ook met mn 7200 toeren hd(de snelste op dat moment). Ik kon toen slechts opnemen op max 320*240. Nu met een net nieuwe snelle hd kan ik zelf tot 720*nogwat opnemen. Ik heb het hier uiteraard over uncompressed. Om compressed op te nemen in mpeg(of DivX) heb je ook een snelle cpu nodig. Voor mpeg is die van jou wel snel genoeg denk ik. Voor DivX weet ik het niet zeker.

Als je later ook wil gaan videobewerken heb je ook aardig wat intern geheugen nodig.

Edit: ik heb nog steeds een PII 400, dus het lag echt aan de hd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

moet dan idd de hd zijn, maar een 400mhz cpu trekt et toch echt wel eveneens als een celly@1200 :P

Verwijderd

Ik had voor uncompressed opnemen met m'nTV-kaart ongeveer 1gig per half uur geloof ik. Is ook alweer een tijd geleden, ik was zo geschrokken van de ruimte die het innam dat ik het nooit meer heb gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 19:42 schreef NM het volgende:
Ik had voor uncompressed opnemen met m'nTV-kaart ongeveer 1gig per half uur geloof ik. Is ook alweer een tijd geleden, ik was zo geschrokken van de ruimte die het innam dat ik het nooit meer heb gedaan.
In mijn server hangt een 40 Gb harddisk die nog voor de helft vrij is... kan ik dus nog wat op kwijt, alleen denk ik dat het via het netwerk niet snel genoeg zal gaan, alhoewel het 100 Mbit switched is, maar goed.

Grotere harddisk kan er nog altijd bij gekocht worden...

Verwijderd

100mbit trekt die stroom wel, of je moet em ff op een lichte compressie zetten....

is geloof ik 22meg/sec, kan dat? 100mbit netwerk trekt 12meg/sec @ max.

grote hd is niet belangrijk, snelheid. 7200 IBM 60gb kan ik je dan zwaar aanbevelen als et om snelheid gaat!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 19:51 schreef neographikal het volgende:
100mbit trekt die stroom wel, of je moet em ff op een lichte compressie zetten....

is geloof ik 22meg/sec, kan dat? 100mbit netwerk trekt 12meg/sec @ max.

grote hd is niet belangrijk, snelheid. 7200 IBM 60gb kan ik je dan zwaar aanbevelen als et om snelheid gaat!
In de server zit een Ibm Gxp60 40Gb, kan ik misschien beter vervangen door een 5400 toeren schijf... wel een grote natuurlijk en die ibm in mijn systeem, maar dat zie ik nog wel... het gaat voornamelijk om het kijken, maar opnemen is natuurlijk verrekte makkelijk, en ik wil er niet opeens achter komen dat dit onmogelijk is...

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 19:55 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

In de server zit een Ibm Gxp60 40Gb, kan ik misschien beter vervangen door een 5400 toeren schijf... wel een grote natuurlijk en die ibm in mijn systeem, maar dat zie ik nog wel... het gaat voornamelijk om het kijken, maar opnemen is natuurlijk verrekte makkelijk, en ik wil er niet opeens achter komen dat dit onmogelijk is...
weet niet of er een beetje makkelijke computerketen in je buurt zit, maar hier bij de funprice kan ik alles omruilen als ist uit de doos geweest. Werkt gewoon niet, zeggen ze prima jong, hiers je geld :)

Verwijderd

Topicstarter
het kaartje zal wel werken, maar ik vind het zonde als straks blijkt dat opnemen alleen op brakke kwaliteit kan....

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 20:09 schreef Big Tazzz het volgende:
het kaartje zal wel werken, maar ik vind het zonde als straks blijkt dat opnemen alleen op brakke kwaliteit kan....
hier gaat het goed alleen is je systeem vrijwel onbruikbaar als je aan het opnemen bent. Maar die 7200hd van je zal het wel trekken denk ik zow. Maar haal het bij een goede zaak die niet moeilijk doet als het toch niet goed gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 20:12 schreef neographikal het volgende:

[..]

hier gaat het goed alleen is je systeem vrijwel onbruikbaar als je aan het opnemen bent. Maar die 7200hd van je zal het wel trekken denk ik zow. Maar haal het bij een goede zaak die niet moeilijk doet als het toch niet goed gaat.
Ik ga het bij mycom halen... heb nog geen koopervaring met mycom, maar ik denk dat ze wel een beetje een naam hoog te houden hebben... oh ja, het gaat dan om mycom eindhoven

Verwijderd

Het valt allemaal wel mee hoor met gecomprimeert live capturen wat k kan in 300*400 caputen in Divx.
Pagina: 1