Toon posts:

licq ontvangt traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een re-install ben ik van gnome naar enlightenment geswitcht en was ik ook genoodzaakt om van icq program te switchen. Ik ben van gnomeICU naar licq geswitcht.

ALs ik messages zend is er geen probleem, enkel sommige van mijn vrienden hebben problemen met zenden naar mij.
Als ze op de send-knop duwen duurt het gemakkelijk 2 min voordat het message-window verdwijnt.
Verder heb ik ook een oude versie van kicq geprobeerd (een die statically linked was omdat mijn qt versie te hoog is om de laatste nieuwe te compilen) en hier waren de messages ook instant weg. Verder zitten we ook allemaal achter een firewall (ipchains/iptables)

Dus:

win2k-icq2k -> ipchains-firewall -> inet -> iptables-firewall -> gnomeICU/kicq - geen delays

win2k-icq2k -> ipchains-firewall -> inet -> iptables-firewall -> licq - delays van 2-3 minuten

Het probleem ligt dus duidelijk bij licq. welke settings kan ik veranderen om deze problemen op te lossen ??

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 22 oktober 2001 18:46 schreef CaDax het volgende:
Na een re-install ben ik van gnome naar enlightenment geswitcht en was ik ook genoodzaakt om van icq program te switchen. Ik ben van gnomeICU naar licq geswitcht.
Onder enlightenment kan je gewoon gnomeICU o.i.d. gebruiken hoor.. Enlightenment is zelfs een tijdje de officiele windowsmanager van Gnome geweest :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan gnoeICU niet meer gebruiken
Ik heb de gnome-libs niet ge-installeerd staan.

De ximian grafische installer wou niet werken na mijn re-install, en gaf ook geen deftige foutboodschap (probeer dan maar eens het probleem te vinden).

Dus ik ben genoodzaakt van licq of een andere icq client te gebruiken. Maar licq geeft dus problemen.

Verwijderd

Blijven de problemen ook wanneer je vrienden "Send through srver server doen?"

Verwijderd

je kunt de gnome libraries gewoon installeren hoor ik heb hier windowmaker met zowel de gnome als kde libraries draaien en kan dus alle applicaties runnen dan zal dat ook wel voor enlightment kunnen toch? ps ik gebruik slackware

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens wat verder zitten proberen en blijkbaar is het maar 2 man die het probleem hebben (toevallig de 2 waarmee ik het meeste chat). Bij de rest is de transferspeed normaal.

Ik heb gnome-libs eens via rpm proberen te installeren en dat kwam direct klagen over dependencies enzo op andere rpms en ik heb/had geen zin om al die juiste rpm's uit te zoeken.
Ik kan alle aplicaties draaien dat ik nodig heb dus ik heb ze eigenlijk niet nodig
Pagina: 1