Compaq DVD problemen

Pagina: 1
Acties:

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 23:21
ik heb een probleem, op een compaq pressario van mijn vader. Er zit een compaq dvd-rom sd-612B in, en ik KAN de dma niet aan zetten, hij "zegt" dat het niet ondersteund wordt. Als ik een dvd afspeel, dan hapert het beeld, en het geluid.de hdd en de dvd staan allebei erg hard te draaien.
Het gaat om een duron 700mhz, 64mb (tja..) en een nvidia tnt2-m64.
Ik denk zelf dat de prutsers van Compaq de IDE kabels verkeerd hebben aangesloten..
Iemand enig idee ?
(mijn eigen computer ligt in stukken (nog niet af) en ik wil graag een dvd kijken :)

Flickr PSN ID= cheironnl

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
gewoon DMA aanzetten, computer niet laten miepen en gewoon aanzetten
dan werkt het wel :)
en staat ie dus ook aan

verder chipset drivers installeren en dan zou het moeten werken eigelijk

• cheiron
nee, DMA werkt echt niet, als ik het aanzet, zet ie mooi een vinkie .. ik reboot, en vinkie is weg .. klotebak .. klote compaq .. vaders zonder verstand moeten geen computers kopen !!!

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

je moet hem aanvinken,netzolang dat windows zegt dat je moet rebooten.
Bij mij ook altijd de eerste keer vinkje weg vandaar

• cheiron
Ik heb het al zeker 5 keer geprobeerd ..argh .. mijn anti compaq gevoelens stijgen ..

Flickr PSN ID= cheironnl

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op maandag 22 oktober 2001 19:00 schreef cheiron het volgende:
Ik heb het al zeker 5 keer geprobeerd ..argh .. mijn anti compaq gevoelens stijgen ..
Wat een gelul zeg als compaq zo slecht zou zijn waarom is het dan nog steeds een van de grote merken?
Ik zou zeggen neem contact op met compaq en laat hun ernaar kijken ipv te roepen dat het een slechte merk is...
valt wel op dat zodra iets niet werkt (wat ook nog twjifelachtig is want mensen staren zich blind op de pc van een andere) dat het gelijk troep is...
En nu ff ontopic kan het niet zijn dat de DVD geen dma ondersteunt?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• cheiron
Ik heb nog maar weinig Compaq spullen gezien die in 1 keer werken... maar daar buiten .. ik heb ook nog nooit een dvd speler gezien die geen DMA ondersteund ..

Flickr PSN ID= cheironnl

• cheiron
Het vinkie is inmiddels aangebleven .. nu testen

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 18:49 schreef cheiron het volgende:
nee, DMA werkt echt niet, als ik het aanzet, zet ie mooi een vinkie .. ik reboot, en vinkie is weg .. klotebak .. klote compaq .. vaders zonder verstand moeten geen computers kopen !!!
ken het gevoel, alleen dan van die andere kennisen ala n00bs die compaq kopen en vervolges beginnen te zeiken. Goh dr past niet veel in zeg enz enz.......

Maar is het niet gewoon via het register erges te regelen?? dan wordt het vor windows moeilijk weigeren.
Of in de veilige modus?

edit: ik moet minder tegelijk doen en sneller typen :)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Op maandag 22 oktober 2001 19:30 schreef cheiron het volgende:
Ik heb nog maar weinig Compaq spullen gezien die in 1 keer werken... maar daar buiten .. ik heb ook nog nooit een dvd speler gezien die geen DMA ondersteund ..
Dat weet ik niet kan me vergissen maar wordt er alleen een beetje moe van al dat gezeur dat een merk slecht want het werkt niet...
als je meerdere pc's heb gehad van de zelfde merk en ze waren allemaal bagger dan mag je pas gaan klagen dat een merk bagger is...
gewoon je eigen ervaringen en niet met de rest mee lullen...

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 19:33 schreef Mightymouse het volgende:

[..]

Dat weet ik niet kan me vergissen maar wordt er alleen een beetje moe van al dat gezeur dat een merk slecht want het werkt niet...
als je meerdere pc's heb gehad van de zelfde merk en ze waren allemaal bagger dan mag je pas gaan klagen dat een merk bagger is...
gewoon je eigen ervaringen en niet met de rest mee lullen...
laat em toch, hij zit ze eigen bak af te kraken...

en wat mijn verhaal betreft, gebaseerd op ervaringen(dr past nou eenmaal weinig in :) )

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

ja daar ben ik mee eens ik zou zelf nooit een merk pc kopen btw ik heb graag zelf in de hand wat erin zit...
btw mijn vorige pc was een IBM aptiva PII400 en daar werd ook van alle kanten gezegd dat het bagger is maar beestje heeft primma jaren van dienst geleverd en draait nu zijn tweede leven bij mijn broer als 3de pc...

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 19:38 schreef Mightymouse het volgende:
ja daar ben ik mee eens ik zou zelf nooit een merk pc kopen btw ik heb graag zelf in de hand wat erin zit...
btw mijn vorige pc was een IBM aptiva PII400 en daar werd ook van alle kanten gezegd dat het bagger is maar beestje heeft primma jaren van dienst geleverd en draait nu zijn tweede leven bij mijn broer als 3de pc...
we hebben hier ook een 5 jaar oude compaq staan, al moet ik zeggen dat we er weinig problemen mee gehad hebben(noknok, ff afkloppen, ist pc'tje van me ma :) ) Alleen met geheugen slikken is ie wat moeilijk.....

Maar ik heb hier een paar kennisen zitten met ware rampverhalen >:) altijd leuk om naar te luisteren. gast zet em aan, piep van het opstarten, BOEM rook :) was lol. winkel vond het wat minder >:)

• cheiron
MIjn IBM aptiva was bagger, zat geen chache geheugen in, en het mobo was een specifiek design, dus upgraden was onmogelijk. De e compaqs (buiten mijn werk om) die ik in handen heb gehad (zuster en vader) werkten alle 2 lange tijd niet naar behoren. Vandaar dat ik enigzins anti Compaq gevoelens heb gekregen. Ze zijn heel leuk als ze uit de doos komen, en ze werken, als er iets mis mee is, kan ie 9 van de 10 keer terug naar de fabrikant.
Maar anyways.. DMA is eindelijk aan blijven staan, en ik kan nu de klassieker Austin Powers gaan kijkn. Aleen Dank :)

Flickr PSN ID= cheironnl

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Op maandag 22 oktober 2001 19:44 schreef cheiron het volgende:
MIjn IBM aptiva was bagger, zat geen chache geheugen in, en het mobo was een specifiek design, dus upgraden was onmogelijk. De e compaqs (buiten mijn werk om) die ik in handen heb gehad (zuster en vader) werkten alle 2 lange tijd niet naar behoren. Vandaar dat ik enigzins anti Compaq gevoelens heb gekregen. Ze zijn heel leuk als ze uit de doos komen, en ze werken, als er iets mis mee is, kan ie 9 van de 10 keer terug naar de fabrikant.
Maar anyways.. DMA is eindelijk aan blijven staan, en ik kan nu de klassieker Austin Powers gaan kijkn. Aleen Dank :)
Dat is het probleem met merk pc's maar eigenlijk met alle pc's als mijn mobo overlijd kan die ook terug naar fabrikant en kan ik verders er ook niks mee.
IBM bouwt net zoals iedere andere pc boer een systeem op maat die lekker goedkoop om te maken is en upgraden is voor hun niet aantrekkelijk dit ivm verkoop ik bedoel nieuwe pc is nog altijd duurder dan reepje mem en nieuwe cpu.
Dat heet gewoon zaken doen en winst maken... Zo werkt dat in de retail handel...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1