Toon posts:

DHCP Probleem Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb een vaag probleem.
Internet gaat bij mij via een Win2K server, met ISA geinstalleerd (Internet Security & Acceleration). Op zich werkt dit perfect, ware het niet dat mijn Win2K servertje om de X aantal minuten de melding geeft dat mijn lease is verlopen op de ethernet adapter waar de internetkabel in zit geplugd. Ik draai géén DHCP, dus ik zit niet zelf m'n IP te verkloten :) Het ligt ook niet aan de provider, want stop ik de kabel in m'n werkstation dan blijft mijn lease geldig tot in de eeuwigheid... Is er iemand op deze aardkloot die mij kan helpen met dit erg vreemde probleem ?

Nog enige specs:
Server: IBM PC 300GL :( , pIII, 450mhz, 384MB ram, 20GB Hd
Software: Win2k Server+Sp2+pre-SP3 hotfixes , ISA+hotfixes
Werkstation: Kloon :) , pIII, 533mhz, 192MB ram, 30GB Hd
Software: Win XP Professional, en de gebruikelijke internetapps

met vriendelijke groet,

Marcel

Verwijderd

Heb je je ip-adres vast ingesteld staan op je 'server' waar ISA opstaat?

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Ik heb ISA server ook een tijdje gebruikt maar ik vind het gewoon een onhandig en stomme en lekkende Firewall, ik gebruik nu gewoon black ice Defender en dat raad ik jou ook aan

Another white boy in this movie? Damn!

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 20:22 schreef blade181 het volgende:
Ik heb ISA server ook een tijdje gebruikt maar ik vind het gewoon een onhandig en stomme en lekkende Firewall, ik gebruik nu gewoon black ice Defender en dat raad ik jou ook aan
Dan heb je dus echt -geen- verstand van ISA. Want als het een 'lekkende' firewall is, dan heb je dat wel zelf open gezet. Standaard zit ISA -helemaal- dicht en moet je eerst alles open zetten wat je wilt gebruiken.

Het is een relatief goedkope oplossing voor firewalls/proxies als je het gaat vergelijken met Checkpoints of CiscoPixen.

En het is zeker niet geschikt voor huis, tuin en keuken gebruik.

Verwijderd

Misschien overbodig maar wat meldt event viewer & heb je technet al geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 21:20 schreef SupaFly het volgende:
Misschien overbodig maar wat meldt event viewer & heb je technet al geprobeerd? :)
Jah.. en niks te vinden :( behalve dan dat er uitgelegd wordt dat m'n IP niet wordt vastgehouden.. Maar dat wist ik al..

Heb het ondertussen als volgt opgelost (tijdelijk):
Format C:
Nieuwe installatie Win2k
Winroute erop
Problem solved :)

maarja.. ik wil toch ISA gaan gebruiken..ergste is dat ik het bij diverse klanten al geinstalleerd heb, en daar wekrt het zonder problemen.. maarja... aanhouder wint.. uiteindelijk ..

van mij mag er slotje op ;)
Pagina: 1