Ik wil eindelijk eens een goeie 19" monitor :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Hoi,

Zoals de topic reeds vermeld ben ik op zoek naar een betaalbare 19" monitor die zijn geld echt waard is.
Ook moet deze zéér goed geschikt zijn voor fotobewerking en het véél lezen van teksten zonder hoofdpijn te krijgen.
Zelf heb ik de volgende monitors in het bezit gehad en uitvoerig uitgetest zonder enige voldoening.
De Iiyama Pro 453 is kort gezegd dezelfde probleem monitor als de Iiyama Pro 451 en z'n geld niet waard, zie volgende topic [topic=296744/1/25]
De CTXPR960F is eerder een persoonlijke keuze maar viel voor mij tegen door de tekst die duidelijk last heeft van ghosting en onscherpte die je overigens wel bijna kan wegwerken als je het contrast bijna gaat dichtzetten ver van ideaal dus voor fotobewerking.
Durft er iemand mij iets aanraden :)

Moris

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:54
kijk is naar sony of nog duurder EIZO

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

Kijk eens een keertje naar LG-monitoren, die schijnen ook wel goed en betaalbaar te zijn. Ik heb zelf geen LG dus meer kan ik er niet over zeggen.

Where is it?

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

Op maandag 22 oktober 2001 18:41 schreef kieskes het volgende:
kijk is naar sony of nog duurder EIZO
Hij vraagt wel om een betaalbare monitor.

Where is it?

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 08:20
Syncmaster 950P(T) (samsung ofzo geloof ik)

Betaalbaar en kwam laatst als 1 van de beste uit de test (in een computerblad)

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
ik vind het nu best wel geflame worden richting Iiyama...kheb zelf de VMP 451, maar er zijn nu geen probz meer in de nieuwe series (na juni 2001)..dus gewoon voor de 451 gaan en als je van plan bent DVI te gebruiken 453

Verwijderd

Samsung monitoren zijn ook wel erg goed

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb ook de 19" monitor van NEC gezien zag er prachtig uit en goed betaalbaar iig goedkoper dan de IIyama VMP 452 die ik nu zelf heb en ook mooier van beeld.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik zou een keer naar een LG monitor gaan kijken, zijn zeer goed en hebben een zeer helder beeld zonder lijntjes o.i.d. die je ziet.

Je kan het beste ff naar een winkel toegaan en vragen of ze je wat monitoren laten zien.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

ik zou ok voor een lg monitor gaan :)
die zijn zo mooi en betaalbaar heb er zelf nu ook in.
echt vet *D
heb nu zo mooi beeld echt vet ik heb er gewoon geen woorden voor.
maar wat net zo'n knaap ook al zei gewoon naar een winkel gaan dan zie je van zelf wel dat lg monitorren het mooiste beeld hebben.

• Moris
>:)

• Moris
Op maandag 22 oktober 2001 18:46 schreef DaPoztMaster het volgende:

Hoi,

Mag ik je een gouden tip geven, vertrouw NOOIT de reviews van monitors die je leest.
Een monitor is voor een groot stuk handwerk (het optimaal afstellen)en is hierdoor eigenlijk steeds verschillend binnen het eigen merk en model.
Daarom is het bij deelname van een monitorentest van groot belang dat je de deelnemer (de monitor) optimaal afsteld om de concurentie aan te kunnen met anderen.
De monitorentesten die verschillende vaklabs of andere doen zijn altijd met een gratis toegestuurd exemplaar omdat het anders nogal duur zou uitvallen.
De testen zouden voor mij véél geloofwaardiger zijn als de monitoren onaangekondigd bij de leveranciers mochten afgehaald worden of op een onafhankelijke weg de testen gedaan werden.
Daarom wil ik via deze weg mezelf en misschien ook anderen wijzer maken door naar de ervaringen van de consumenten te luisteren >:)

Moris

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Fujitsu heeft ook goede monitoren alleen die zijn weer wat duurder :(

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:57
dell trinitron 19inch, type ben ik zo gauw ff kwijt.
zit een beeldbuis in die ook gebruikt word voor eentje die 1400 piek kosten. is wel flink op bebuizing bezuiniged. maar hij doet het voor de rest perfect. (lekker plat ook).

kun je kopen op lebox.nl (staat ie nog voor 999exc btw, moet je een mailtje sturen krijg je hem voor 800 inc btt & verzendkst).

Cutebritney heeft hem ook.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34
Op maandag 22 oktober 2001 19:21 schreef HermeS het volgende:
dell trinitron 19inch, type ben ik zo gauw ff kwijt.
zit een beeldbuis in die ook gebruikt word voor eentje die 1400 piek kosten. is wel flink op bebuizing bezuiniged. maar hij doet het voor de rest perfect. (lekker plat ook).

kun je kopen op lebox.nl (staat ie nog voor 999exc btw, moet je een mailtje sturen krijg je hem voor 800 inc btt & verzendkst).

Cutebritney heeft hem ook.
BTW. De beeldbuis is van sony

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 14:42
Ik vind de Philips Brilliance 109p20 een erg top buisje.

Zie oa http://monitors.superwarehouse.com/2886prod.html

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op maandag 22 oktober 2001 18:45 schreef Powerlie het volgende:

[..]

Hij vraagt wel om een betaalbare monitor.
:? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :?

Hebben ze net een gehele prijsverlaging gehouden, ga je nog steeds klagen, Raar ;)

De opties:

-Eizo F730 fl. 1234,-
-Eizo T761 fl.1870,-
-Eizo T765 fl.1870,-

Wat ik persoonlijk super vaag vind is, de Eizo T765 is de opvolger van de T761, de T765 heeft nog wat verbeterde funties, meer color schemes, en is wat goedkoper, mooier kan niet >:)

Voor mij de T765 :D
kijk voor specs, www.eizo.nl / www.eizo.com

Op monitoren moet je nooit bezuinigen.

w00t

Verwijderd

Kijk eens naar Samsung.... LG.... of mischien zelfs wel Belinea... staan alle 3 garant voor goede kwaliteit monitoren voor een scherpe prijs.

Ik heb zelf ook een ervaring achter de rug dat een Iiyama gekickt werd door een LG van 200 piek goedkoper.. Het beeld wat die LG neerzette was veel helderder en scherper, dit op de zelfde PC.

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Op maandag 22 oktober 2001 20:29 schreef Techwarrior het volgende:
Kijk eens naar Samsung.... LG.... of mischien zelfs wel Belinea... staan alle 3 garant voor goede kwaliteit monitoren voor een scherpe prijs.

Ik heb zelf ook een ervaring achter de rug dat een Iiyama gekickt werd door een LG van 200 piek goedkoper.. Het beeld wat die LG neerzette was veel helderder en scherper, dit op de zelfde PC.
1. Belinea moet je niet kopen, echte brakke refresh rate en hij zegt dat ie zijn ogen heel wil houden
2. Ligt eraan wat voor videokaart erin zit natuurlijk...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35
Op maandag 22 oktober 2001 20:23 schreef robbie007 het volgende:
-Eizo F730 fl. 1234,-
-Eizo T761 fl.1870,-
-Eizo T765 fl.1870,-

Wat ik persoonlijk super vaag vind is, de Eizo T765 is de opvolger van de T761, de T765 heeft nog wat verbeterde funties, meer color schemes, en is wat goedkoper, mooier kan niet >:)
gvd, ik heb nog 1800 voor de F730 neergelegd, en dat was dan nog goedkoop ook toen...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 20:07

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Ik heb zelf een NEC FP 950, dit is de prof. serie f1600, er is ook een FE 950 is een stuk goedkoper.

Triniton, buizen van NEC zelf, groot(19") volledig plat, en super strak. Zeergeschikt voor CAD, en alle andere ding die op je monitor moeten staan zoals ze zijn.

Ga eens kijken en vergelijk(de FE hebben ze in veel winkels, FP kan moeilijker worden)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Je kan ook eens kijken naar Sony monitoren, zijn zeer goed en niet al te duur.

Als je echt de beste wilt, zal je toch voor een Barco moeten gaan, die kan je echt helemaal naar je eigen hand zetten. Alleen zijn die echt onbetaalbaar.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

alm

Op maandag 22 oktober 2001 18:55 schreef -=Eelco=- het volgende:
ik vind het nu best wel geflame worden richting Iiyama...kheb zelf de VMP 451, maar er zijn nu geen probz meer in de nieuwe series (na juni 2001)..dus gewoon voor de 451 gaan en als je van plan bent DVI te gebruiken 453
Mag jij uitleggen waarom ze de problemen dan niet kunnen oplossen bij monitoren die de problemen wel hebben... Mijn monitor is zeer recent bij Teleplan geweest en de letters trillen nog steeds. Dat noemen ze dan repareren... Om ziek van te worden.

• Moris
Hoi,

Als de problemen zogezegd opgelost zijn bij de laatste Iiyama Pro451 modellen, waarom dan een nieuw model de "Iiyama Pro 543" uitbrengen met dezelde kutproblemen als zijn voorganger.
Wat leren ze bij Iiyama toch snel van hun fouten vind je niet :)

Moris

Verwijderd

Ik heb 8 mnd. geleden een Belinea voor 750,- gekocht, 19" uiteraard... grote resolutie: 1200 x 1024 bij 85 Hz geen probleem... scherp beeld en een goedkope monitor.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Dat zegt natuurlijk niet veel he... Hier op T.Net werd vorig jaar een Iiyama VM Pro 451 getest en werd die ook erg goed bevonden. Was dat representatief?
ik vind het nu best wel geflame worden richting Iiyama...kheb zelf de VMP 451, maar er zijn nu geen probz meer in de nieuwe series (na juni 2001)..
Dat klopt dus helemaal niet... Ik heb mijn monitor daarna gekocht en de productiedatum was ook later dan deze. Nog steeds dezelfde problemen. De 453 schijnt trouwens ook die problemen te hebben en die serie werd daarna gelanceerd.

Om te lezen ben je veruit het best met een TFT, maar een 18" TFT (equivalent met een 19" CRT) is natuurlijk wel erg duur. Voor fotobewerking is een TFT zeker niet ideaal: het aantal kleuren van een TFT is daarvoor te beperkt. Een paar kennissen van mij in de grafische sector zweren allemaal bij Sony omdat het betaalbaar is. Volgens hen is Eizo inderdaad beter, maar verschrikkelijk duur.

Sony is zeker niet goedkoop (althans niet voor de high-end series), maar ze schelen maximaal 10% met de andere high-end monitoren bij de andere mainstream fabrikanten. Ikzelf heb sinds mijn Iiyama-avonturen een Sony en ik moet zeggen dat het picobello is.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik heb gister de CTX PR960 gekocht, en hij werkt zonder problemen hoor, het beeld is echt super mooi!
En het probleem wat jij beschrijft is me nog niet opgevallen...
Voor 1220.- een hele nette Monitor, waar je echt wel veel plezier aan zult beleven...

Don't You stare there, Operate!

Pagina: 1