Toon posts:

Maxtor gezeik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owke.. 3 weken geleden begon m'n 1 jaar oude Diamond Max 40+ van 40 Gb kapotte clusters te vertonen na het versturen kreeg ik zo'n 1,5 later een splinternieuwe opgestuurd.

Ik natuurlijk allang blij. Goede service enzo en de nieuwe schijf erin. Maar nu ongeveer een week later ja hoor weer kapotte clusters.

Heb ik nu gewoon de pech, dat ik weer een slechte schijf heb ontvangen ? Loopt Maxtor kapotte schijven met ex-kapotte schijven te vervangen ? Of kan het zijn, dat er een ander stukje hardware zoals een controller voor het slopen van m'n schijf zorgt (wat ik me niet kan voorstellen)..

Ow ja het is een DiamondMax model 54098H8 40,9 Gb 7200rpm aangesloten op een ata100 controller onboard bij mn Abit KT7-Raid..

Wordt er wel schijtziek van als ik dat zo blijf houden. Durf nu al bijna geen data meer op mn schijf te zetten en het is toch elke keer 22 piek verzendkosten :(

Verwijderd

Topicstarter
Nog effe een aanvullend vraagje.. Kan ik van Maxtor een schijf van een andere serie eisen aangezien dit al de tweede uit dezelfde serie is, die is stukgegaan ?

Verwijderd

-Heb je 'm op de HighPoint HPT370 ATA100 Raid controller aangesloten?
-of op de gewone ATA66 onboard controller?
-Gebruik je wel een 80-aderige IDE kabel?

Welke Bios-versie van de Abit KT7-Raid gebruik je?
Welke Bios-versie en driver-versie van de HPT370 ATA100 Raid controller gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Is idd aangesloten op de HPT370 controller met een 80 aderige kabel. Bios versie 1.0.3b. Heeft verder nooit problemen opgeleverd, dus dat kan het niet zijn.
Op maandag 22 oktober 2001 22:18 schreef who_am_i het volgende:
-Heb je 'm op de HighPoint HPT370 ATA100 Raid controller aangesloten?
-of op de gewone ATA66 onboard controller?
-Gebruik je wel een 80-aderige IDE kabel?

Welke Bios-versie van de Abit KT7-Raid gebruik je?
Welke Bios-versie en driver-versie van de HPT370 ATA100 Raid controller gebruik je?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je een voeding ook als eens een paar keer gesneuvelt is controleer je electriciteitsnet dan eens naar pieken/onregelmatigheden, en installer zeker en vast zo'n beveiligde stekkerdoos met een aarding.
90% kans is dit het NIET en heb je gewoon 2x pech na mekaar, maar het zeker de moeite om dit eens te checken, 1 goeie piek en je mobo, cpu, videokaart enz kan allemaal kapot zijn.

Verwijderd

O ja, HDD's versturen per post/pakketdienst is en blijft een risico :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja psies.. daar zat ik ook al aan te denken. Je weet nooit hoe ze ermee omgaan bij de post. Maar ja de winkel waar ik hem gekocht heb is failliet dus blijft Ierland m'n enigste optie :(
Op maandag 22 oktober 2001 23:44 schreef who_am_i het volgende:
O ja, HDD's versturen per post/pakketdienst is en blijft een risico :(
Pagina: 1