PC naar TV beeld, maar lukt niet:(

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freezo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 17:49
Help?

Ik heb net een cable gekocht en ziet er zo uit:

Scart>>>>>>Audio Plugje+S-video (dus 2 plugjes)

Nou heb ik dit goed (denk ik ) aan elkaar gedaan, en ik gebruik dan tvcc2000. Ik schakel over naar de tv en krijg zwartwit, hoe kan it nou? Ik heb een search gedaan en kwam niet uit op mijn soort cable. Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Asus V7700 Deluxe, btw.
THNX!

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Staat TVCC ingesteld op PAL?
En weet je zeker dat de TV SVHS aankan?

• Freezo
Op de TV zit een svideo dingetje, dus ik neem aan dat de TV het aankan. En ik heb zowel op NTSC als op PAL gedaan, maar het lukt niet :( Zo strange

PLUS, dat de aanduiding in TVCC de Composite plugje als een nono weergeeft, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dus die svidoe gebruik, toch?

Oh please laat iemand mij helpen, dit is zo frustrerend, heb ik net een kabel van 50 piek gekocht.

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:44

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je TV SVHS aankan maar op scart dat niet direct ondersteund zal je denk ik je TV moeten vertellen dat er SVHS aangeboden wordt.

Een vriend van mij heeft een panasonic TV en daar was het ook zo. Per toeval met wat drukken op wat opties kwamen we erachter dat je dat het kon aangeven.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Freezo
Hmmm, jah moet ik maar eens kijken..........

UPDATE: Nope kon niets vinden :(

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Aha, vanuit de videokaart gaat dus een SVHS kabel naar de TV toe.
Hij wordt op de TV aangesloten met een scart aansluiting.
Vaak is er bij de TV de mogelijkheid om te wisselen binnen hetzelfde scartkanaal met 2 opties:
SVHS
en niet VHS

Misschien staat hij nu op normaal VHS mode terwijl hij SVHS is aangesloten.
Dit levert bij mijn TV zwartwit op indien ik tussen deze 2 modi omschakel.
(Ik kan dan kiezen: SCART1-S (svhs) en SCART1)

• Freezo
Hmmm nou zie, ik heb 2 scart openingen aan de achterkant van mijn TV. En ik kan kiezen uit 3 AV kanalen, dat zijn de video kanalen..........Maar volgens mij werken ze allemaal maar in zwartwit

• Freezo
Ik heb dus Svido naar mijn Vid Card en een plugje naar mijn soundcard die allemaal aan mijn scart kabel vast zitten
het is een:Scart Plug 4 pin S-VHS Plug/3.5 mm Stereo plug

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Probeer een andere versie drivers, hielp bij mij ook met mijn TnT2 ultra, die gaf bij sommige drivers knalrood beeld en soms ook alleen zwartwit.. :?

in de winter is het kouder als buiten

• Freezo
nope

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:09

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Probeer dan toch es een composiet kabeltje.
gewoon om te zien wat die doet.

Tweakers Discord

• Freezo
hehe lol, ik heb geen 5 meter composite snoer

Verwijderd

Hee gozer ik heb vanuit s-video naar tv lopen ook via scart. Je moet alleen ff naar dat s-video stekkertje kijken hoeveel puntjes daarin zitten en of dit overeenkomt met het s-video stekkertje wat bij je kaart geleverd werd. Ik heb dat probleem ook gehad maar nu is alles okeej. Ik stuur hem nou overigens via composite.

Verwijderd

Ha, ik heb min of meer hetzelfde probleem. Ik heb ook net een asus v7700 kaart gekocht en probeer ook het beeld van mijn pc naar mijn tv te krijgen. Tot dusver niet erg succesvol :(

Ik gebruik de S-video uitgang en aan de tv kant een scartplug, die ik direct in mijn tv stop. Als ik via de settings, advanced etc. de optie PAL gebruik krijg ik streperig, onduidelijk beeld met kleuren en als ik NSHC (ofzo) selecteer krijg ik zwart witte strepen. Ik heb ook dat TVCC2000 proggie ff geprobeerd, daar krijg ik bij PAL hetzelfde, maar bij NSHC redelijk scherp zwart wit beeld. Leuk, maar niet bevredigend, hehehe...

Iemand enig idee hoe ik kleurtjes op mijn scherp kan toveren? Zou het gebruik van de composite uitgang verschil uit kunnen maken (moet ik weer nieuwe kabel en plug kopen)? Hoe zit het btw met geluid, geven S-video en/of composite ook geluid door of moet ik daar apart audio kabeltje voor gebruiken?

Ok, ik hoop dat iemand dit probleemt herkent en er een oplossing voor heeft....Freezo: al die composite kabel geprobeerd?

Greetz...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan best zijn dat je TV het s-video signaal niet aankan. En je hoeft niet je hele kabels weg te doen. Ga ff naar lokale electro-shop en als ze een beetje verstand van schema's hebben dan vervangen ze die s-video bus ff door een composite stekkertje.

Verwijderd

Heb al gezocht in de manual van mijn tv of er iets over S-video in stond, maar dat was niet het geval. Ook gezocht op Internet op merk en serienummer (Akai, serienummer weet ik niet uit mijn hoofd) maar dat leverde niets op...Zal wel ff die composite uitgang proberen...Hopen dat het werkt...

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ik heb geen idee hoe je kleuren op je beeld kan toveren onder het gebruik van s-video

ik kan alleen maar zeggen dat het met mijn
composiet-> scart kabel wel gewoon goed werkt (asus 7700, tvcc 2000)

om te probere.. je hebt vast nog wel ergens een composiet kabel (stereo..?) en een scartblokje met een comp ingang (oude spelcomputer?) kan je het iig ff proberen.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Had eerst ook alleen maar zwart/wit. Ik heb in het menu van de Sony TV het input signaal van de SCART-2 ingang (SCART-1 is video recorder) verandert naar S-Video Y/C en dat werkt prima!
Mischien heeft je TV ook een dergelijke optie

Verwijderd

Heb in de menu opties van mijn tv gekeken, maar kon niets vinden waar ik iets aan had...Ik heb nog een composiet kabeltje liggen die bij de kaart hoorde, maar die is maar 1 meter (10 meter nodig)...Hmmm...dat wordt maar ff slepen met de tv, hehehe... :)

Verwijderd

Enig idee vanaf welke jaren S-video min of meer standaard wordt geaccepteerd door tvŽs? Mijn tv is ca 2 jaar oud...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Ik heb hetzelfde probleem en het ligt toch echt aan je TV. Ik heb zelf 3 AV kanalen: AV-1 AV-2 en AV-2s. Je raadt het al, op AV-1 en AV-2 is het beeld zwart/wit dat uit mijn computer komt omdat mijn computer ingesteld staat op S-Video. Op AV-2s gaat het prima en het ik scherpte en kleur.

Je TV moet dus S-Video aan kunnen en zo niet dan moet je omschakelen naar Composite, maar moet je wel een composite connector aan je Scart maken..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Ik heb helaas maar 1 AV kanaal, dus ik denk dat het maar composite moet worden...Is er eigenlijk veel verschil tussen S-video en composite? Oh ja en hoe zit het nou met de audio, aparte kabel nodig of niet? Greetz...

• Mart_99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 15:35
Bij mij hielp het door de audio kabels aan te sluiten op het scart-convert-plugje, ineens was er kleur!

Waarschijnlijk zijn die scartpluggen nogal brak.

Suc6!

Error #152 - Windows not found: (C)heer (P)arty (D)ance.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Bij S-Video worden de kleurkanalen gescheiden meegestuurd met het zwart/wit signaal, sluit je dat dus aan op een composite aansluiting dan zie je alleen dat z/w kanaal, vandaar.

Bij Composite wordt alles in één gestuurd.

S-Video is dus meestal scherper en meer 'crispy' dan Composite, maar composite is (Als je niet een al te lange kabel gebruikt) prima van kwaliteit.

De audio kan via dezelfde scart-aansluiting meegenomen worden, ik weet niet welke pins dit zijn maar je zei al dat er 2 tulpen op zaten voor de audio dus zou ik me daar geen zorgen over maken.

Wat je nu zoekt is een klein S-Video -> composite convertertje (Kort kabeltje) dis alle draden van de S-Video aansluiting samenvoegt tot 2 aders, zit als het goed is bij je videokaart bijgeleverd, zo niet bestel er dan eentje bij Conrad, ben je volgens mij voor 5 piek klaar..

Download my music on SoundCloud

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
Het is zo simpel
ZEKER als het via een scart gaat waar
svhs op kan de tv in, dan MOET je je TV vertellen
dat via die scart ingang geen VHS komt (alle oudere vcrs)
maar SVHS (dvd spelers en latere vcrs, en veel tv-outs
op pc). Dat is zo logisch als wat omdat veruit de meeste producten met scart nog VHS zijn.
echter heb je op je tv het "echte" ronde svhs-in stekkertje
dan hoef je hem dat niet duidelijk te maken.
Op een Sony Wega doe je het als volgt:

Rechts boven op de Afstandsbediening, kan je van videomode
wisselen, eerst komt video 1 in, dan video 2 in, dan Video 2 in (SVHS) aangeduid met een (S) op het scherm. En als laastst nog video 3 in.

good luck!

p.s Hier zijn al 1000 topics over geweest dus laat deze nou eens de laatste zijn.

Verwijderd

"p.s Hier zijn al 1000 topics over geweest dus laat deze nou eens de laatste zijn."

Laat ik nou de hele dag al bezig zijn geweest om in deze 1000 topics te graven naar een antwoord....heb ik nog niet, ligt niet aan mijn ogen, dus ik vraag ff verder...lijkt me logisch, toch? Zoals ik al eerder zei: ik heb binnen mijn tv al gezocht naar opties die svhs aanzetten, maar die zijn er niet (nee, mijn tv is niet oud, slechts 2 jaar)...Het lijkt mij verstandig dat je eerst even mijn posts doorleest voordat je mij gaat melden dat hier 1000 topics over zijn geweest en mij advies gaat geven over dingen instellen in de tv....dat heb ik al gedaan....

Aan bitprobe: zoŽn stekkertje heb ik meegeleverd gekregen, maar aangezien ik een composite uitgang op mijn videokaart heb, heb ik toch alleen een composite snoer en een scartplug met composite ingang nodig? Iig bedankt...

Verwijderd

Oh ja, en laat mŽn baas het niet horen dat ik al de hele dag op zijn kosten in de 1000 topics aan het graven ben :P

Verwijderd

Peoples, heeft nog niemand gehoord van MACROVISION????

Als je je Videokaart via een SCART-plug aansluit krijg je zwart-wit beeld, dit is MACROVISION, een beveiliging tegen illegaal kopieren.

Sluit je TV-OUT rechtstreeks aan op je TV en je probleem is verholpen!!
Of download een de-macrovision .dll of zoiets om van het gezeur af te zijn!

Greetz

Verwijderd

Mischien een wat stomme opmerking maar heb je het schakelaartje op je scart convertor wel op de juiste stand staan? (svhs->scart)

• memphis

memphis

Op dinsdag 23 oktober 2001 16:49 schreef asoeefje het volgende:
Peoples, heeft nog niemand gehoord van MACROVISION????

Als je je Videokaart via een SCART-plug aansluit krijg je zwart-wit beeld, dit is MACROVISION, een beveiliging tegen illegaal kopieren.

Sluit je TV-OUT rechtstreeks aan op je TV en je probleem is verholpen!!
Of download een de-macrovision .dll of zoiets om van het gezeur af te zijn!

Greetz
Heeft niets met een Windows beeld te maken.
Macrovision wordt pas actief als er een DVD gedraait wordt.

* memphis heeft daarvoor een patch geïnstalleerd :)

Verwijderd

Ik heb het S-video gebeuren maar ff gelaten voor wat het was...kreeg het niet voor elkaar om goed beeld te krijgen...Heb nu ff snel de composite way geprobeerd...Goed beeld, tenminste met een kabeltje van een meter...Morgen ff kabel van 10 meter halen en kijken of het resultaat nog steeds ok is...In ieder geval bedankt voor de hulp :)

Verder moet ik nog zorgen dat de zwarte randen om het beeld verdwijnen. Heb al met TVCC2000 geprobeerd het beeld te vergroten, maar das nog niet gelukt. Nog ff verder prutsen dus!

Greetz...

• memphis

memphis

Effe zoeken in je driver naar een overscan functie !

Of je TV op zoom zetten :)

Pagina: 1