Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig
En weet je zeker dat de TV SVHS aankan?
PLUS, dat de aanduiding in TVCC de Composite plugje als een nono weergeeft, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dus die svidoe gebruik, toch?
Oh please laat iemand mij helpen, dit is zo frustrerend, heb ik net een kabel van 50 piek gekocht.
Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig
Een vriend van mij heeft een panasonic TV en daar was het ook zo. Per toeval met wat drukken op wat opties kwamen we erachter dat je dat het kon aangeven.
UPDATE: Nope kon niets vinden
Hij wordt op de TV aangesloten met een scart aansluiting.
Vaak is er bij de TV de mogelijkheid om te wisselen binnen hetzelfde scartkanaal met 2 opties:
SVHS
en niet VHS
Misschien staat hij nu op normaal VHS mode terwijl hij SVHS is aangesloten.
Dit levert bij mijn TV zwartwit op indien ik tussen deze 2 modi omschakel.
(Ik kan dan kiezen: SCART1-S (svhs) en SCART1)
het is een:Scart Plug 4 pin S-VHS Plug/3.5 mm Stereo plug
in de winter is het kouder als buiten
gewoon om te zien wat die doet.
Verwijderd
Verwijderd
Ik gebruik de S-video uitgang en aan de tv kant een scartplug, die ik direct in mijn tv stop. Als ik via de settings, advanced etc. de optie PAL gebruik krijg ik streperig, onduidelijk beeld met kleuren en als ik NSHC (ofzo) selecteer krijg ik zwart witte strepen. Ik heb ook dat TVCC2000 proggie ff geprobeerd, daar krijg ik bij PAL hetzelfde, maar bij NSHC redelijk scherp zwart wit beeld. Leuk, maar niet bevredigend, hehehe...
Iemand enig idee hoe ik kleurtjes op mijn scherp kan toveren? Zou het gebruik van de composite uitgang verschil uit kunnen maken (moet ik weer nieuwe kabel en plug kopen)? Hoe zit het btw met geluid, geven S-video en/of composite ook geluid door of moet ik daar apart audio kabeltje voor gebruiken?
Ok, ik hoop dat iemand dit probleemt herkent en er een oplossing voor heeft....Freezo: al die composite kabel geprobeerd?
Greetz...
Verwijderd
ik kan alleen maar zeggen dat het met mijn
composiet-> scart kabel wel gewoon goed werkt (asus 7700, tvcc 2000)
om te probere.. je hebt vast nog wel ergens een composiet kabel (stereo..?) en een scartblokje met een comp ingang (oude spelcomputer?) kan je het iig ff proberen.
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Mischien heeft je TV ook een dergelijke optie
Verwijderd
Je TV moet dus S-Video aan kunnen en zo niet dan moet je omschakelen naar Composite, maar moet je wel een composite connector aan je Scart maken..
Verwijderd
Waarschijnlijk zijn die scartpluggen nogal brak.
Suc6!
Error #152 - Windows not found: (C)heer (P)arty (D)ance.
Bij Composite wordt alles in één gestuurd.
S-Video is dus meestal scherper en meer 'crispy' dan Composite, maar composite is (Als je niet een al te lange kabel gebruikt) prima van kwaliteit.
De audio kan via dezelfde scart-aansluiting meegenomen worden, ik weet niet welke pins dit zijn maar je zei al dat er 2 tulpen op zaten voor de audio dus zou ik me daar geen zorgen over maken.
Wat je nu zoekt is een klein S-Video -> composite convertertje (Kort kabeltje) dis alle draden van de S-Video aansluiting samenvoegt tot 2 aders, zit als het goed is bij je videokaart bijgeleverd, zo niet bestel er dan eentje bij Conrad, ben je volgens mij voor 5 piek klaar..
ZEKER als het via een scart gaat waar
svhs op kan de tv in, dan MOET je je TV vertellen
dat via die scart ingang geen VHS komt (alle oudere vcrs)
maar SVHS (dvd spelers en latere vcrs, en veel tv-outs
op pc). Dat is zo logisch als wat omdat veruit de meeste producten met scart nog VHS zijn.
echter heb je op je tv het "echte" ronde svhs-in stekkertje
dan hoef je hem dat niet duidelijk te maken.
Op een Sony Wega doe je het als volgt:
Rechts boven op de Afstandsbediening, kan je van videomode
wisselen, eerst komt video 1 in, dan video 2 in, dan Video 2 in (SVHS) aangeduid met een (S) op het scherm. En als laastst nog video 3 in.
good luck!
p.s Hier zijn al 1000 topics over geweest dus laat deze nou eens de laatste zijn.
Verwijderd
Laat ik nou de hele dag al bezig zijn geweest om in deze 1000 topics te graven naar een antwoord....heb ik nog niet, ligt niet aan mijn ogen, dus ik vraag ff verder...lijkt me logisch, toch? Zoals ik al eerder zei: ik heb binnen mijn tv al gezocht naar opties die svhs aanzetten, maar die zijn er niet (nee, mijn tv is niet oud, slechts 2 jaar)...Het lijkt mij verstandig dat je eerst even mijn posts doorleest voordat je mij gaat melden dat hier 1000 topics over zijn geweest en mij advies gaat geven over dingen instellen in de tv....dat heb ik al gedaan....
Aan bitprobe: zoŽn stekkertje heb ik meegeleverd gekregen, maar aangezien ik een composite uitgang op mijn videokaart heb, heb ik toch alleen een composite snoer en een scartplug met composite ingang nodig? Iig bedankt...
Verwijderd
Als je je Videokaart via een SCART-plug aansluit krijg je zwart-wit beeld, dit is MACROVISION, een beveiliging tegen illegaal kopieren.
Sluit je TV-OUT rechtstreeks aan op je TV en je probleem is verholpen!!
Of download een de-macrovision .dll of zoiets om van het gezeur af te zijn!
Greetz
Verwijderd
Heeft niets met een Windows beeld te maken.Op dinsdag 23 oktober 2001 16:49 schreef asoeefje het volgende:
Peoples, heeft nog niemand gehoord van MACROVISION????
Als je je Videokaart via een SCART-plug aansluit krijg je zwart-wit beeld, dit is MACROVISION, een beveiliging tegen illegaal kopieren.
Sluit je TV-OUT rechtstreeks aan op je TV en je probleem is verholpen!!
Of download een de-macrovision .dll of zoiets om van het gezeur af te zijn!
Greetz
Macrovision wordt pas actief als er een DVD gedraait wordt.
* memphis heeft daarvoor een patch geïnstalleerd
Verwijderd
Verder moet ik nog zorgen dat de zwarte randen om het beeld verdwijnen. Heb al met TVCC2000 geprobeerd het beeld te vergroten, maar das nog niet gelukt. Nog ff verder prutsen dus!
Greetz...
Of je TV op zoom zetten