Toon posts:

Cakewalk Sonar: waar te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg benieuwd hoe duur die is in Nederland. Cubase VST is volgens mij goedkoper, maar bij Sonar kan je met Rhythm'n'Chords en Revalver van die leuke gitaarmuziek maken zonder gitaar. En dat wil ik errug graag, omdat ik door artritis geen gitaar meer kan spelen. Snik...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

eeuuuhh mischien is www.cakewalk.com een idee ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

http://www.cakewalk.com/Products/GP/GP.html

dit lijkt me voor gitaarwerk iets handiger...

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Damn, geen gitaar meer kunnen spelen door een aandoening? Dat vind ik nou echt klote voor je. Ik moet er niet aan denken om geen piano meer te kunnen spelen...

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Op maandag 22 oktober 2001 22:30 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Damn, geen gitaar meer kunnen spelen door een aandoening? Dat vind ik nou echt klote voor je. Ik moet er niet aan denken om geen piano meer te kunnen spelen...
lijkt me ook kut om geen viool meer te kunnen spelen :( zou ik niet aan moeten denken...

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 19:06 schreef Baklap het volgende:
eeuuuhh mischien is www.cakewalk.com een idee ;)
Daar heb ik em besteld iig (Cakewalk 9 pro audio), binnen 2 dagen wassie binnen :)
Volgens mij hebben ze lokale distributie centra, dat kan anders nooit zo snel zijn :)

• Baklap

Baklap

Op maandag 22 oktober 2001 23:03 schreef Profile het volgende:

[..]

Daar heb ik em besteld iig (Cakewalk 9 pro audio), binnen 2 dagen wassie binnen :)
Volgens mij hebben ze lokale distributie centra, dat kan anders nooit zo snel zijn :)
Heel veel plezier ermee :)

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 23:25 schreef Baklap het volgende:

[..]

Heel veel plezier ermee :)
Ik had moeten zeggen daar HAD ik em besteld, want da's alweer bijna een jaar geleden :) VLAK voordat Sonar uitkwam helaas |:( anders had ik die gekocht...
Maar Cakewalk is al jaren mijn favo sequencer, werd eens tijd dat ik em origineel had. :)

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Hee hellogoodbye, mail me effe...

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 19:31 schreef Beathoven het volgende:
http://www.cakewalk.com/Products/GP/GP.html

dit lijkt me voor gitaarwerk iets handiger...
Worden we lollig? Of had je m'n mailtje niet goed gelezen...

Baklap, profile: www.cakewalk.com is op zich wel een idee, maar ik heb geen creditcard...

Dr. RIPsaw: gelukkig kan ik nog wel redelijk piano (in mijn geval syntheziser) spelen, helemaal omdat dat met een sequencer ook in gedeeltes kan: da's het moeie van muziek maken met computers! Maar echt gitaren inpluggen en raggen maar gaat niet meer: en dat deed ik het liefst. Vandaar mijn zoektocht. En wat dat betreft...:

...zijn er trouwens nog andere manieren om gitaarmuziek (stevige rock) te maken zonder gitaar? Maar wel net echt, als je begrijpt wat ik bedoel?

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:17 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Baklap, profile: www.cakewalk.com is op zich wel een idee, maar ik heb geen creditcard...
Ze hebben ook distributiecentra dus. En volgens de Cakewalk-site is dat in de Benelux een of ander Belgisch bedrijfje:

Belgium, Netherlands & Luxembourg
Bienvenue dans le monde de Cakewalk!

Interphase
Antwerpsestraat 99
2850 Boom
Belgium
Tel: (+32) 3 / 880.68.68
Fax: (+32) 3 / 880.68.60
info@interphase.be
www.interphase.be

En als dat niet lukt moet je em wel bij je lokale muziekwinkel kunnen bestellen lijkt me. Succes ermee iig :)

• Baklap

Baklap

hellogoodbye ik weet niet waar je woont ? Volgens mij kan ik het hier in Hilversum zo bestellen...

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb ff op interphase gekeken. 499 Euro voor de gewone en 759 voor de XL versie (met Revalver SE: een soort demo, dus). Da's niet mis. Als ik dus 'echt' gitaarmuziek wil maken (voorzover mogelijk...) moet ik ook nog Revalver erbij kopen. En Rhythm'n'Chords is ook een lite versie. Dat wordt een dure boel...

Tering.

Heeft iemand een goedkopere edoch goedklinkende gitaar-rock-muziek-zonder-echte-gitaar-maar-met-computer oplossing...?

Verwijderd

Topicstarter
P.S. Cubase VST kost trouwens 'maar' f 749,-. Da's toch aardig goedkoper. Ik dacht dat Cakewalk altijd de goedkopere was vroeger... Het schijnt dat de full-version van Revalver ook gewoon met Cubase werkt (als Direct-X plugin). Heeft iemand enige ervaring hiermee? Alhoewel, zonder Rhytm'n'Chords (Cakewalk only) komt ik (voor een groot gedeelte) ook niet veel verder...

P.S. 2 Hoe groot is de kans dat er op de HCC-dagen gestunt gaat worden met Sonar XL...?

P.S. 3: Baklap: waar zou je 'm in Hilversum dan bestellen? Ik ken alleen Kickmusic, en die dealt niet in Cakewalk: zeker niet professioneel genoeg...?

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:45 schreef hellogoodbye het volgende:
P.S. Cubase VST kost trouwens 'maar' f 749,-. Da's toch aardig goedkoper. Ik dacht dat Cakewalk altijd de goedkopere was vroeger... Het schijnt dat de full-version van Revalver ook gewoon met Cubase werkt (als Direct-X plugin). Heeft iemand enige ervaring hiermee? Alhoewel, zonder Rhytm'n'Chords (Cakewalk only) komt ik (voor een groot gedeelte) ook niet veel verder...

P.S. 2 Hoe groot is de kans dat er op de HCC-dagen gestunt gaat worden met Sonar XL...?

P.S. 3: Baklap: waar zou je 'm in Hilversum dan bestellen? Ik ken alleen Kickmusic, en die dealt niet in Cakewalk: zeker niet professioneel genoeg...?
Er zit nog een muziek winkel, heet iets van Hightech en die verkoopt alles op het gebied van sequencers, midi, akoetsisch spul... zit op de Oude Torenstraat in Hilversum. En er zit er nog 1 op de Havenstraat.

Verwijderd

Topicstarter
Hightech doet alleen nog maar ProTools/Digidesign... Die ander kon ik niet vinden (in het telefoonboek).

'k Vind het sowieso allemaal erg duur... Twijfel, twijfel...

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 23 oktober 2001 16:31 schreef hellogoodbye het volgende:
Hightech doet alleen nog maar ProTools/Digidesign... Die ander kon ik niet vinden (in het telefoonboek).

'k Vind het sowieso allemaal erg duur... Twijfel, twijfel...
He dat wist ik nog niet...jammer.. Ik rij straks wel ff bij die ander langs om te zien hoe die heet...

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:40 schreef ErectionJackson het volgende:
Bedoel je zoiets:

http://www.sonicimplants.com/MPG3/SonicImplantsLesPaul.mp3
Teringtyfus, zeg! Dat klinkt lekker! Ik ben ff naar die site gegaan en heb nog wat andere voorbeelden beluisterd van de Guitar & Basses Soundsfonts. Klinkt fantastisch! Alleen... ik neem aan dat ze voor die MP3's Gigasampler of zo hebben gebruikt...? Ik kan me die geluiden haast niet voorstellen met Soundfonts...

Nog wat anders: hoe werkt dat nou? Zo'n ritme gitaar als in http://www.sonicimplants.com/MPG3/SonicImplantsPRSGuitar.mp3, zijn dat losse samples van chords die via een sequencer afgespeeld worden of zijn dat kant en klare loops? Ik bedoel, kun je je eigen ritmes maken met die chords zonder dat het chopped off klinkt? Deze ritme gitaar klinkt aardig overtuigend! Je bent natuurlijk wel gebonden aan de chords die ze leveren.

En die solo's: zouden die met 1 MIDI kanaal zijn gemaakt, of met meerdere (harmonics en fretsounds en zo er over heen?)

Heeft iemand ervaring met deze geluiden in Soundfont formaat? Klinkt het dan ook nog goed?

Trouwens... allemaal leuk en aardig, maar dit kost alleen nog maar meer geld natuurlijk...

Zijn die geluiden ook in Nederland te koop?

P.S. Dat truukje met Soundfonts laden in Live Synth en vervolgens de audio effects loslaten op de door MIDI voortgebrachte geluiden is ook errug leuk.

't Wordt tijd voor een beter betaalde baan. Als dat tenminste lukt met m'n artritis poten...

Teringtyfus, wat klinkt dat lekker zeg...

Verwijderd

Topicstarter
WOW! Ik heb net de demo van LiveSynth en de daarbij behorende gratis Soundfonts sample van Sonic Implant gedownload én samen met de demo van Sonar uitgeprobeerd. Shit man! Dat werkt mooi! Die Soundfonts klinken PRACHTIG! Screw Gigasampler! Die demo heeft wat raggende gitaren en een Les Paul solo er overheen: machtig!

Ik heb nu ook een beetje door hoe het werkt.
Op het eerste gezicht is het wat lastig dat bijvoorbeeld het font van de ritme gitaar maar een paar tonen bevat (die overigens, heel mooi, een octaaf hoger worden herhaald, zodat je niet dat clippen krijgt: ik vroeg me dus al af hoe het werkte: nu weet ik het! Zo zal dat dus ook met die chords gaan!) Zelf kon ik nog niet zo veel met die paar tonen, terwijl die demo toch verrekte goed klonk. Ervaring, denk ik.
En met het aanpassen van het volume verandert het geluid echt heel mooi: van soft naar snoeihard.

Die demo zat heel simpel maar wel knap in elkaar: het lukte me nog niet er een mooie solo uit te halen, maar het klonk in ieder geval als vanouds!

Misschien heb ik Revalver helemaal niet nodig en kan ik beter de normale versie van Soanr klopen plus de LiveSynth en een zooitje van die SI SOundfonts...

Wow, Jackson, bedankt voor de tip. Heb je nog meer leuke ideeen...?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Hehe, dat was t voor nu :) Ik gebruik ze ook al een hele tijd, klinkt te gek he :) Ik heb hier nog een sample-cdtje gezien, maar ik weet niet of t wat is. Van de MP3 demo word je ook niet echt veel wijzer en om nu 350 piek erop te gaan gokken:

http://209.15.37.46/mp3/hguitar.mp3

'Heavy Guitars' van Q-up Arts. Sample CDtje is bv. in Gigasampler formaat te krijgen, maar met een progje als Awave kun je het prima naar Soundfont converteren. Als je de gok toch neemt wil ik ze wel eens horen ;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Worden we lollig? Of had je m'n mailtje niet goed gelezen...
geen van beide, als ik me niet vergis bestaat er een apart programma om gitaarwerk (dus niet 'voor' gitaar) te simuleren.

Als dit niet zo'n programma is... sorry.

Ik ken nog een ander programma, maar ben de naam daarvan even kwijt...
contact me ff via ICQ

Verwijderd

Topicstarter
Als dit niet zo'n programma is... sorry.
Guitar Tracks Pro is een programma juist bedoeld voor gitaristen. Plug je gitaar in de computer en recorden maar. Ik dacht vroeger ook dat het iets was waarmee je gitaarmuziek kan maken, maar dat is dus niet zo.

Maakt verder niet uit, hoor: ik was niet boos of zo: er hoorde eigenlijk nog een ;) achter die reactie.
contact me ff via ICQ
Ik heb geen ICQ, dus heb ik je maar ff gemaild, als je 't niet erg vind.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:14 schreef ErectionJackson het volgende:
Hehe, dat was t voor nu :) Ik gebruik ze ook al een hele tijd, klinkt te gek he :)
Welke gebruik je/adviseer je? Die Les Paul lijkt me in ieder geval wel wat. Ik vraag me af welke het meest algemeen bruikbaar zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. En heb je ze online gekocht of ergens hier in Nederland?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Nee, gewoon on-line. Maar daar heb je ook een creditcard voor nodig. Moet je dus maar ff een creditcard aanschaffen he ;) Begin eerst maar met de Les Pauls. Je zou daarnaast ook de 'Real Strats' kunnen aanschaffen (staan op dezelfde pagina als de Les Pauls) en Revalver. Volgens mij is er weinig wat daaraan kan tippen. Laat me even weten als je Revalver gekocht hebt, ben ik wel benieuwd naar nl. :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Weet je wat, mail me ff op kay@slagman.com

Verwijderd

Ik heb geen ICQ, dus heb ik je maar ff gemaild, als je 't niet erg vind.
eh.. de mailserver ligt overhoop, dus ik denk dat het nog ff duurt voordat ik dat mailtje ontvang (de administrators krijgen op dit moment alle post van de toplist-team server in hun mailbox).

zou je 'm ff kunnen sturen naar w.h.mulder@chello.nl :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat trouwens een ERRUG groot voordeel is van het gebruiken van Sonar, Soundfonts en LiveSynth (naast het feit dat je alle audio effects kunt inzetten op je MIDI muziek!): al je MIDI data wordt gewoon mee geexporteerd als audio, als je bijv. een .wav wilt maken! Geen gedonder met MIDI opnemen naar audio en zo. Prachtig. Werkt perfect. Heel mooi. Die soundfonts zijn ook heel makkelijk te importeren: piece of cake, allemaal.

De subject van dit topic is langzamerhand een beetje off topic... ;)
Pagina: 1