fake IP (evt onder freesco?)

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
'navond..

heeft iemand een goeie (liefst makkelijke) oplossing om een ander IP mee te sturen.
Momenteel verbinden 4 pc's zich via een freesco routertje.
En geeft deze keurig zijn @home ip mee.
Ik wil echter een IP in de reeks 130.89.x.x meesturen

Alle goeie suggesties welkom.
Dank

Verwijderd

Ik zou me goed niet weten hoe,

Maar waarom in hemelsnaam :?
Debk je dat je gehacked word?

• MadMurdock
  • Niet online
nee, maar doordat ik hier niet op het UT netwerk zit, kan ik niet overal bijkomen.
@home was sneller... :-)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Op maandag 22 oktober 2001 19:33 schreef MadMurdock het volgende:
nee, maar doordat ik hier niet op het UT netwerk zit, kan ik niet overal bijkomen.
@home was sneller... :-)
Dan heb je pech jongen :) Precies de reden dat veel mensen IP-restricties gebruiken

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik zou toch eens een basis-handleiding TCP/IP gaan lezen.
Want wat schiet je ermee op als je een IP-adres meegeeft wat niet van jouw provider is ? NIETS !!!!
Jij stuurt een pakketje uit met dat andere IP-adres, en dat komt ook meestal wel aan bij de bestemming. Maar op de terugweg zullen de routers bepalen waar zich de adres-range van dat IP-adres bevindt, en dat is dus niet op het stukje netwerk waar jij aanhangt. Eventueel bezorg je degene waar dat IP-adres bijhoort (als dat adres op dat moment op het juiste stukje netwerk bestaat) wat overlast, of lol, maar jij ziet de retour-pakketjes nooit meer terugkomen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Sterker nog, het komt niet eens bij de eindbestemming, want ze worden gefilterd door de routers van @home.. Zinloze tijdsbesteding dus..

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maar is het wel mogelijk om van een statisch IP-adres een dynamisch IP-adres te maken of niet? Beetje klooien met DHCP misschien?

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Op maandag 22 oktober 2001 21:28 schreef TimMer het volgende:
Maar is het wel mogelijk om van een statisch IP-adres een dynamisch IP-adres te maken of niet? Beetje klooien met DHCP misschien?
No falme intended, maar weet je eigenlijk wel waar je het over hebt??? Natuurlijk kun je 'm automatisch een ip-adres laten geven, als je je client zo maar instelt EN je een DHCP server in hetzelfde netwerk-segment hebt zitten...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 22:11 schreef Whizzer het volgende:

[..]

No falme intended, maar weet je eigenlijk wel waar je het over hebt??? Natuurlijk kun je 'm automatisch een ip-adres laten geven, als je je client zo maar instelt EN je een DHCP server in hetzelfde netwerk-segment hebt zitten...
Zo ver was ik ook al, maar dan heb je het over je interne IP-adressen, op je LAN. Het gaat om het externe IP-adres, die op het internet.

Bijv. bij XS4All ADSL is je interne IP 10.0.0.150, het IP van je modem 10.0.0.138 (die als gateway fungeert als je je modem getwiekt hebt) en je externe IP 213.xxx.xxx.xxx.

Ik doelde er eigenlijk meer op of je met DHCP soms ook met wat gepruts je externe IP-adres kan verbouwen naar een dynamisch adres i.p.v. een statisch adres. I dunno, in de dingen die niet alledaags zijn op netwerkgebied ben ik nog niet zo thuis. Excuses... Ik ken de protocollen, ik weet zo'n beetje hoe ze werken en waar ze voor zijn, welke adressen waar voor dienen, etc. maar that's it.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

DHCP is dynamisch. (Dynamic Host Configuration Protocol)

Maarrr.. doorgaans wordt je lease gewoon verlengt, zodat je je eigen IP behoudt. Aan de andere kant kun je je IP ook releasen, zodat je een andere kunt aanvragen. Het hangt er dus helemaal van of hoe de setup is bij je ISP of je 1) een ander IP kunt krijgen als je dat wil, 2) je statisch een IP kunt toewijzen.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 01:05 schreef TimMer het volgende:

[..]

Zo ver was ik ook al, maar dan heb je het over je interne IP-adressen, op je LAN. Het gaat om het externe IP-adres, die op het internet.

Bijv. bij XS4All ADSL is je interne IP 10.0.0.150, het IP van je modem 10.0.0.138 (die als gateway fungeert als je je modem getwiekt hebt) en je externe IP 213.xxx.xxx.xxx.

Ik doelde er eigenlijk meer op of je met DHCP soms ook met wat gepruts je externe IP-adres kan verbouwen naar een dynamisch adres i.p.v. een statisch adres. I dunno, in de dingen die niet alledaags zijn op netwerkgebied ben ik nog niet zo thuis. Excuses... Ik ken de protocollen, ik weet zo'n beetje hoe ze werken en waar ze voor zijn, welke adressen waar voor dienen, etc. maar that's it.
als je van je provider een statisch ip krijgt (waar je blij om moet zijn) kan je die niet dynamisch maken....

andersom als je eendynamisch ip krijgt kan je evt deze statisch maken... maar dat kan problemen geven omdat je dan je lease niet meer ververst en dat ip nog een keer uitgeven kan worden waardoor je ip conflicten kan krijgen...
dus beter niet aan kloten....

als je dhcp krijgt en je laat je pc continu aan hou je toch wel hetzelfde ip

• Weppel
  • Laatst online: 21-08 07:56
Stomme vraag, simpel antwoord:
ga dan op het netwerk van de TU zitte man!! je kunt niet alles hebben...

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:57 schreef betweter het volgende:

[..]

als je van je provider een statisch ip krijgt (waar je blij om moet zijn) kan je die niet dynamisch maken....
Vraagje: wat the F*CK is het voordeel van een statisch IP?? Ik wil geen server draaien en ik zou voor de rest geen reden weten.

• TimMer
  • Niet online
Niemand weet dus het voordeel van een statisch IP... |:(

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
tuurlijk wel.
geen geklooi met dhcp.

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 26 oktober 2001 11:18 schreef blaataaps het volgende:
tuurlijk wel.
geen geklooi met dhcp.
Nooit geklooi gehad met dhcp... :z

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wacht maar tot die DHCP server het loodje legt of verkeerd geconfigged wordt.
Krijg je een verkeerde gateway instelling of DNS servers mee, of juist geen gateway/DNS. Lekker surfen dan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1