Op maandag 22 oktober 2001 18:46 schreef Yarvieh het volgende:
Bij mssql zit een query analyzer en een enterprise manager waarmee je het hele boeltje kan managen / onderhouden. mocht je ze niet hebben moet je even het sql server cdtje zoeken en een losse install doen van de client tools.
Klopt.
Maar als het de MSDE is (grote kans dat het dat is aangezien het met Davilex wordt meegelevert, ik neem niet aan dat dat 4000 piek of zo heeft gekost). Anyways, bij MSDE zitten die tools dus niet. Dus da's wel pech....
Ik ken geen andere tools om op zo'n manier zoals met de enterprise manager en query analyzer met MSSQL te werken. Als je Visual Interdev toevallig hebt liggen, daar kun je wel redelijk veel mee. Of kijken of je ergens de premium editie van MSDE kan vinden (premium heet ie dacht ik, zitten iig tools bij om vanuit Access de SQL databases te onderhouden). Of gewoon MSSQL setup starten, en alleen de tools installeren (maja moet je die wel hebben liggen).
Of alles via de command line doen, bij mijn weten zitten de commandline tools van mssql er wel bijgelevert.