ms sql

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
hallo ik heb een volgens mij eens minimum versie van ms sql 7 van davilex want die hoort bij het boekhoud programma

maar nu wil ik een soort phpmyadmin of een mysqladmin console voor dat ding hebben is dat er?

ik heb zelf alleen wat ervaring met een mysql db

bij voorbaat dank

Verwijderd

Waarom zou je in hemelsnaam M$ $QL gebruiken voor web-db's ?? Gebruik gewoon MySQL !! Als het je alleen draait om het bekeijken van MS SQL gegevens vanaf een webpagina (bijv. van dat davilex programma) dan moet je in de documentatie maar es zoeken naar mssql. Alle functies die beginnen met mssql_ zijn speciaal voor de SQL Server.

• M4RTiN
sorry ik heb het er niet bijgezet mischien maar het is niet voor een website maar een multi user programma

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 22 oktober 2001 17:44 schreef MisterJava het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam M$ $QL gebruiken voor web-db's ?? Gebruik gewoon MySQL !! Als het je alleen draait om het bekeijken van MS SQL gegevens vanaf een webpagina (bijv. van dat davilex programma) dan moet je in de documentatie maar es zoeken naar mssql. Alle functies die beginnen met mssql_ zijn speciaal voor de SQL Server.
Kan jij niet op een ander forum gaan spelen ofzo?
Ten eerste ga je volledig oftopic ten tweede raakt je verhaal kant nog wal, om maar eens een dooddoener uit de kast te halen, 1 reden om ms sqlserver te gebruiken is dat het tenmisnte referentiele integriteit afdwingt, iets wat voor veel organisaties een vereiste is.

Verwijderd

Bij mssql zit een query analyzer en een enterprise manager waarmee je het hele boeltje kan managen / onderhouden. mocht je ze niet hebben moet je even het sql server cdtje zoeken en een losse install doen van de client tools.

offtopic:
[quote]
Waarom zou je in hemelsnaam M$ $QL gebruiken voor web-db's ?? Gebruik gewoon MySQL !! blaat blaat blaat
[/quote]

Zeg kan je es ophouden met overal je php/mysql oplossing door heen te drammen 't begint nogal tamelijk irritant te worden nl.

• Crazy D
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 22 oktober 2001 18:46 schreef Yarvieh het volgende:
Bij mssql zit een query analyzer en een enterprise manager waarmee je het hele boeltje kan managen / onderhouden. mocht je ze niet hebben moet je even het sql server cdtje zoeken en een losse install doen van de client tools.
Klopt.
Maar als het de MSDE is (grote kans dat het dat is aangezien het met Davilex wordt meegelevert, ik neem niet aan dat dat 4000 piek of zo heeft gekost). Anyways, bij MSDE zitten die tools dus niet. Dus da's wel pech....
Ik ken geen andere tools om op zo'n manier zoals met de enterprise manager en query analyzer met MSSQL te werken. Als je Visual Interdev toevallig hebt liggen, daar kun je wel redelijk veel mee. Of kijken of je ergens de premium editie van MSDE kan vinden (premium heet ie dacht ik, zitten iig tools bij om vanuit Access de SQL databases te onderhouden). Of gewoon MSSQL setup starten, en alleen de tools installeren (maja moet je die wel hebben liggen).
Of alles via de command line doen, bij mijn weten zitten de commandline tools van mssql er wel bijgelevert.

Exact expert nodig?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met een beetje geluk kun je wellicht nog een PCMag vinden waar de Visual.NET beta DVD bij zit.
Daar kun je ook MSDE mee beheren.

* alt-92 was overigens ook al op zoek naar een phpMyAdmin-achtig iets voor MSDE/MSSQL7/2000....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• M4RTiN
het is indd een msde versie

heel kaal word hij stiekum door davliex meegeinstaleerd

in de binn dorectory staat weinig leuks trouwens

• M4RTiN
heeft iemand nog tips en truuks?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 11:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

msde is gewoon een Express versie van MSSQL7.0. Hij is compleet gratis. Je mag em overal, zonder enige permissie, "mee-distribueren"; De reden dat ie ook bij davilex zit dus.

Om dat ding te managen heb je volgens mij gewoon de MSSQL Enterprise manager nodig. En die is dus niet gratis. Da's balen, maar ja, ik kan nog fout zitten hoor. ;)

Succes...

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Waarom zou je in hemelsnaam M$ $QL gebruiken voor web-db's ?? Gebruik gewoon MySQL !!
hihi.. domme n00b

Hier http://www.hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/Database_Tools/
staat wel wat van dat soort spul. ASP remote beheer progjes. Maar MSSQL Enterprise manager is natuurlijk beter.
Pagina: 1