Creative Geforce 256 BiosUpdate verstandig??

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Hoi allemaal,

ik ben in het bezit van die videokaart en wil de bios dus update van 2.10.1.01.04 van creative zelf naar 3.10.00.09.00 van NVIDIA met behulp van de nvflash programma die je kunt downloaden van deze topic http://www.tweakers.net/meuktracker/1086 .

Is dit nu verstandig ??

Ik heb namelijk gezien in een FAQ van Creative dat de bios van NVIDIA kan worden gebruikt, en heb ook de vele fixen gezien. (zie deze link voor de FAQ http://x-bios.3dgames.ru/download.php3?lang=eng&dir=files/other&fname=nbv.zip&dc=BIOS Release Notes 1.3.5 )

Graag jullie reactie hierop

Groeten
X-Treme

Pc: Geen :(

Verwijderd

Een videokaart flashen gaat vaak fout.... je moet echt een BIOS van Creative dan hebben....

Je moet dus EXACT de goede hebben, bij videokaarten is dit moeilijk te vinden.

Als het fout gaat moet je weer de oude terugflashen door een PCI kaart te gebruiken om op te starten.

• Rudy_X
Ik heb wel eventueel de orginele bios op mijn schijfje staan. maar als ik het dus probeer en het gaat fout, kan ik altijd weer terugzetten ofniet :? :? :?

• Rudy_X
ok, heb het nvflash programma'tje toch maar door ongeduld gedraait, maar ik kreeg deze melding waar ik toch maar nee op heb gezegd.
-----------------------------

Chip name=GeForce256 SDR, VendorID=10DEh, DeviceID=0100h
Opened 31004.rom successfully
Checking for supported EEPROM...
EEPROM man.ID,devcode CBF,D50 : SST 39VF010 2.7-3.6V 128Kx8, byte mode
ROM file and chip PCI Vendor, Device IDs match
WARNING: ROMfile PCI Subsystem ID (0000h) doesn't match
chip PCI Subsystem ID (102Dh)

Continue anyway? [y:n]

-----------------------------

Maar kan deze foutmelding ook komen doordat de biosversie anders wordt omschreven (zowaar ook staat in die FAQ) :? :? :?

Graag een responds

groeten
X-Treme

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Deze melding is normaal en je moet gewoon Y drukken.
Dit is omdat die NVIDIA kaart een ander ID nummer heeft dan je CREATIVE kaart heeft.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07

Dark

who tweaked the light?

Er zwerft ergens een progje rond waarmee je de bios tijdelijk kunt overschrijven: vgabios.

Dit laadt de door jouw gewenste bios vanaf de dos commandprompt, de bios blijft actief totdat je de pc reset. Dit biedt dus de mogelijkheid een bios te testen alvorens je je kaart er echt mee flasht. Mocht je het niet kunnen vinden, moet je ff een seintje geven...

Zelf zou ik niet weten waarom je de bios van jouw creative kaart zou moeten updaten, tenzij je het probleem hebt dat ie maar 16mb meldt bij het booten. Een ander merk (asus) ofzo heeft niet echt zin, hoewel het wel werkt, en je dan dus asus drivers kan installen. Het fijne van creative daarintegen is dat je makkelijker de sidebanding en eventuele fastwrites aan en uit uit kan zetten met agp-wizzard, wat zonder creative bios niet werkt.

• Rudy_X
Ik ben gewoon doorgegaan met y en hij heeft mijn bios met success overschreven. :) :) :) :) :) :) :) :)

Heb meteen een 3dmark2001 test gedaan en hij was 50 punten meer. maar of dat met die bios te maken had weet ik niet zeker. 50 punten is niet veel en kan natuurlijk ook een uitschieter van je systeem zijn. :* :*

Maar het is gelukkig een succes geworden.

Groeten
X-Treme

• Rudy_X
Even een Vraagje nog tussendoor.

Zijn er ook Updates van Creative zelf :? :? :?

op de creative-sites ken ik ze namelijk niet vinden, of doe ze daar niet aan!!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07

Dark

who tweaked the light?

Ik heb er hier 2 ....

Version 2.10.7.02.12 en Version 2.10.4.02.04...

• Rudy_X
kun je even een link geven van de versie 2.10.07 ????

Verwijderd

Ik heb mijn creative bios ook geflashed......meteen even hogere kloksnelheden er in gezet, en SBA enabled, zodat je dat niet met dat creative proggy, of rivatuner hoeft te doen.

• Rudy_X
maar ik heb dus nu weer 2.10.1.01.04 maar als Dark even mij een link wil geven naar die 2.10.7.02.12. Kijken of ik daarmee geen problemen heb met mijn spellen.

Verwijderd

Meestal zijn problemen niet te wijten aan het bios op een videokaart, maar aan drivers of systeeminstellingen.

Let goed op tijdens het flashen van videocard biossen..'t-is naar de klote voor je het weet! ;)
Pagina: 1