Dan is /38 meteen een beetje vol en krijg je niet dat en nu php discussie ontstaan in /14
edit: * Rense Klinkenberg kijkt nog een keer in /38 en ziet dat bovenstaand idee al bij meer mensen was opgekomen.
tis er nog maar 5 minuten en nu al zeuren
er komt zo een topic
ff geduld ajb
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
sorry hoor, ik zag geen topic voor ideeen, dus hebbik em hier maar geplaatstOp maandag 22 oktober 2001 17:36 schreef D2k het volgende:
geefACm/chem heel ff joh
tis er nog maar 5 minuten en nu al zeuren
er komt zo een topic
ff geduld ajb
Forum titel wordt bijgewerkt.
had je de faq in het niewe topic moeten lezenOp maandag 22 oktober 2001 17:37 schreef Exterazzo het volgende:
[..]
sorry hoor, ik zag geen topic voor ideeen, dus hebbik em hier maar geplaatst
Plaats idee-en en suggesties in <> (komt nog, even topic openen )
nog meer dingen?
Op maandag 22 oktober 2001 17:40 schreef ACM het volgende:
Sja, laat dit topic nu maar lopen voor de ideeen
nog meer dingen?
nu maar kijken of het gaat werkenYou have sent a message!
hoera
gefeliciteerd met de geboorte van /38
op dit moment nog niet
misschien even in de faq verwijzen naar dit topicOp maandag 22 oktober 2001 17:40 schreef ACM het volgende:
Sja, laat dit topic nu maar lopen voor de ideeen
nog meer dingen?
Misschien "Een serieuze programmeervraag? Dan zit je hier goed!"
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Mee bezig, bijna klaarOp maandag 22 oktober 2001 17:41 schreef Exterazzo het volgende:
misschien even in de faq verwijzen naar dit topic
foutje!Op maandag 22 oktober 2001 17:45 schreef mbravenboer het volgende:
De omschrijving van "programmeer forum" vind ik ook niet echt jofel... Kan dat misschien verbeterd worden? Als je in Java een Servlet zou schrijven zou je het bijvoorbeeld niet in /14 zetten als je dit zo leest....
Misschien "Een serieuze programmeervraag? Dan zit je hier goed!"![]()
. Iemand een beter idee?
* ACM staat open voor suggestiesOp maandag 22 oktober 2001 17:45 schreef mbravenboer het volgende:
De omschrijving bij programming vind ik ook niet echt jofel... Kan dat misschien verbeterd worden? Als je in Java een Servlet zou schrijven zou je het bijvoorbeeld niet in /14 zetten als je dit zo leest....
. Iemand een beter idee?
Hmm... ik denk dat je daarmee de webscripters tegen de haren instrijkt. 't Moet geen 2-deling in 'hoger programmeren' (serieus) en 'lager scripten' (voor de lol?) worden.Op maandag 22 oktober 2001 17:45 schreef mbravenboer het volgende:
. Iemand een beter idee?
Een beter idee heb ik zo ook niet...
Idd, we gaan niet/nauwelijks op niveau scheiden.Op maandag 22 oktober 2001 17:48 schreef Poohbear het volgende:
Hmm... ik denk dat je daarmee de webscripters tegen de haren instrijkt. 't Moet geen 2-deling in 'hoger programmeren' (serieus) en 'lager scripten' (voor de lol?) worden.
(iig zo aanpassen dat 't niet meer lijkt alsof alles wat nu in 'webscripting' staat van na de splitsing is)Als je wil zoeken naar een oud onderwerp raden we aan om in beide fora te zoeken. De oude topics blijven in /14.
Webscripting Area
2 van mijn slechte idee'n om het forum te renamen. Wie doet het beter?
Daar was het ook vooral voor bedoeld hoorPoohbear: Hmm... ik denk dat je daarmee de webscripters tegen de haren instrijkt.
Uiteraard niet, maar het is wel prettig als uit de omschrijving ook duidelijk blijkt welke scheiding er aangelegd wordt... Omdat de scheiding erg vaag is, is een goede omschrijving ook erg lastig...'t Moet geen 2-deling in 'hoger programmeren' (serieus) en 'lager scripten' (voor de lol?) worden.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Er blijft altijd een grijs gebied denk ik (al is 't wel slim om SQL op een duidelijke plek te zetten, omdat dat vaak voorkomt). Waar horen PERL-scripts bijvoorbeeld? Of Shell-scripts?Op maandag 22 oktober 2001 17:57 schreef Nielsz het volgende:
Waar komen mijn SQL queries te staan? Want die horen volgens de omschrijving in /38 te staaan, maar dat klopt dus niet. Hoeft dus geen webscripting te zijn.
(Die laatsten kunnen zowel bij NOS als programming, terwijl je, als je webscripting als (web)scripting leest, ze ook daar kwijt kunt)
Op maandag 22 oktober 2001 17:57 schreef Nielsz het volgende:
Waar komen mijn SQL queries te staan? Want die horen volgens de omschrijving in /38 te staaan, maar dat klopt dus niet. Hoeft dus geen webscripting te zijn.
Een voorbeeld: topics over een sql vraag gaan naar /14. Topics over het setten van een cookie naar /38. Vragen over de GTK ism PHP weer in /14.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tenslotte is quick-sort in PHP hetzelfde als quick-sort in Java...
Dus misschien PHP topics in /14 ?
Natuurlijk: Wanneer je wilt praten over programmeertechnieken in het algemeen, algoritmes e.d., of wanneer je 't hebt over de 'klassieke' programmeertalen (C/C++, VB/Delphi, JAVA en alle kleintjes), dan moet je naar /14.Op maandag 22 oktober 2001 18:20 schreef mbravenboer het volgende:
Nog een voorbeeld: heel erg veel vragen gaan over reguliere expressies. Uiteraard heeft de techniek daarvan echter niets met webscripting te maken. Java gaat nu binnenkort ook standaard reguliere expressies ondersteunen. Een PHP vraag zou dan in /38 moeten een Java regex vraag in een normale applicatie in /14?
PHP is duidelijk webscripting, dus als je vraag specifiek voor PHP is hoort-ie daar. Wil je een diepe discussie over regexps in het algemeen dan kun je 'm beter zo stellen dattie voor elke taal geschikt is (in /14), dan krijg je bovendien ook aandacht van mensen die wel verstand van programmeren maar niet van jouw taal hebben.
deze mag denk ik naar webscripting toe....
FAQ mbt HTML/JAVASCRIPT....
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Uiteraard, ik ben het daar ook mee eens... Het blijkt alleen niet uit de omschrijvingOiSyN: yup, ben het helemaal met poohbeer eens. Reguliere expressies zijn gewoon algemene programmeerdingen, en hebben verder niet echt iets met webscripting te maken. Dus in /14
Verwijderd
ik neem aan dat de modjes niet alle topics zijn langsgelopen om de selectie te maken ?
Op maandag 22 oktober 2001 18:36 schreef BBQ-Man het volgende:
hoe kan het nou dat er in bijde 'nieuwe' forums gelijk al zoveel replies zijn
ik neem aan dat de modjes niet alle topics zijn langsgelopen om de selectie te maken ?
Op maandag 22 oktober 2001 17:38 schreef ACM het volgende:
Ach, alles met php of asp in de titel is nu verhuisd.
Ik heb die 5600 topics met de hand gemovedOp maandag 22 oktober 2001 18:36 schreef BBQ-Man het volgende:
hoe kan het nou dat er in bijde 'nieuwe' forums gelijk al zoveel replies zijn
Nee, dat zijn alle topics met php en asp in de titel. Is dan vrij simpel te verhuizen...
Daar moeten we nog over nadenkenOp maandag 22 oktober 2001 18:42 schreef Genoil het volgende:
Beetje offtopic, maar ik blijf het raar vinden dat JavaScript bij W&G hoort. JS is een volwaardige scripttaal, die zelfs serverside gebruikt kan worden. Mag het bijvoorbeeld in het laatste geval wel in het nieuwe Webscripting forum? Of als ik problemen heb met een cascading treeview in javascript, heeft het dan nog veel met W&G te maken? IMHO niet, maar ja...your call
"moeilijk javascript" mag zowiezo in webscripting, dat mocht in sommige gevallen ook in programming
Verwijderd
Super id
Maar wordt er ook gedacht aan het aanpassen van alle FAQ's e.d.
En in het SU Forum, als wat worden deze nieuwe fora daar aangegeven? [P] en [W] ofzo?
Edit: Laat maar, ik zie al dat het [PF] en [WG] moet zijn
Verwijderd
oh hehe sorryOp maandag 22 oktober 2001 18:47 schreef ACM het volgende:
[..]
Ik heb die 5600 topics met de hand gemoved
Nee, dat zijn alle topics met php en asp in de titel. Is dan vrij simpel te verhuizen...
poohbeAROp maandag 22 oktober 2001 18:28 schreef OiSyN het volgende:
yup, ben het helemaal met poohbeer eens. Reguliere expressies zijn gewoon algemene programmeerdingen, en hebben verder niet echt iets met webscripting te maken. Dus in /14
Verwijderd
Uhms... Je nick is wel met 'EE' ?? wat mis ik hierOp maandag 22 oktober 2001 19:01 schreef poohbeer het volgende:
[..]
poohbeAR
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ja want nu staat jouw naam ook ergensOp maandag 22 oktober 2001 19:16 schreef chem het volgende:
* chem is heel blij met de nieuwe geboorte
Nu kom ik straks alleen nog maar in webscripting en mis ik heel interessante dingen in programming (
Verder is de scheiding van oude onderwerpen flink k*t gegaan, er staan er nog zat die over webscripting gaan in programming.
Ook is de lijn heel erg vaag. Als het over MySQL i.c.m. PHP gaat moet het toch in /14 en als het alleen over PHP gaat vaak in /38, maar toch ook wel af en toe in /14.
En last but not least... Nu zijn de webprogrammers hun mooie getal /14 kwijt.... Komt er nu ook een /38 T-shirt?
Er werd gereageerd op de reactie van poohbear en in de kwoot werd poohbeer aangesprokenOp maandag 22 oktober 2001 19:07 schreef mgfun het volgende:
[..]
Uhms... Je nick is wel met 'EE' ?? wat mis ik hier
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Tsja, zoals gezegd. Er is gewoon met 1 DB-statement alles verhuisd wat asp en php in de titel had.Op maandag 22 oktober 2001 19:39 schreef MikeN het volgende:
Nu kom ik straks alleen nog maar in webscripting en mis ik heel interessante dingen in programming ().
Verder is de scheiding van oude onderwerpen flink k*t gegaan, er staan er nog zat die over webscripting gaan in programming.
Of dat nou echte webscripting onderwerpen waren, is natuurlijk vrij rottig door de DB te beoordelen.
De webprogrammers zijn nog steeds welkom in beide fora. En een /14 t-shirt heb ik nog steeds geen probleem mee hoorOok is de lijn heel erg vaag. Als het over MySQL i.c.m. PHP gaat moet het toch in /14 en als het alleen over PHP gaat vaak in /38, maar toch ook wel af en toe in /14.
En last but not least... Nu zijn de webprogrammers hun mooie getal /14 kwijt.... Komt er nu ook een /38 T-shirt?
PHP+mysql -> vaak zijn die problemen niet vreselijk complex en vallen ze imho gewoon onder webscripting.
Als het (my)sql deel overheerst (dus een moeilijke, complexe query of het gebruiken van php is irrelevant) dan mag het uiteraard ook in /14
En ja, de scheiding is vaag en moeilijk. Maar alles in 1 dik forum laten staan beviel ook niet grandioos.
Daarnaast is dit in principe een test voor een maand, dus daarna zien we wel weer.
Goed ideeOp maandag 22 oktober 2001 20:11 schreef dusty het volgende:
misschien een idee om in de "Splitsing P&W in Programmeren en Webscripting (X)" topic de "titels" zoals "Wat gaat waar?" en "Waarom?" e.d. ff in BOLD te zetten ?
Was ik die vergeten?Op maandag 22 oktober 2001 20:19 schreef dusty het volgende:
ff bij [topic=298713/1/50] het volgende veranderen:
in:
In de "programmeer" versie is het al wel veranderd
in:Forum 2: Webscripting - forumid: 3x
In de "programmeer" versie is het al wel veranderdForum 2: Webscripting - forumid: 38
Back In Black!
mwah.. Valt wel mee vind ik. Php en sql zijn heel goed te scheiden. Vragen als "Hoe kan ik ip's makkelijk aan de pageviews koppelen" zijn duidelijk SQL-vragen, en vragen als "Hoe kan ik mijn resultaten over 3 kolommen verdelen" zijn weer duidelijk webscripting.Op maandag 22 oktober 2001 19:39 schreef MikeN het volgende:
....
Ook is de lijn heel erg vaag. Als het over MySQL i.c.m. PHP gaat moet het toch in /14 en als het alleen over PHP gaat vaak in /38, maar toch ook wel af en toe in /14.
.....
De lijn is behoorlijk strak juist. Hij ligt precies tussen mysql_query($sql,$dbc) en mysql_fetch_*.
En trouwens.. Een scheiding als "hoger programeren" vs "lager webscripting" gaat niet op, want VB hoort ook in /14 thuis
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Maar goed, alles is wennen in het begin, en wat de boer niet kent dat lust-ie niet
Nee, ik denk dat dit zeker een goede zet is en zal iig ruimte bieden voor de meer vaste bezoekers om zich vast te bijten in echte programmeervragen ipv overspoeld te worden met php-n00b-vragen.
Nielsz> oh
Ging het 'vroeger' dan zo slecht?
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
't Is nog steeds een proef.Op maandag 22 oktober 2001 23:28 schreef Yarvieh het volgende:
't was toch maar een proef voor een maandje of is dit nu blijvend?
Verwijderd
Net als dat kwartje op de benzine prijs, en het btw systeem? of zegmaar toch nog wel met mogelijkheid tot verdwijning?Op maandag 22 oktober 2001 23:47 schreef ACM het volgende:
't Is nog steeds een proef.
Pfjjfff, er is nog hoopOp maandag 22 oktober 2001 23:47 schreef ACM het volgende:
[..]
't Is nog steeds een proef.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Ach, verdwijning is vrij eenvoudig te doenOp maandag 22 oktober 2001 23:48 schreef Yarvieh het volgende:
Net als dat kwartje op de benzine prijs, en het btw systeem? of zegmaar toch nog wel met mogelijkheid tot verdwijning?
Dus dat kan altijd.
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Wat weerhoudt je ervan om in beide fora af en toe een kijkje te nemenOp maandag 22 oktober 2001 22:47 schreef Nielsz het volgende:
Ja, ik vondt de afwisseling leuk. Dus niet alleen met phpn00bs praten, maar ook met 'de bikkels van C++'. Nu heb ik niets meer in /14 te zoeken omdat ik er weinig tot niets programmeer. En in /38 heb ik het gevoel alsof ik compleet niets meer leer.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Niets. Maar in /14 zie ik topics over XML enzo, waar ik nu ff niets bij te zoeken heb. Dus ga ik daar ook niet hangen.Op dinsdag 23 oktober 2001 09:34 schreef drm het volgende:
[..]
Wat weerhoudt je ervan om in beide fora af en toe een kijkje te nemen
En in /38 krijg je vragen: Hoe connect ik met mijn database. Ja, gezellig hoor.
En hoewel het toch niet de bedoeling was er een newbie en een advanced forum van te maken, is het onvermijdelijk dat het wel zo is.
Ow?Op dinsdag 23 oktober 2001 11:20 schreef Nielsz het volgende:
En hoewel het toch niet de bedoeling was er een newbie en een advanced forum van te maken, is het onvermijdelijk dat het wel zo is.
* ACM is al meerder newbie java-topics tegen gekomen
Handig zo'n topic waarin je vragen kunt stellenOp maandag 22 oktober 2001 18:58 schreef Webgoodie het volgende:
Maar wordt er ook gedacht aan het aanpassen van alle FAQ's e.d.![]()
Nou he?Op dinsdag 23 oktober 2001 16:27 schreef Webgoodie het volgende:
Handig zo'n topic waarin je vragen kunt stellen![]()
![]()
![]()
Ja, daar moeten we ook nog wat aan doen. Alhoewel beide fora in principe wel opdezelfde faq kunnen steunen...
Waaro?
Scripten is een onderdeel van programmeren...Op dinsdag 23 oktober 2001 17:58 schreef RickJansen het volgende:
Sorry als dit al ter sprake is geweest, maareh, waar moet ik heen met Perl vragen? Het is geen programmeren maar scripten, maar het is ook geen webscripting.
Webscripten een onderdeel van scripten. Maar omdat dat vrij specifiek is, hebben we daar de scheiding gebracht.
Perl (voor gewone zaken, dus niet moeilijke tabel-maak-dingen-voor-html) kan daarom ook gewoon in het programmeer forum.
Volgens mij niet verdubbelt, alleen nu veel duidelijker te voorschijn gekomen.Op dinsdag 23 oktober 2001 17:54 schreef raptorix het volgende:
Sorry maar dit sux, het aantal l3m3rs is gelijk verdubbelt aan het niveau te zien, we hebben het hier dus niet over beginners dan wel newbees maar mensen die ff snel een scriptje komen opplukken dan we het zoveelste asp/php topic te openen.
Maar dit is uiteraard niet de gewenste kant, die we op willen.
Verwijderd
Perl is programmeren of scripten of blaat, zie het begin van Programming(!) Perl.RickJansen: Waar moet ik heen met Perl vragen? Het is geen programmeren maar scripten.
Is bv Visual Basic nou programmen of webscripten? - programming zou ik zeggen.
Als ik nou een Com dll met VB maak en op een pagina gebruik is het dan webscripten of programmen - ?
En bij ASP gebruik je vaak dezelfde functies en principes als bij VB ..
En zo geldt het voor de andere talen ook
Ik zou zeggen dus -> /14 alles ( en zo gigantisch druk is het nou ook weer niet dat de topics te snel afglijden oid )
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Laten we dus gewoon afwachten en niet bij de minste verandering beginnen te blaten (we zijn toch geen conservatieven?)
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
daar doen we het voor tenslotte; voor de gebruikers.
Wat de boer niet ken dat lust-ie niet. Ik denk dat als de 'rust' is gaan liggen er meer mensen in beide fora passen, zeg maar.
Verwijderd
Is het niveau misschien zelfs naar beneden gegaan? Ik denk niet dat dat te zeggen is over zo'n korte periode. In het verleden hebben we gezien dat hoog niveau erg duidelijk in (korte) perioden komt.
Omdat het wat rustiger is (is dat wel saaier, je hebt nu toch 2 forums?), is omhoogschoppen na een uurtje er niet meer bij (of is iig _erg_ fout) en dat vind ik positief.
Ik betrap me er trouwens wel op dat ik /14 ongeveer 3x zo vaak bezoek als /38, ik heb nu bij /38 toch een beetje het gevoel van 2de rangs topics waar je alleen bij verveling in gaat zoeken of alleen de echt interessante topic titels eruit pakt. Het zou fijn zijn als daarmee de kwaliteit van /14 omhoog geschoten zou zijn, maar dat is niet het geval...
Overigens zou het natuurlijk niet erg hoeven zijn wanneer ik /38 topics niet interessant vind, ieder zijn of haar interesse uiteraard
Maar ik heb het idee dat het hier niet echt ligt aan een verschillend gebied van interesse, maar meer aan opsommingen van dezelfde problemen, hoog 'scriptkiddie' gehalte, irritant/onbeleefd/onnozel gedrag van topicposters en vragen van bedroevend laag niveau.
Ik ben het ook erg oneens met de gekozen scheiding en de benamingen/omschrijvingen (denk bijv aan 'echte applicaties'). Wanneer het niveau van de 2 beoogde gebruikersgroepen even hoog zou zijn zou de scheiding imho volslagen belachelijk zijn, maar ik moet zeggen dat de huidige scheidingslijn die men in het hoofd heeft wel enigzins te rechtvaardigen is gezien het postgedrag van deze '2 groepen'.
Gevolg is wel dat je af en toe topics krijgt in een erg vreemde omgeving en soms zelfs een enigzins bizarre samenstelling van de 2 topiclists.
Maar het is al laat
Je kan niveau niet boven jezelf uit tillen, dwz; er zijn een aantal mensen in P waar het niveau hoog is. Die kunnen maar een paar topics aan per dag, en hoger kan het toch niet.Op dinsdag 06 november 2001 02:19 schreef tomato het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er nou van vindt. Je hebt wel gelijk dat het niveau er nou niet echt hoger op geworden is. In ieder geval niet in W (was waarschijnlijk wel verwacht), maar imho ook niet in P (terwijl ik denk dat dat toch een deel van de opzet was).
En over W: Daar hou ik al helemaal mijn mond over...
Ik zit echt niet meer met lol in P&W; in 14 is de binding net te weinig, en in 38 is het echt zoeken naar interessante en leuke topics. Vragen zoals "Hoe kan ik een phpscript langer als 30 seconden uit laten voeren" stimuleren mijn geest niet echtIk betrap me er trouwens wel op dat ik /14 ongeveer 3x zo vaak bezoek als /38, ik heb nu bij /38 toch een beetje het gevoel van 2de rangs topics waar je alleen bij verveling in gaat zoeken of alleen de echt interessante topic titels eruit pakt. Het zou fijn zijn als daarmee de kwaliteit van /14 omhoog geschoten zou zijn, maar dat is niet het geval...
Juist, complete BS idd. $x+=1; doet overal hetzelfde (hier hoeft niemand op in te gaanOverigens zou het natuurlijk niet erg hoeven zijn wanneer ik /38 topics niet interessant vind, ieder zijn of haar interesse uiteraard
Maar ik heb het idee dat het hier niet echt ligt aan een verschillend gebied van interesse, maar meer aan opsommingen van dezelfde problemen, hoog 'scriptkiddie' gehalte, irritant/onbeleefd/onnozel gedrag van topicposters en vragen van bedroevend laag niveau.
Ik ben het ook erg oneens met de gekozen scheiding en de benamingen/omschrijvingen (denk bijv aan 'echte applicaties'). Wanneer het niveau van de 2 beoogde gebruikersgroepen even hoog zou zijn zou de scheiding imho volslagen belachelijk zijn, maar ik moet zeggen dat de huidige scheidingslijn die men in het hoofd heeft wel enigzins te rechtvaardigen is gezien het postgedrag van deze '2 groepen'.
Gevolg is wel dat je af en toe topics krijgt in een erg vreemde omgeving en soms zelfs een enigzins bizarre samenstelling van de 2 topiclists.
Maar het is al laat
Van mij mag het wel weer terug. De codebase was ook een leuk idee, maar dat is ook erg achteruit gezet neem ik aan. Als er eerst een forum wordt geschreven ofzo.
Yep, 3 weken alweer. Het is waar: ook ik kom minder in /38 dan /14 - en dat terwijl ik er zelfs de hoofdmod van ben
Het nivo is idd belabberd. Ik weet nog niet goed wat we er mee aan moeten. Als ik alle topics moet sluiten in /38 die 'te laag' van nivo zijn dan kunnen we het wel bijna gaan sluiten. Aan de andere kant: er zijn nu wel veel meer 'programming' topics, zoals Java etc. dan voorheen. Misschien omdat een aantal mensen er nu mee bezig zijn, maar stiekem hoop ik dat dat de reden niet is.
Ik wacht iig no een week af, en dan samen met ACM praten over een evt. koerswijziging. Misschien dat er in /38 een strikter beleid gaat komen (eerder slotjes) - misschien iets heel anders.
Ik ben op zich niet ontevreden, maar heb wel het idee dat er sommige mensen langzaam aan het afhaken zijn - en dat vind ik een zeer kwalijke zaak, en was natuurlijk nooit de bedoeling. Blijf bij ons
* D2k blijft in /38 komenOp dinsdag 06 november 2001 09:51 schreef chem het volgende:
G'mogguh
Yep, 3 weken alweer. Het is waar: ook ik kom minder in /38 dan /14 - en dat terwijl ik er zelfs de hoofdmod van ben
maar het valt nu gewoon op dat er super veel stomme vragen worden gesteld in /38 omdat de programming topics er tussen uit zijn
plus dat de n00bs niet meer luisteren of niet willen luisteren
ik heb vrij veel first posts in /38 en dan moet ik 8/10 keer om opheldering vragen wat ze nou willen en 2/10 keer is het gelijk op te lossen
en van die eerste acht (ja bent u er nog?
dus kortom ik verveel me in /38
en als ik een dusty-style antwoord geef (kort maar met oplossing als je ff nadenkt) gaan ze lopen griepen dat je ze moet helpen
ik blijf nog wel ff hoorHet nivo is idd belabberd. Ik weet nog niet goed wat we er mee aan moeten. Als ik alle topics moet sluiten in /38 die 'te laag' van nivo zijn dan kunnen we het wel bijna gaan sluiten. Aan de andere kant: er zijn nu wel veel meer 'programming' topics, zoals Java etc. dan voorheen. Misschien omdat een aantal mensen er nu mee bezig zijn, maar stiekem hoop ik dat dat de reden niet is.
Ik wacht iig no een week af, en dan samen met ACM praten over een evt. koerswijziging. Misschien dat er in /38 een strikter beleid gaat komen (eerder slotjes) - misschien iets heel anders.
Ik ben op zich niet ontevreden, maar heb wel het idee dat er sommige mensen langzaam aan het afhaken zijn - en dat vind ik een zeer kwalijke zaak, en was natuurlijk nooit de bedoeling. Blijf bij ons
(hoop ik)
Ik irriteer me niet snel, maar aan mensen die beginnen te zeiken als je niet een copy-paste antwoord geeft irriteer ik me echt mateloos, en dat sorot mensen probeer ik ook helemaal niet te helpen. Beetje stank voor dank gevoel, je legt uit waar ze moeten zoeken, waar ze aan moeten denken, en i.p.v. 'bedankt, ik snap het nu' krijg je 'hebbie geen voorbeeldje?'.Op dinsdag 06 november 2001 10:13 schreef D2k het volgende:
en als ik een dusty-style antwoord geef (kort maar met oplossing als je ff nadenkt) gaan ze lopen griepen dat je ze moet helpen
Maar dat maakt op zich niet uit of het /14 en /38 gescheiden zijn of niet, al denk ik wel dat als je het weer samenvoegt, je het iets minder hebt omdat er ook anderen reageren die nu bv niet in 38 kijken.
Exact expert nodig?
Juist, want die mensen die zijn niet geintresseerd in het programmeren, maar moeten vanavond meteen een forum hebben, zonder programmeren.Op dinsdag 06 november 2001 10:27 schreef CrazyD_at_work het volgende:
[..]
Ik irriteer me niet snel, maar aan mensen die beginnen te zeiken als je niet een copy-paste antwoord geeft irriteer ik me echt mateloos, en dat sorot mensen probeer ik ook helemaal niet te helpen. Beetje stank voor dank gevoel, je legt uit waar ze moeten zoeken, waar ze aan moeten denken, en i.p.v. 'bedankt, ik snap het nu' krijg je 'hebbie geen voorbeeldje?'.
Meestal is dat wel duidelijk na het lezen van het topic of zijn eigen eerste reactie. Vanaf dat moment staat er weer iemand op mijn ignorelist.
kan ook de faq van /14 ajb gekopieerd worden naar /38?Op dinsdag 06 november 2001 10:35 schreef Nielsz het volgende:
Chem >> probeer in het sticky nog ff te benadrukken is dat het forum er is om ZELF programma's te maken, staat er nog niet duidelijk genoeg.
werkt misschien ook verduidelijkend
moet ik zeggen dat ik nu minder in P kom, vooral omdat het er minder leuk is eigenlijk.
Op zich is dat wel ok (meer tijd om te proggen enzo) maar aan de andere kant ook minder...
Ik zou zeggen: proef mislukt, terugdraaiien die hap!
Als 'programmeren' liefhebber kan je nu het volgende doen:
1. De topics in /14 serieus doorkijken. Er zijn niet al te veel topics en bijna alle topics gaan ook echt ergens over. Voor nieuwkomers is het ook duidelijker dat het ergens over gaat/ Wellicht dat het daardoor op de lange termijn meer serieuze ontwikkelaars aantrekt.
2. Als je je verveelt even snel naar de topics in /38 kijken. Vaak kan je daar aan de topic titel al wel zien of het interessant is voor jou. Als je een interessant topic misloopt is dat in /38 vaak niet zo'n ramp...
Ik besef wel dat dit een beetje klinkt als: "mooi, alle zooi is naar /38", maar zo is het nu ook weer niet. Mensen die het leuk vinden om forums te bouwen, te prutsen met reactie systemen, files te oploaden enzovoorts kunnen zich nu uitleven in /38. Mensen die daar iets minder in geinteresseerd zijn kunnen rustig in /14 kijken.
Wat mij betreft blijft het dus zo
Kortom mensen die toch niks zelf willen of totaal geen moeite nemen, hen vriendelijk te verzoeken weg te blijven van dit forum.
Dat geldt voor heel GoT, niet alleen voor P/WOp maandag 12 november 2001 01:16 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat de kwaliteit alleen omhoog zal gaan als de er strenger gemod wordt, het forum wordt gewoon overspoelt door mensen die totaal geen moeite doen om zelf iets uit te zoeken dan wel even in google etc. te kijken. Het aardige aan een forum is juist dat bepaalde problemen niet alleen opgelost worden maar net even iets verder gaan dan het probleem en soms interessante oplossingen leveren.
Kortom mensen die toch niks zelf willen of totaal geen moeite nemen, hen vriendelijk te verzoeken weg te blijven van dit forum.
Verwijderd
Wat was de uitkomst hiervan?Op zaterdag 10 november 2001 18:33 schreef chem het volgende:
ACM is naar de crewmeeting. morgen gaan we (als het uitkomt) ff babbelen...
Crewmeeting was leuk hoorOp woensdag 14 november 2001 00:12 schreef Yarvieh het volgende:
Wat was de uitkomst hiervan?
Maar je had het over gesprek met Chem? Is er niet echt geweest, vrij kort even. Maar we waren steeds "langs elkaar heen" online.
Who cares voor heel GoT, ons gaat het alleen om P/WOp maandag 12 november 2001 01:19 schreef ACM het volgende:
Dat geldt voor heel GoT, niet alleen voor P/W
Back In Black!
Weet ik.Op donderdag 15 november 2001 09:24 schreef dusty het volgende:
Who cares voor heel GoT, ons gaat het alleen om P/W
Anywayz, we willen eerst weten hoe het gaat met een wat normalere moderator bezetting.
Aangezien ik zelf wat minder aanwezig ben de laatste tijd stond chem er vaak alleen voor.
Zoals je weet ben ik sinds gister aangesteld als extra mod in P&W. Waarbij mijn aandacht vooral op W gevestigd is.Op maandag 12 november 2001 01:16 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat de kwaliteit alleen omhoog zal gaan als de er strenger gemod wordt, het forum wordt gewoon overspoelt door mensen die totaal geen moeite doen om zelf iets uit te zoeken dan wel even in google etc. te kijken. Het aardige aan een forum is juist dat bepaalde problemen niet alleen opgelost worden maar net even iets verder gaan dan het probleem en soms interessante oplossingen leveren.
Hoe denk je dat we de kwaliteit omhoog kunnen halen? Ik wil best streng gaan modden (dat wil zeggen streng aan de regels houden) maar moeten er ook nog andere dingen veranderen?
iig gaan we de komende week meer sloten ophangen teneinde de 'open' topics van een meer dan het huidige nivo te krijgen (het is nu wel heel bar af en toe).Op donderdag 15 november 2001 09:51 schreef wasigh het volgende:
[..]
Zoals je weet ben ik sinds gister aangesteld als extra mod in P&W. Waarbij mijn aandacht vooral op W gevestigd is.
Hoe denk je dat we de kwaliteit omhoog kunnen halen? Ik wil best streng gaan modden (dat wil zeggen streng aan de regels houden) maar moeten er ook nog andere dingen veranderen?
Indien we dan een beetje een standaard hebben gezet (het klinkt wat denigrerend wellicht maar zo is het niet bedoeld
Vooralsnog ben ik van mening dat de scheiding positief is maar 2 fora met zo'n hoge 'new topic' ratio/dag door 1 mod lastig bij te houden zijn. Met wasigh als extra 'modforce' en het terughebben van m'n sidebar in opera