Toon posts:

Slackware en icq

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daar
hoe installeer je icq in Linux Slackware KDE ?
Ik ben een newbie hierin. Slackware is dan misschien een foute keuze *D , maar ik kan niet anders want ik moet het voor school gebruiken.
Maar tussen het huiswerk maken door wil ik wel ff chatten natuurlijk ;)
Hoe kan ik icq het gemakkelijkst zonder datik moet gaan zitten tikken in dat zwarte scherm om hem te installeren? Ik wil gewoon dat hij meteen uit zichzelf installeert als ik het aanklik. :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ja ga maar terug naar windows >:) nee grapje

slackware ondersteunt volgens mij ook rpm's
zo ja ga naar deze site http://www.licq.com/
download de redhat rpm's en install ze

rpm -i filename.rpm

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 17:32 schreef janimie het volgende:
Hoe kan ik icq het gemakkelijkst zonder datik moet gaan zitten tikken in dat zwarte scherm om hem te installeren? Ik wil gewoon dat hij meteen uit zichzelf installeert als ik het aanklik. :)
Als je dat wilt dan moet je:

1. Niet voor Slackware kiezen
2. Misschien maar niet eens voor Linux kiezen

Sorry, maar als je een xterm of de console een "zwart scherm" noemt, en click-and-play achtige zaken wilt ben je denk ik een beetje met het verkeerde OS bezig.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 17:37 schreef Hans het volgende:

[..]

Als je dat wilt dan moet je:

1. Niet voor Slackware kiezen
2. Misschien maar niet eens voor Linux kiezen

Sorry, maar als je een xterm of de console een "zwart scherm" noemt, en click-and-play achtige zaken wilt ben je denk ik een beetje met het verkeerde OS bezig.
Poepoe, ik maak zelf wel uit wat ik kies hoor!
En zoals ik al zei, ik moet het voor school gebruiken dus ik leer vanzelf wel het een en ander door de opleiding heen
Ik ben alleen nog niet zover.

Happy bedankt voor je nuttige reactie :)

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Op maandag 22 oktober 2001 17:41 schreef janimie het volgende:

[..]

Poepoe, ik maak zelf wel uit wat ik kies hoor!
En zoals ik al zei, ik moet het voor school gebruiken dus ik leer vanzelf wel het een en ander door de opleiding heen
Ik ben alleen nog niet zover.

Happy bedankt voor je nuttige reactie :)
idd , je moet toch ergens beginnen :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mwah, je voelt je nu een beetje op je teentjes getrapt, maar Hans heeft wel een punt hoor. Hij geeft dan ook alleen zijn mening, jij moet helemaal niks hoor :Y)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 17:43 schreef Jotti het volgende:
Mwah, je voelt je nu een beetje op je teentjes getrapt, maar Hans heeft wel een punt hoor. Hij geeft dan ook alleen zijn mening, jij moet helemaal niks hoor :Y)
En ook dat maak ik verder lekker zelf wel uit :Z

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hmz... ik wil niet vervelend zijn, maar je hebt wel een beetje een lame attitude voor een nieuwkomer hier hoor. Zolang wij het goed bedoelen en jij alleen maar van je af kan bijten, kun je beter ergens anders je vragen stellen. Dit wordt niet echt gewaardeerd *eufemisme*.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Op maandag 22 oktober 2001 20:10 schreef Jotti het volgende:
Hmz... ik wil niet vervelend zijn, maar je hebt wel een beetje een lame attitude voor een nieuwkomer hier hoor. Zolang wij het goed bedoelen en jij alleen maar van je af kan bijten, kun je beter ergens anders je vragen stellen. Dit wordt niet echt gewaardeerd *eufemisme*.
:X

idd maar goed
je kan ook op zoek gaan naar everybuddy
kan je ook nog eens msn-en enz ineen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(...) want ik moet het voor school gebruiken.
welke school zit jij?
wil ik ook heen!

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 20:10 schreef Jotti het volgende:
..blablabla..
Ik hou er iig niet van als mensen me komen vertellen wat ik beter wel en niet kan doen en commentaar geven op je vraag, wanneer ik alleen maar vraag om uitleg met iets waar ik mee zit.
Met alleen maar commentaar leveren
heb ik niks aan en een forum zoals deze is dacht ik bedoelt om elkaar op weg te helpen met je probleem.
Commentaar leveren is niet erg maar vertel dan hoe het wel word genoemt als ' zwarte scherm' bijvoorbeeld irriterend klinkt voor de echte linuxfreaks :P
En linux is interesant dus ik ga er gewoon mee verder, ik moet ook wel want ik doe informatica, qua studie

( deze studie en op welke scholen dat word gegeven kan je gewoon in een instroomwijzer vinden )

Maar als het zo hier aan toe gaat ben ik idd wel weer pleite.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vanaf Slackware 7 zit KDE er gewoon bij. Sterker nog, volgens mij is het gewoon de standaard wm. 'startx' al eens geprobeerd? :)

En anders gewoon ff de source danwel binary distribution downloaden van kde.org en de instructies volgen.
KDE is echt een eitje om te installeren (vooral als je QT al hebt), als je maar precies doet wat er staat (volgorde van installeren in acht nemen enzo).
Dat 'zwarte scherm' (schaam je, nep-linuxer :P ) wen je zo aan.

PS. Noem dat zwarte scherm voortaan console (of xterm als het om een tekstvenster in een grafische omgeving gaat).. komt wat professioneler over :).

Verwijderd

Tadaa: een met een commando installeerbare Licq voor Slackware op ftp://ftp.linuxmafia.org/pub/Slackware-7/licq-1.0.3 .
code:
1
installpkg licq

Verwijderd

Topicstarter
ooh zo ver was ik allemaal wel hoor maar als ik startx open zie ik icq nog niet
ik ben tot updatedb en locate licq gestopt IN MIJN ZWARTE SCHERM :)
hoe moet je nu verder?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op maandag 22 oktober 2001 22:19 schreef janimie het volgende:
[..]
..blablabla..
Jij komt hier net vandaag binnenhobbelen en komt ons eventjes vertellen hoe het er hier allemaal aan toe zou moeten gaan? Ga je de slager ook vertellen hoe hij zijn vlees moet snijden?
Ik hou er iig niet van als mensen me komen vertellen wat ik beter wel en niet kan doen en commentaar geven op je vraag, wanneer ik alleen maar vraag om uitleg met iets waar ik mee zit.
Tja... dan zit je hier erg goed verkeerd.
Maar als het zo hier aan toe gaat ben ik idd wel weer pleite.
Doegie.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 22:38 schreef Jotti het volgende:

[..]

Jij komt hier net vandaag binnenhobbelen en komt ons eventjes vertellen hoe het er hier allemaal aan toe zou moeten gaan? Ga je de slager ook vertellen hoe hij zijn vlees moet snijden?
[..]

Tja... dan zit je hier erg goed verkeerd.
[..]

Doegie.
:)...blabla... gelukkig zitten er hier nog wel mensen die wel wat behulpzamer zijn
Toedels :z

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik dacht dat jij wegging?

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 22:41 schreef janimie het volgende:

[..]

:)...blabla... gelukkig zitten er hier nog wel mensen die wel wat behulpzamer zijn
Toedels :z
Sjonge, jonge...

Jij en slackware.. :(

Verwijderd

Welkom op het tweakersnet janimie, je ziet je wordt gastvrij ontvangen.

Even een hint: openheid en eerlijkheid word hier helaas niet door allen op prijs gesteld: er zijn altijd mensen die het beter schijnen te weten en je dus even vertellen hoe je iets moet doen: zoals zij het willen?

In ieder geval bedoelen de meesten onder ons het niet kwaad en zijn over het algemeen zeer behulpzaam, degenen die dat niet zijn kun je dan ook beter gewoon links laten liggen.

Vragen stellen wordt hier nimmer als iets ergelijks gezien, mits de vraagsteller wel de moeite heeft genomen om de search te raadplegen, daar er anders kostbare ruimte wordt verkwist. Alhowel ik soms wel topics zie dat ik denk van: das nou met recht pure verkwisting.

in ieder geval wens ik je veel wijsheid en een prettige tijd hier toe. kan je helaas niet de groeten doen daar dat hier niet op prijs gesteld zou worden dus suc6 dan maar 8-)

Verwijderd

ik denk nie dat rpm zin heeft eigenlijk.... omdat de rpm database leeg is gaat hij natuurlijk kloten met de depencies (correct me if im wrong) maar is ut nie beter om ff te zoeken tussen de tar's die je bij slackware mee krijgt.. ben er zeker van dat licq of wat er ook iets mee te maken heeft er tussen zit... commando weet ik nie meer... tijdje geleden dat ik slackware heb gedraait.. vond ut nogal kaal.... maarja ik gaat pitten... success verder :z

Verwijderd

Daar jij de slager betaalt voor zijn waren en diensten mag je de slager gerust vertellen hoe hij het vlees moet snijden:

slager mijn koteletjes voor de barbecue a.u.b 1 vinger dik en gaarne niet taps snijden. Snijdt ie na je verzoek toch scheve koteletten niet nemen: laat ie zelf maar een half rauwe en half gare kotelet eten.
Het zou per slot van (de aan jou gepresenteerde) rekening zonde van je duurverdiende centjes zijn :?

Verwijderd

Klopt. Het verschil is natuurlijk wel dat je de slager betaald voor zijn diensten. Hier echter geld natuurlijk weer: je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. Maargoed dan moet er wel iets gegeven worden. Als iemand een vraag lichtelijk krom stelt is het natuurlijk redelijk normaal om die persoon uit te leggen wat er niet spoort aan z'n vraag, maar ik vind het dan niet minder redelijk om OOK tegelijk die persoon op weg te helpen met z'n vraag.

Voor mensen die zich persoonlijk aangevallen voelen door nog zo'n "nieuwe" die zo goed weet hoe het hier zou moeten zijn: het is slecht een mening en verder vermaak ik me hier prima. Alleen persoonlijk ga ik niet zeiken op iemand z'n vraag als ik niet ook een oplossing weet voor z'n probleem. Dank u. :)

Verwijderd

Ik denk dat sommige 'die hard Linux gebruiker' niet alleen respect moeten eisen van Newbies maar ook respect moeten tonen voor mensen die met Linux willen beginnen. Help ze liever in plaats van ze weg te jagen, daar is een forum voor en als de vraag je niet aanstaat, sla je hem over.

Het is, lijkt mij, begrijpelijk dat je zo'n vraag krijgt als iemand voor het eerste met Linux werkt. Slackware is niet echt een makkelijke instap distro, en je mag dan natuurlijk best aanraden om een simpelere distro te nemen, maar ik begrijp uit de vraag dat Slackware gebruikt moet worden van school.

Maar goed ter zake:
Installeren in Linux gaat (helaas) nog niet altijd even gemakkelijk als in Windows. Toch valt het allemaal reuze mee, wanneer je een distro als RedHat of Mandrake gebruikt, worden die links vaak meteen geinstalleerd samen met het programma.
Volgens mij is dit vaak ook het geval wanneer je een Slackware package gebruikt (installeren staat al uitgelegd in een vorige post). Dus misschien staat Licq al wel ergens in je KDE menu. Anders is een link vrij snel toe tevoegen in KDE, het werkt eigenlijk hetzelfde als in Windows.
Je moet wel even weten waar de executable staat van licq, maar je weet al hoe je met locate om moet gaan!

Probeer het eens.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
[..]Hoe kan ik icq het gemakkelijkst zonder datik moet gaan zitten tikken in dat zwart scherm om hem te installeren? Ik wil gewoon dat hij meteen uit zichzelf installeert als ik het aanklik. :)
Wat een windows instelling zeg. Daar moet je echt vanaf als je meer met linux wil doen.

Het 'zwarte scherm' die je probeert te vermijden zul je toch echt nodig hebben. *klik* *klik* *klik* en werken kun je vergeten onder linux.

Verwijderd

Stap 1
Gooi je windows mentaliteit over boord. Bij linux gaat nix "vanzelf". Je krijgt het niet zomaar, je moet er wel wat voor doen.

Stap 2
Mensen die je redhat aanbevelen hebben de windows mentaliteit nog steeds niet kunnen laten varen. Een "echte" linuxer gebruikt slackware of debian. Allebei hebben ze hun voor en nadelen, maar slackware is de oudste en meest ervaren linux distributie, en debian heeft een ongelofelijk mooi package management systeem. Redhat is de microsoft onder de linux distributies. Ga maar eens voor de grap lezen bij www.securityfocus.com hoeveel vulnerabilities er al in redhat distro's zijn gevonden.

Stap 3
Kies een desktop manager (als je X wilt gaan gebruiken). KDE lijkt veel op windows, maar stap daar nou eens een keer vanaf. Alhoewel KDE mooi en soepel is enzo, kijk eens naar Ximian, GNOME, Enlightenment, Windowmaker.

Stap 4
Installeer/configureer je systeem niet klakkeloos door overal maar op enter te rammen, maar lees wat er staat. Lees documentatie. RTFM is heel belangrijk.

Stap 5
Denk een beetje na voor je gaat posten in forums en mensen beledigd en met termen als "zwart scherm" gaat lopen smijten.

---

GnomeICU is een Gnome client voor ICQ. Wordt geinstalleerd samen met gnome.

Verwijderd

Of je gebruikt het commando 'whereis <bestand>'...

Ben je gelijk af met het gezeur van updatedb && locate <bestand> :)

Verwijderd

Alleen jammer dat whereis niet alles vind, zoals

find / -name "guppekop*"

of locate guppekop :9

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 05:36 schreef A.Jansen het volgende:
Vragen stellen wordt hier nimmer als iets ergelijks gezien, mits de vraagsteller wel de moeite heeft genomen om de search te raadplegen, daar er anders kostbare ruimte wordt verkwist. Alhowel ik soms wel topics zie dat ik denk van: das nou met recht pure verkwisting.
En de vragensteller heeft dus duidelijk de moeite niet genomen. Kom op man! Ik draai ook Slack en zo f*cking lastig is 't niet om licq.tgz, everybuddy.tgz of gaim.tgz te downloaden en in te typen "installpkg". Op www.slackware.org staat een heel boekwerk over hoe dat in z'n werk gaat. En als je 't programma daarna niet eens op kunt starten, tja, dan maar geen linux, hoor...

Vragensteller is gewoon lui en heeft daarna nog een grote bek ook, daaaaaaaaaaaaaaaaag... :(

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Couldn't agree more. Newbies heb ik geen problemen mee, maar die attitude... daar ga ik nogal van schijten. Bovendien komt zij niet meer hier (neem ik aan) dus deze, ondertussen half overbodige, draad gaat dicht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.