Toon posts:

[CM] "Tube" Kast maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja onder het motto een hele hoop triplex over, en een beetje knutselen, ben ik op het idee gekomen, om een ronde kast te maken van triplex. het krijgen van de ronde vorm is geen probleen, aangezien de buitenkant van redelijk "dun" triplex is (wel stevig). Nu is mijn vraag is het verstandig, om een kast van hout te maken? ik heb het nog niet veel gezien, misschien omdat er een hoop werk in gaat zitten?...

Dan is de vraag, zal ik hem liggend maken of staand, er is voor allebei de ontwerpen wel een + of een - voor te zeggen? (liggend kun je een soort windtunnel maken, maar dan rolt hij weg.. staand blijft hij staan, maar dan problemen met cdrom enz.. erin te zetten...)

Iemand tips???

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Maak hem maar zoals jij het wil. Ik heb er zelf gewoon eentje gekocht, omdat ik het toch teveel moeite vond om alle bevestigingspunten er zelf in te maken. Anders had ik er een gemaakt uit perspex, ik had zo'n ding een keertje langs zien komen in Tweakers. Ipv zo'n ding te maken heb ik een Big-Tower gekocht die ik aan het modden ben. *D

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Nah problemen zou het niet geven je moet gewoon goede frame maken en dan is er niks aan de hand ook niet met het plaatsen van je drives gewoon maten opnemen en dan ronde vorm gaan maken...
grote 120mm koeler onderin en ook bovenin en je heb best een lekkere luchtstroom likjt mij ,wel ruimte openlaten onder dus paar pootjes maken of zo en filtertje maken voor de onderkant en bovenkant ook openlaten...
Damn je breng me wel op een idee...
Ben meubelmaker dus het moet te doen zijn voor me heb alle apparatuur ter mijn beschikking cnc en de hele handel...
Je vind toch niet erg dat ik met jou idee ervandoor ga of wel?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Ik denk dat hout warmte erg goed vasthoud. Maar je wilt alleen het raamwerk van houd maken begrijp ik? Je kunt hem ook liggend maken en op iets laten steune, net zoals die scheepjes in flesjes!

Verwijderd

Topicstarter
hehe, copyright is een beetje moeilijk... tja ik moet het met een decoupeerzaag maken. als jij hem nu staand maakt, en ik liggend? hebben we toch beide iets anders?? :7

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

is goed ik wou hem toch al staand maken ivm ruimte...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 17:26 schreef marcnolte het volgende:
Ik denk dat hout warmte erg goed vasthoud. Maar je wilt alleen het raamwerk van houd maken begrijp ik? Je kunt hem ook liggend maken en op iets laten steune, net zoals die scheepjes in flesjes!
Ventilatoren halen de warmte uit je kast, dus de warmte is geen probleem. Mijn zelfbouw kassie is ook van hout, maar dan rechthoekig. geeft geen enkel probleem :? Heb nog niet zoveel kunnen testen dus let niet teveel op mijn positieve instelling ;)

Sorry, ik heb nog geen foto's van het houten kastje, maar die komen nog wel binnenkort.

Verwijderd

Ik zou hem zeker staand maken, en de luchtstroom omhoog maken, dan heb je ook geen kans dat er stof in valt :) Tevens wordt de werking van warmte stijgende lucht ook gebruikt. Verder vind het een wel heel erg koel idee.

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:56
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:47 schreef Ganymedus het volgende:
Ik zou hem zeker staand maken, en de luchtstroom omhoog maken, dan heb je ook geen kans dat er stof in valt :) Tevens wordt de werking van warmte stijgende lucht ook gebruikt. Verder vind het een wel heel erg koel idee.
Zeker vertikaal, maar de luchtstroom toch ombuigen en er achter uit laten komen. Het risico dat er troep, stof, cola/chips ed. invalt lijkt me behoorlijk groot.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met tekeningen maken hoe hij er uit komt te zien, maar hetnet (waar ik normaal mijn plaatjes dump) is aan het k*tten en ik kan mijn plaatjes even nergens kwijt. of weet iemand nog zoŽn online plaatjes dump? (had nog een andere geprobeert, maar die was offline)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, grafisch ziet het er niet super uit, maar this is the idea
de voorkant(zeg maar doorzichtig getekend, kan zijn dat ik besluit de voorkant van doorzichtig materiaal te maken)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~insaint/voorkant.jpg

Links het 1e plan in zwart, een rondje: probleem een window er in. het 2e plan in Blauw, word alleen heel lomp als 6 hoek

rechts (rood) het definitieve plan. een achthoek, met als binnenste rechthoek, de hardware. komen nog 3 windows in. verhoudingen kloppen niet helemaal (de 8 kanten), maar het is maar een schets

en binnen in (alhoewel ik nog niet zeker ben over de positionering...)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~insaint/binnenkant.jpg

zo, vanavond beginnen met de binnenkant (de rechthoek, daar bouw ik later de 8hoek omheen). Het deksel is het bovenste stuk bovende rode rechthoek.. wordt zoŽn 40 cm breed en 40 cm hoog..

Verwijderd

Ben ik nu de enige die aan het verscheinsel AARDING denkt?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wel geinig idee. De reden dat je niet zo vaak houten kasten ziet is denk ik inderdaad dat er veel werk in gaat zitten (vooral als je het een beetje mooi wil maken).

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

vet ontwerp!

ik zou wel e hd's achter de 120mm fan hangen

of een extra tube van de 120mm naar je processor maken!

Go, and make the Tubemachine!

-

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:58 schreef _Trinity_ het volgende:
Ben ik nu de enige die aan het verscheinsel AARDING denkt?
Yep, aarding gaat via je voeding. En je weet wel die 2 middelste zwarte dragen die naar elk apparaat van je compie gaan. Nou 1 daarvan is je aarde dus is elk apparaat gekoeld.

Alleen bij hd's is het zo dat de kast als een extra koelelement werkt. Maar als je ze achter die 120mm plaatst dan worden ze echt wel genoeg gekoeld

-

Verwijderd

Hardeschijven worden door veel fabrikanten op dezelfde potentiaal als de kast (115V) gehouden, door de schijf in contact te zetten met de kast. Maar bij een houten kast kan deze potentiaal toch nooit bepaald worden? Als hij er al is. Boven die is hout vrij brandgevoelig. (Tenzij je het een speciale bewerking geeft...)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
kewl...dan kun je er een Star Wars DeathStar van maken!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:12
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:08 schreef _Trinity_ het volgende:
Bovendien is hout vrij brandgevoelig. (Tenzij je het een speciale bewerking geeft...)
krijgt branden een geheel nieuwe betekenis :P

Haal NOOIT een spookrijder in !

Verwijderd

Topicstarter
Er komen ook ijzeren onderdelen in, die ik uit een oude kast dremelen, zoals plaat waar mobo op zit, HDD en CD-Rom bays. Aarding is geregeld via de voeding. Over brandveiligheid... ik probeer mijn kast temp toch wel onder de verbrandings temp te houden ;) Omdat alle apparaten via ijzer aan het hout vastzitten, zal dat allemaal wel meevallen.

Er zijn toch wel meer mensen met een houten kast.. zoals die koffermod, ook geen probleem... en als er echt problemen ontstaan, dan bouw ik de houten kast om mijn "normale" pc heen.. heb je hetzelfde effect..

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Hout is prima
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/images/link_saraceno1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/images/link_saraceno2.jpg

karton kan zelfs:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/images/link_eugene2.jpg

-

Pagina: 1