Toon posts:

Creatief met een speakersetje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een audigy player gaan kopen maar ik zit met het volgende probleem; Ik heb nog een oude stereo versterker met op zijn twee uitgangen 4 speakers. Omdat de pc ook gelijk mijn muziekinstallatie is wil ik deze 4 speakers vanwege hun mooie geluid blijven gebruiken.

Omdat ik met een krap budget zit, had ik het volgende bedacht; Ik koop een 5.1 speakersetje, flikker die satellites in de kast en sluit mijn goeie oude speakers aan. Ik heb het al geprobeerd met 1 speaker op de Cambridge FPS1000 van mijn buurman en dat gaat goed.

Heeft iemand hier ervaring mee of opmerkingen over? En welk setje zou zich hiervoor lenen?

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Je wilt 4 satellieten van je pc weggooien en je 4 boxen blijven gebruiken + je pc-center speaker?
Volgens mij gaat dat niet, of kan je gewoon je hifi-boxen op je pc-sub aanluiten :?

Verwijderd

Topicstarter
Zekers, het is gewoon een kwestie van de juiste connector. En voor die center speaker mogelijk een 5e hifi speaker.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Als ik het goed begrijp :)
Wil je het volgende :
FPS1000 -> boxen van stereo!
Hoe hier wel rekening meej dat de fps1000 niet genoeg vermogen haalt om veel geluid te produceren. DIng is ten slotte berekend voor satelite speakertjes

• WaarAnders
Kan je beter gewoon een goed 2.1 setje kopen met een goede sub en dan gebruik 1 satellietje voor de center.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet 2 van mijn speakers (uit de kluiten gewassen 40) op mijn buurmans cambridge FPS1000 aangesloten en die gingen behoorlijk hard :) en dat is nog maar een licht setje.

Als ik een 2.1 setje koop heb ik toch niet volledig surround?

Verwijderd

Koop gewoon een Dolby Digital decoder, dat kan niet al te veel kosten, en je krijgt echt veel ebter dan bij de DTTP 2500 met zo'n 500 daar exclusief voor denk ik... Een los speakertje kan ook niet te veel zijn, 100 hooguit (ik ga nu uit van de prijzen van een audio zaak bij mij in de buurt)

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Er komt iets van 4 watt uit die fps1000 ik neem aan dat jouw boxen een veelvoud zijn van deze wattage. Als je het geluid erg hard zet met je computer dan zullen op den duur je boxen vernield worden.
Sommigen nieuwe 4 point surround setjes geven een hoger wattage wat dus minder schadelijk is voor je boxen. Maar volgens mij kan je best goedkoop (tweedehands) een dolby digital versterker kopen. Dat zal ook niet meer zijn dan 300,-

Vandaag is het feest en morgen ook.

• WaarAnders
* WaarAnders is niet erg bij de tijd in de vakanie :z

Oh ja, das waar dan heb je niet genoeg aansluitingen |:(

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik hoop voor je dat dat kleine versterkertje die 4 grote hifi-speakers goed kan aansturen? langer dan 2 dagen bedoel ik dan?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een tweede hands dolby pro logic versterker.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 17:47 schreef Janssuh het volgende:
Hmmm... Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een tweede hands dolby pro logic versterker.
Lijkt me idd een goed plan! 8-)
Pagina: 1