Toon posts:

[js] Cookie & IE4 & VMware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zit heel simpel een cookie :
code:
1
document.cookie="onderzoek = false; expires=Sun, 11 Aug 2002 10:00:01 UTC;"

In test altijd met een prgramma genaamnd VMware, waarmee je virtuele schijven aanmaakt, waar je dan weer op kan zetten wat je wilt.
Nu werkt bovenstaande niet in ie 4 op win 98 in zo'n VM. Hij zet het cookie helemaal niet, en geeft ook geen foutmelding. Alle instellingen staan bij mijn weten goed, en deze code werkt wel in nn4-6 en ie 5+. Ik heb bij deja niets over zoiets kunnen vinden, dus zou het anders misschien aan VMware kunnen liggen?

edit>>>dank u voor de idd wat duidelijkere titel!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nee dat ligt aan msie4 en het lokaal browsen, lokaal is die cookie niet opvraagbaar, echter vanaf een webserver wel (vermoed dat dat te maken heeft met document.domain, msie zet hem lokaal nog wel eens op [unknown domain] en dan werkt al domain-afhankelijke troep niet meer)

overigens is dat specifiek msie4 dacht ik, dat is gefixed in msie5 (zeker in msie5.5)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, das waar. Maar dat weet ik, dus ik draai OMNI-httpd op mijn eigen win2000pro, en via omni (dus via http) haal ik de pagina op in de win98 VM (ie4).

Ik heb in de TIF en COOKIES folder gekeken, geen cookie, als ik document.cookie alert, krijg ik een lege alert????

>>Edit:
Of zou het zo zijn dat ie4 op de een of andere manier "weet" dat hij gefopt wordt, en dat alles eigenlijk lokaal is? (in dat geval ga ik mulder en scully er even bij halen)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb de code dus vervangen door:
code:
1
2
3
var today = new Date(); 
var nextyear = new Date(today.getTime()+(365*24*3600*1000));
document.cookie = "onderzoek=true; expires=" + nextyear.toGMTString();

En nu werkt het perfect. Dat vind ik dus best vaag....Ik heb het andere voorbeeld ook in ns getest, en daar werkte het ook, eigenlijk overal behalve in ie4 in VMware win98'....Heeft iemand hier een verklaring voor?