...Make every cut count, even if it is one frame...
Kort omschreven; kort antwoord: kan niet.
Is er echt geen oplossing voor?
jawel, jscripten en dan geen flash gebruikenOp maandag 22 oktober 2001 16:48 schreef Roland het volgende:
Is er echt geen oplossing voor?
Maja...
We hebben van die kleine korte flash animaties... In plaats van een Gifje, lekker duidelijk en nog mooi ook...
Hierover moet dan het menu komen. (JavaScript)
Anyone?
We hebben van die kleine korte flash animaties... In plaats van een Gifje, lekker duidelijk en nog mooi ook...
Anyone?
En een ramp als je met layers werkt.Op maandag 22 oktober 2001 16:52 schreef Roland het volgende:
In plaats van een Gifje, lekker duidelijk en nog mooi ook...
Mwaah valt mee hoor 
Je moet het alleen goed toepassen.
Maar goed back 2... [ontopic mode]
Je moet het alleen goed toepassen.
Maar goed back 2... [ontopic mode]
kan dus nietOp maandag 22 oktober 2001 16:52 schreef Roland het volgende:
Maja...
Anyone?
Zou ik daar een uitleg van kunnen krijgen?
Verwijderd
over waarom het niet kan? volgens mij heeft het te maken met de rendering van de animatie. Verdere uitleg is dat het gewoon niet kan
Verwijderd
Geloof niet dat het kan.
Zelfs hier: www.designplaza.net lukt het ze niet (about us/history, probeer daar maar eens zo'n venster overheen te zetten.)
Zelfs hier: www.designplaza.net lukt het ze niet (about us/history, probeer daar maar eens zo'n venster overheen te zetten.)
Verwijderd
Dat kan dus niet, het heeft er mee te maken dat flash automatisch over alles heen gaat vanwege het feit dat het een activex/plugin is...jammer.
B.
B.
http://www.microsoft.com/office/clippy/
als het hun niet lukt het jou zeker niet
[edit]dat (flash op pauze zetten en weghalen als het overlayert ( overlayert
) wordt) is dus tevens een alternatief maar ik weet niet of dat in dit geval je probleem oplost
als het hun niet lukt het jou zeker niet
[edit]dat (flash op pauze zetten en weghalen als het overlayert ( overlayert
kan idd niet.
Zoals B-top al zei zijn Active-x en Java-applets always on-top.
Flash wordt bijvoorbeeld door Netscape als Java behandeld.
Wat je zou kunnen doen is de layer hiden en visible maken, dat kan, alleen wel handmatig.
Ik ben ooit weleens bezig geweest om als de applet geladen is de layer automatisch visible te maken, maar dat gaat niet...een applet kan het event readyState niet aanroepen..
In netscape is eventueel nog een workaround voor.
Zoals B-top al zei zijn Active-x en Java-applets always on-top.
Flash wordt bijvoorbeeld door Netscape als Java behandeld.
Wat je zou kunnen doen is de layer hiden en visible maken, dat kan, alleen wel handmatig.
Ik ben ooit weleens bezig geweest om als de applet geladen is de layer automatisch visible te maken, maar dat gaat niet...een applet kan het event readyState niet aanroepen..
In netscape is eventueel nog een workaround voor.
Okay!
Bedankt voor jullie posts!
Ayo
Bedankt voor jullie posts!
Ayo
sorry voor het omhoog schoppen van dit topic, maarrr (
) misschien heb ik een oplossing, namelijk dit:
een layer bovenop flash gooien lukt niet omdat flash zichzelf altijd "on top" wordt afgebeeldt. maar datzelfde effect kan je ook bereiken door de swf transparant te maken op die plaatsen waar een andere layer eigenlijk zou moeten "overlayeren".
nu heb je bij een stilstaande layer je probleem al opgelost, maar bij een bewegende layer (bijv scrollende tekst) wordt het probleem natuurlijk lastiger.
nou zat ik te denken (alweer ja
), zou je de info die zegt waar de swf transparant moet zijn niet "on the fly" naar de swf kunnen sturen, en zo ook een wegende layer zichtbaar over een swf kunnen gooien?
lijkt me eigenlijk wel een interessante uitdaging voor de flashexperts hier
een layer bovenop flash gooien lukt niet omdat flash zichzelf altijd "on top" wordt afgebeeldt. maar datzelfde effect kan je ook bereiken door de swf transparant te maken op die plaatsen waar een andere layer eigenlijk zou moeten "overlayeren".
nu heb je bij een stilstaande layer je probleem al opgelost, maar bij een bewegende layer (bijv scrollende tekst) wordt het probleem natuurlijk lastiger.
nou zat ik te denken (alweer ja
lijkt me eigenlijk wel een interessante uitdaging voor de flashexperts hier
Verwijderd
Is wel interesant wat je nu zegt. Heb geen idee of het kan qua 2 swfjes op elkaar.
Wat je nou zegt over onthefly zeggen waar die doormoet schijnen is volgens mij overbodig. Je zegt niet waar die transparant moet zijn. Je zegt dat hij waar nix staat, duz achtergrond (stage color in flash) doorzichtig moet zijn. Laat je hier nou iets in bewegen dan laat hij dus automatisch de achtergrond transparant en is duz het probleem opgelost.
[off topic]
merk nu dat met bier een stuk lastiger posten is op GoT, heb het 3x moeten lezen
[/off topic]
Wat je nou zegt over onthefly zeggen waar die doormoet schijnen is volgens mij overbodig. Je zegt niet waar die transparant moet zijn. Je zegt dat hij waar nix staat, duz achtergrond (stage color in flash) doorzichtig moet zijn. Laat je hier nou iets in bewegen dan laat hij dus automatisch de achtergrond transparant en is duz het probleem opgelost.
Nieuw?? een wegende layer,Op woensdag 24 oktober 2001 20:10 schreef nelis het volgende:
en zo ook een wegende layer zichtbaar over een swf kunnen gooien?
[off topic]
merk nu dat met bier een stuk lastiger posten is op GoT, heb het 3x moeten lezen
[/off topic]
ah, gelukkig toch niet voor niets gepost 

dat dacht ikOp donderdag 25 oktober 2001 00:07 schreef Necromancy het volgende:
Is wel interesant wat je nu zegt.
ja bijv, maar het kan dus ook met 1 swf-je en 1 "html"-site. dus als ik bijv met dhtml een scrollende tekst scriptje heb gemaakt (like die van clay), en ik wil een swf'je als achtergrond, dan moet die swf on the fly doorgestuurd krijgen op welke plaatsen (de letters dus) transparant moet zijn, snapje?Heb geen idee of het kan qua 2 swfjes op elkaar.
dit snap ik niet, ben niet zo'n flashgoeroeWat je nou zegt over onthefly zeggen waar die doormoet schijnen is volgens mij overbodig. Je zegt niet waar die transparant moet zijn. Je zegt dat hij waar nix staat, duz achtergrond (stage color in flash) doorzichtig moet zijn. Laat je hier nou iets in bewegen dan laat hij dus automatisch de achtergrond transparant en is duz het probleem opgelost.
lol[..]
Nieuw?? een wegende layer,
[off topic]
[/off topic]
Verwijderd
Zoals jij het zegt kan het niet, denk ik. Je zou dan die scrollende tekst in een swfje moeten zetten, wat volgens mij dan geen nadelen heeft. Dit bovenste swfje heeft dan duz alleen stage kleurtje in flash en de scrollende tekst. Hij is transparant op de plaatsen waar geen tekst staat, en de tekst zie je duz wel met dat andere swfje op de achtergrond.Op donderdag 25 oktober 2001 00:13 schreef nelis het volgende:
ah, gelukkig toch niet voor niets gepost
ja bijv, maar het kan dus ook met 1 swf-je en 1 "html"-site. dus als ik bijv met dhtml een scrollende tekst scriptje heb gemaakt (like die van clay), en ik wil een swf'je als achtergrond, dan moet die swf on the fly doorgestuurd krijgen op welke plaatsen (de letters dus) transparant moet zijn, snapje?
weer lekkere vage uitleg, maar hopelijk snap je het nu iest beter. Geen idee of het zo werkt, werk nooit met transparante swfjes, alleen al door cross browser incompatibality
ah, ik snap het nu maar dan heeft het weinig zin want dan kan je er net zo goed 1 sfw'je van makenOp donderdag 25 oktober 2001 00:19 schreef Necromancy het volgende:
[..]
Zoals jij het zegt kan het niet, denk ik. Je zou dan die scrollende tekst in een swfje moeten zetten, wat volgens mij dan geen nadelen heeft. Dit bovenste swfje heeft dan duz alleen stage kleurtje in flash en de scrollende tekst. Hij is transparant op de plaatsen waar geen tekst staat, en de tekst zie je duz wel met dat andere swfje op de achtergrond. weer lekkere vage uitleg, maar hopelijk snap je het nu iest beter.
ach, netscape, wat is dat?Geen idee of het zo werkt, werk nooit met transparante swfjes, alleen al door cross browser incompatibality
maargoed, het is alleen al leuk om te proberen lijkt me als je kijkt naar het aantal lui die deze vraag al hebben gesteld
Verwijderd
En dat kan niet, denk ik. Je moet dan zoveel coordinaten door gaan geven om alleen die tekst te laten zien. (misschien kan het als je hele regels weg tranparant laat)Op donderdag 25 oktober 2001 00:25 schreef nelis het volgende:
en dan heb ik het dus over het on the fly doorgeven van de coördinaten waar de swf transparant moet zijn, zodat je er een html-layout (tekst ed) over heen kan flikkeren
dan zou je duz een vak ofzow in het swfje leeg moeten laten, wat dan duz doorschijnt waarachter je de html tekst kan laten scrollen.
denk dat het dan toch er onderdoor word.Op donderdag 25 oktober 2001 00:25 schreef nelis het volgende:
zodat je er een html-layout (tekst ed) over heen kan flikkeren
kga nu proberen m;n bed op te zoeken. morgen weer een dag en dan moeten die kaboutertjes die heipalen m'n hersenen in willen stampen er toch wel uit zijn (©Pelle)
mmm, ja daar zit wel wat in idd. het zou eventueel voor simpele animaties met weinig coördinaten kunnen. en met stilstaande objecten kan het iig altijdOp donderdag 25 oktober 2001 00:31 schreef Necromancy het volgende:
[..]
En dat kan niet, denk ik. Je moet dan zoveel coordinaten door gaan geven om alleen die tekst te laten zien.
ja, dat is idd een alternatief. en dan eventueel een gif achter de tekst gooien ter vervanging van de swf.[quote](misschien kan het als je hele regels weg tranparant laat)
dan zou je duz een vak ofzow in het swfje leeg moeten laten, wat dan duz doorschijnt waarachter je de html tekst kan laten scrollen.
[..]
denk dat het dan toch er onderdoor word.
[/wuote]
mmm, das niet leuk
slapen is voor mietjes (© weet ik niet meer)kga nu proberen m;n bed op te zoeken. morgen weer een dag en dan moeten die kaboutertjes die heipalen m'n hersenen in willen stampen er toch wel uit zijn (©Pelle)
kan het niet?
Stoer; Marduq
ah gelukkig maar 
* XangadiX vind "kanniet" altijd zo'n overdreven term
* XangadiX vind "kanniet" altijd zo'n overdreven term
Stoer; Marduq
Pagina: 1