Hoe is de dual optical van Logitech?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik speel erg veel CS en ik heb graag een net iet's hogere reso voor mijn muisje want van afstand op hoofdjes mikken gaat net ff te grof, deze muis is +/- 110 piekies dus dacht ik das misschien een mooie, ik heb nu een Mouseman Wheel Optical, zal dat erg veel verschil gaan maken?

alvast bedankt

Breek je nek voorzichtig

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Persoonlijk denk ik niet dat het veel verschil uitmaakt. Als het mikken te grof is dan moet je de gevoeligheid van je muis aanpassen...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
ik heb hem zowel in windows als in cs op maximum staan, althans als je mouse sensitivity bedoelt. of kan het spel gewoon geen hogere reso aan?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

ehhh het spijt me, maar de originele optische muizen vind ik persoonlijk zwaar k*t, die van mij is na 4 dagen trug richting winkel gegaan. Bij onverwachtse bewegingen vliegen ze dus alle kanten op(als je het snel genoeg doet en dat gebeurt in cs regelmatig :) ). Ik hoop dan ook dat die dual-optische muis vet beter gaat worden wat dit betreft!!! dan lijken ze me wel strak maar een normale komt er hier niet meer in.

Neo wacht vol spanning af.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op maandag 22 oktober 2001 19:31 schreef neographikal het volgende:
ehhh het spijt me, maar de originele optische muizen vind ik persoonlijk zwaar k*t, die van mij is na 4 dagen trug richting winkel gegaan. Bij onverwachtse bewegingen vliegen ze dus alle kanten op(als je het snel genoeg doet en dat gebeurt in cs regelmatig :) ). Ik hoop dan ook dat die dual-optische muis vet beter gaat worden wat dit betreft!!! dan lijken ze me wel strak maar een normale komt er hier niet meer in.

had ik eerst ook met mijn logitech optical heb gewoon onder de instellingen acceleratie op nul gezet en heb nu er geen last meer van. Moet wel zeggen dat het even wennen was in het begin zo soepel...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 19:40 schreef Mightymouse het volgende:

[..]

had ik eerst ook met mijn logitech optical heb gewoon onder de instellingen acceleratie op nul gezet en heb nu er geen last meer van. Moet wel zeggen dat het even wennen was in het begin zo soepel...
heb alles geprobeerd...... nou ja we zullen zien hey :)

Verwijderd

ik zou het niet doen :)

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 20:00 schreef RobbiePassoa het volgende:
ik zou het niet doen :)
oude vertrouwde logitech met bal roelt best wel. Niet te zwaar en niet te licht :)

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 16:36 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik speel erg veel CS en ik heb graag een net iet's hogere reso voor mijn muisje want van afstand op hoofdjes mikken gaat net ff te grof, deze muis is +/- 110 piekies dus dacht ik das misschien een mooie, ik heb nu een Mouseman Wheel Optical, zal dat erg veel verschil gaan maken?

alvast bedankt
Het kan ook met een gewone muis, moet je maar beter richten :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet hem ook niet op een spiegelende of rode ondergrond gebruiken ;)

Maar ik denk niet dat die muis je veel gaat helpen, ik ken genoeg mensen die met een normale Pilot Mouse spelen en gewoon supergoed kunnen mikken. Je kunt volgens mij beter investeren in het verbeteren van je techniek dan in een nieuwe muis :)

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 11:40

Twhomp

Stayin' Alive

Als je last hebt van een "lage muis-resolutie" bij een optische muis, kan het inderdaad heel goed aan de ondergrond liggen. Ik had er namelijk ook last van (Logitech Optical Muis), ik heb namelijk een zilverkleurig bureau B-).

Wat dan goed helpt is een ondergrond die mat en licht is.
Ik gebruik gewoon een A4-papiertje :) :) :). Werkt perfect.
Stottert en schokt nooit meer >:)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

mwaa, ik personelijk vind optical-mice wel echt een stuk prettiger werken dan een bal muis..

nooit meer het blijven 'hangen', en nooit meer vage prut uit je muis peuteren :P

maar hij brengt wel andere probleempjes met zich mee, bijvoorbeeld dus als je em te snel beweegt,
maar de dual-optical bied uitkomst zegt men.. :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb dus totaal geen last bij vlugge bewegingen, maar das ook niet bij iedereen gelijk.

Het gaat hier ook niet om mijn techniek, want het gaat er dus om dat als ik van een vrij vorse afstand sta en ik het puntje op het streekje wil krijgen vanaf:

.
|

dat als ik dan 1 tikje omlaag ga dat het dan
|
.
word. Het stapje is nu wel erg groot maar vanaf een redelijke afstand is het stapje dus te groot om precies op het hoofd te mikken. In windows zijn de stapjes een stuk kleiner, althans zo voelt het. als ik dan de muis omhoog beweeg gaat hij meteen mee ipv eerst een klein stukje schuiven voor de eerste stap en daarna weer een stukje voor de twee enz.

Dus zal het dan aan de game liggen dat die stapjes zo groot zijn?

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
het probleem is redelijk terug te dringen door de senistivty terug te schuiven en mouse filter uit te schakelen. Maar dan word het bewegen weer trager. elk tikje is wel een kleiner stapje maar ik moet dus ook meer tikjes maken om helemaal te draaien. is er een manier om een goed balans te creeren tussen stapjesgroote en gevoeligheid?

Breek je nek voorzichtig

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 17:22
Voor mijn Cordless mouseman Optical gebruik ik de zijkant van kast, ik had altijd probs, maar nu nie meer, kwam ik achter op een LAN, ik fragde gelijk veel meer :D dus dan doen we et hier ook maar... Heel er tevreden, al is deze kast ietsje minder glad, da's wel jammer, maar ach....

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
heeft iemand enig idee waar ik deze muis kan vinden? ik had er een linkje van maar die ben ik kwijt. en in pricewatch verkoopt geen enkele winkel hem (Hij staat ook in Vobis foldertje, dus dan hebben anderen hem toch ook wel?)

Breek je nek voorzichtig

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
/me : ik heb de muis die je bedoelt voor f. 105 gekocht bij MyCom in R'dam (station Blaak).

Het was wat mij betreft niet echt een impulsaankoop, ik had hiervoor de goedkopere Optical Wheelmouse, ik wou voor m'n werk wel een goeie muis aanschaffen, en ik had m'n autorijexamen niet gehaald, dus mocht ik wel iets voor mezelf kopen ;)
Het is niet zo dat ik ontevreden was met m'n Optical Wheelmouse, daar was ik al redelijk onverslaanbaar mee >:) ;). Ik had ook nooit echt last van snelle bewegingen die niet goed werkten ofzo.

Ik heb in MyCom heel wat Logitech's geprobeerd en ik vond deze veel lekkerder in de hand liggen in vergelijking met de MouseMan optical. Dus heb ik deze maar gekocht :)

Ik ben er echt heel erg tevreden mee, zonder twijfel de beste aankoop voor mijn PC ever! (dat was eerst mijn Radeon, die staat nu op de 2e plaats, kun je nagaan ;))

Positieve puntjes:
1. dual sensoren verdubbelen de resolutie. trillen van muispijltje komt niet meer voor (nog niet gezien iig)
2. risico van haperen praktisch nihil: stofjes / as v. sigaretten onder de lens is geen probleem meer (handig in ranzige omgevingen!) (met 1 optische sensor had ik af en toe last van een haartje van mijn poes die de werking van de muis saboteerde omdat hij voor de lens zat)
3. hij ligt echt superlekker in de hand! ik vond zelf de MouseMan serie van Logitech tot nu toe net niet lekker vanwege het stukje de palm van de hand, hij hand wat korter gemogen. Dat hebben ze verbeterd in de winkel.
4. de duimknop is iets beter, is moeilijker per ongeluk in te drukken (erg persoonlijk)
5. er zit wat minder rubber bij de duim. Dat vind ik prettig want ik vond het vele rubber daar van de vorige MouseMan's irritant.
6. hij is erg solide, volgens mij is hij zwaarder dan de MouseMan optical.
7. hij heeft 5 glijvlakjes, vooralsnog supersmooth :9~

Negatief:
Als Logitech fan had ik graag zo'n blauw oplichtend Logitech logo gehad, dat heeft deze evenmin als m'n vorige niet ;(

Wat ik me wel afvraag: toen ik hem installeerde met de PS/2 convertor zei MouseWare bij het herkennen van de muis dat optimaal resultaat met USB bereikt zou worden. Dus heb ik hem maar op USB gezet, terwijl mijn ervaring is dat PS/2 beter werkt (200 Hz samplefrequentie instellen via MouseWare). Op het oog draait de muis op 100 Hz, kan daar verder ook niets over zeggen. Dit had ik al met m'n Logitech Gamer's Mouse (jaja die heb ik ook gehad :P): qua USB is niets in te stellen terwijl PS/2 omhoog geschroefd kan worden tot 200 Hz.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
PS/2 kon toch maar tot 40 of 60 Hz ofzoiets?

• mr_a
Op zaterdag 03 november 2001 18:59 schreef Carnivorous1 het volgende:
PS/2 kon toch maar tot 40 of 60 Hz ofzoiets?
Tegenwoordig via DeviceManager > Mouse in te stellen op 100 Hz (op Windows 2000 systemen iig), en als je MS IntelliMouse software (IntelliPoint) installeert dan ook.

Als je MouseWare installeert (minimaal v 9.00 AFAIK) gaat 'ie zelfs tot 200. Als je dat doet dan beweegt hij echt heel veel vloeiender!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• mr_a
Oh ja voor de volledigheid een plaatje :9~ O+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~afman/mousemanopticaldualsensor.gif

errug mooi, nogmaals!

Verwijderd

Deze heb ik toevallig vandaag gekocht bij Dynabite.
Ligt erg lekker in de hand en glijd lekker soepel.
De knopjes werken ook goed en hij voelt robust aan.

Verwijderd

Ik had zelf de microsft intelly (de eerste) optische muis!
En nu heb ik ook deze dual oticla gekocht en ik vind hem echt perfecten, geen haperingen meer met snelle bewegingen EN geen trillend muis puntje meer. Ik heb alleen die mouseware NIET geinstalleerd want daar deed mij mouswheel het in q3 niet meer mee. Maar voor de rest prima muisie

Verwijderd

Je moet wel de mouseware drivers gebruiken...die roelen.

Je moet even op de logitech site zoeken, daar kun je een reg bestandje vinden waarmee de scrollwheel het wel doet in games. Als je niet kunt vinden mail me maar.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 11 november 2001 18:54 schreef BigC het volgende:
Je moet wel de mouseware drivers gebruiken...die roelen.

Je moet even op de logitech site zoeken, daar kun je een reg bestandje vinden waarmee de scrollwheel het wel doet in games. Als je niet kunt vinden mail me maar.
En na die patch werkt het nog niet in alle spellen. Die patch is voor win9x, onder 2k doet ie het ook wel maar werkt dan niet overal.
Heb zelf een cordless mouseman dus weet waar ik het over heb helaas :'(

Verwijderd

Ik vind het een geweldige muis
Heb um van de week gekocht
en ik heb um staan zonder de logitech drivers
onder XP

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Ik vond hem niet zo lekker. Ik was de normale mouseman wheel gewend en deze heeft echt een vervelende vorm.

Voor mijn (grote) hand was hij iets te klein en omdat de knoppen niet doorlopen tot aan de voorkant klikt hij niet echt lekker.

Het duimgedeelte is ook niet zo ergonomisch.

Qua prestaties was hij wel goed, geen hangers enz.

Ik heb hem ingeruild voor een MS Explorer 3.0 Deze heeft een veel natuurlijkere vorm imo en betere knoppen. Wel een stukje duurder...

Verwijderd

Kunnen degene die hem hebben ff testen of ze snel over de nek gaan?

dus snelle plotse bewegingen maken. Als dat niet zo is ga ik het zelf ook ff testen.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
je moet echt bezopen hard slingeren willie van slag gaan, je moet je echt inspannnen om dat voor elkaar te krijgen, en als jij het in een spel voor elkaar krijgt, hoop ik je nooit spelend te hoeven aanschouwen :D

Breek je nek voorzichtig

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Ik chargeer graag

Op zondag 11 november 2001 22:45 schreef ShaDoW het volgende:
Kunnen degene die hem hebben ff testen of ze snel over de nek gaan?

dus snelle plotse bewegingen maken. Als dat niet zo is ga ik het zelf ook ff testen.
In tegenstelling tot de gewone optical blijft deze gelukkig niet hangen in de hoek bij snelle bewegingen.

Deze muis roeleert imho.

Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op maandag 22 oktober 2001 18:17 schreef The_PyroPath het volgende:
ik heb hem zowel in windows als in cs op maximum staan, althans als je mouse sensitivity bedoelt. of kan het spel gewoon geen hogere reso aan?
Ja dat is het probleem nou juist !

Als je de gevoeligheid zo hoog zet dan gaat ie bij het verplaatsen van 1 millimeter al 100 pixels heen en weer. zet dat lager en je probleem is opgelost!

Verwijderd

Aan de usb poort is ie idd kut, maar ik heb em aan de ps2 poort hangen en het gaat goed hoor, ik sta ik de top 20 van FW:
http://stats.fragworld.co.uk/valve/hlstats.php?mode=players&game=cstrike
[ Mijn naam is [Aac]S=bas ]
[ fw site is: http://www.fragworld.co.uk ]

Verwijderd

ik heb een gewone optical van logitech, nou ja Ifeel, lekker vaag met linkjes >:)

maar wat zeurt iedereen van gewicht, ik heb er nouwelijks last van, maar ja ik til hem niet op :P

Maar die muis ziet er heel cool uit, ik heb alleen het geld er niet voor over

Verwijderd

Ik heb hem ook en je krijgt hem absoluut niet aan het hakkelen. Hoe snel je hem ook beweegt.

Verwijderd

Mijn bevindingen met de dual optical van logitech zijn negatief, zeker in vergelijking met de MS explorer 3.0. De Logitech is gewoon simpelweg niet instaat snelle, plotselinge bewegingen te tracken, op wat voor een ondergrond dan ook (van ruitjespapier tot stoffe matten). Voor de veeleisende gamer is deze muis dus gewoon inadequaat. De MS explorer 3.0 is echter ONMOGELIJK te laten skippen, op zo goed als elke ondergrond (op glimmende ondergronden na dan). Dit verschil ligt dan ook waarschijnlijk in het feit dat de MS bewegingen 6000 keer per seconde tracked, en de logitech met "slechts" 2*1500 (=3000) waarbij het ook nog eens de vraag is hoe goed deze 2 sensoren samen werken. Het enige nadeel van de explorer is dat hij wat aan de grote kant is. Dit is echter een kwestie van wennen en een klein nadeel ten opzichte van het enorme voordeel dat deze muis bezit. Ik kan je dus de dual optical NIET aanraden voor het betere game werk (q3, cs etc) waarbij "reactie"-shots belangrijk zijn. D'r zijn ook nog een stel reviews te vinden op internet die mijn bevindingen ondersteunen (o.a. volgens mij op firingsquad )

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 15:50 schreef Xspringe het een heel verhaal:
Das dus dikke ONZIN. Ik zojuist mijn dual optical ff flink bewogen maar hij verslikte er zich geen 1 x in. Ik heb em gewoon op een houten bereaublad liggen dus niet op zo'n super muismat ofzo. Ook voor gamen vind ik het een perfecte muis, en ik merk ook wel degelijk verschil met mn MS wheelmouse optical, de logitech dual is wat precieser vind ik. :)

Verwijderd

Wat je van een muis vind is heel persoonlijk. Ook moet je wennen aan een muis, dat merk ik heel erg als ik bij een gamecafe of bij een vriend speel.
Ik ben heel erg tevreden over de 2X Optical. Hij presteert goed en het design is geweldig.Je moet alleen zelf de muis instellen zoals je het wil: Drivers,Acceleratie,Sensitivity,DBklik Snelheid en last but most important :) Je muis pad. Ik raad persoonlijk de Everglide Giganta deze pad is uitermate geschikt voor optical muizen, dus doe je voordeel ermee. Ik denk dat ze wel te koop zijn op PC-Dump 22 dec, anders

https://www.everglide.com/shop/products_category.asp?CategoryID=17

Als je het oog ook wat gunt:
https://www.everglide.com/shop/products_category.asp?CategoryID=15

Vooral die van UT, Q III and Alienware

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 15:55 schreef Cm-fan het volgende:

[..]

Das dus dikke ONZIN. Ik zojuist mijn dual optical ff flink bewogen maar hij verslikte er zich geen 1 x in. Ik heb em gewoon op een houten bereaublad liggen dus niet op zo'n super muismat ofzo. Ook voor gamen vind ik het een perfecte muis, en ik merk ook wel degelijk verschil met mn MS wheelmouse optical, de logitech dual is wat precieser vind ik. :)
Was het maar onzin. Ik had me zeer op deze muis verheugd aangezien de vorm veel lekkerder is dan die van de epxlorer 3.0. Maar helaas kan de muis snelle bewegingen niet aan heb ik gemerkt, en met mij meerdere "gamers" die ik ken van o.a. q3 tribes en cs. Je zou ook de review op firingsqua eens kunnen lezen, zij komen tot dezelfde conclusie (en zo ook een eerdere nederlandse review van de dualoptical). Misschien ligt het aan je speelstijl dat je het niet merkt.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:06

Wildfire

Joy to the world!

Nou, ik heb zojuist mijn Logitech Dual Optical eens flink snel op en neer zitten bewegen, maar hij verslikte zich geen enkele keer. Hij kan het dus wel aan, misschien heb jij wel last van een exemplarisch probleem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27
Bij mij schokte dat muisje ook niet bij hevige bewegingen. Alleen mijn linkermuisknop was naar 2 maanden dood ofzo. Ik kon het niet meer gebruiken op een of andere manier. Dus ff weer een nieuwe geruild en het werkt nog steeds perfect.

Verwijderd

Ik heb hem hier al een maandje en hij is perfect en het werkt ook lekker met RTCW >:) Gewoon kopen B-)

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 12:21 schreef De_Leon het volgende:
Ik heb hem hier al een maandje en hij is perfect en het werkt ook lekker met RTCW >:) Gewoon kopen B-)
Juist, ik heb em ook (waarschijnlijk als een van de eersten, hij stond nog niet eens in de folders of op I-net)

Fantastische muis, werkt heerlijk, super nauwkeurig!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik heb een razer boomslang 1000 gekocht bij informatique voor 108,50 .. lijkt mij een betere keuze :?

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Minder is dit...
Het is dus 2x optical van Logitech of MS Explorer 3.0. Ik wil zelf ook een nieuwe muis aanschaffen maar zit te twijfelen welke ik zal namen. Zou voor Logitech 2x gaan maar moet toch maar ff goed kijken in de winkel welke van de twee het beste zijn. Probleem is alleen dat de 2x Optical van Logitech niet hier ergens in de winkel verkrijgbaar is :( Probleem dus...

/edit: En die Razor Boomslang muizen zijn zeer brak heb ik gehoord. Vooral wat betreft uitval...

Kijk bij [topic=344227/2/25] waar ook wat hierover met de 2x Optical van Logitech kan worden gelezen...

Out of order...

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Maandje geleden bij My Com in Rdam gekocht...op begin echt vet wennen want stapte over van een Logitech Wingman Gaming mouse (met bal dus), kon ook niet me muis op dezelfde manier optillen en verschuiven want dan verspringt ie. Kheb alle mogelijke settings geprobeerd en draai em nu met de meegeleverde Mouseware op de Ps/2 plug onder Win98Se en hier heb ik zekers geen klachten over.

Pointer reageert goed in games, ook bij hele snelle acties (als je em maar niet schuin optilt, maar das met elke optical denk wel). Speel zelf Cs met vrij snelle bewegingen en dat gaat goed, druk alleen soms wel per ongeluk me duimknoppie in (en das naar want das me Rload). Kheb alleen nog wel het idee dat Mouseware niet helemaal lekker werkt met Unreal, schokkerig en alles...

Nog geen spijt van de aankoop dus a fl 105,- :)

*

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27
hehehhe ik heb niet eens mouseware geinstalleerd en alles werkt goed >:)
Al mijn knopen en de scroll werkt prima dus ik vind het onnodig om mouseware te installen.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Dit is de eerste soort optical muis die ik ooit heb gehad, hiervoor had ik dus een balmuis en ik vind deze dual optical echt super lekker werken, maar of het verschil maakt met een 'gewone' optical zou ik echt niet weten. Ook ligt de muis zeer lekker in de hand.

BTW: ik had hem voor 90 piekjes gekocht :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:06

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb nog nooit Mouseware gebruikt. Windows XP ondersteunt standaard alle knoppen, da's wel zo makkelijk...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• RodeMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-04-2020

RodeMan

Bierdrinkers

Ik heb sinds vandaag ook een dual optical muis en hij bevalt zeer goed. Het is de eerste optische muis die ik heb.
:D

Biertje?

Pagina: 1