Toon posts:

'The fly' fictie of werkelijkheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de film The Fly wordt een voorwerp van de ene cabine verstuurd naar de andere. Dit geschiedt middels het afbreken van cellen, kopieren en weer opnieuw opbouwen aan de kant van de bestemming.

Zou dit misschien in de toekomst mogelijk kunnen zijn?

Zou voor het millieu een grote stap vooruit zijn. Je zou dan voorwerpen van de ene kant van de wereld naar de andere kant kunnen sturen!

U nu...

Verwijderd

"Beam me up, Scotty!"

Bij StarTrek doen ze't ook... Maar 't lijkt me nogal vergezocht, want dan zou je materie (gecontroleerd) moeten kunnen omzetten in energie en - nog veel moeilijker - vice versa. Ik zeg niet dat 't niet kan, maar het lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk. En met de huidige stand van de techniek of alles wat er binnen de eerstvolgende (zeg:) 100 jaar beschikbaar is, zal het zeker niet lukken.

Just my 2 cents worth...

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Ik heb er laatst iets over gehoord!
Ze hebben iets van de ene plaats naar de andere getransporteerd. Nou weet ik niet meer wat dat precies was en hoe dat ging.
Misschien weet iemand dat nog? Het was op TV, RTL Boulevaard ofzo iets.!? Dik 4 weken geleden... dcht ik

Ayo

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
afbreken van cellen is 1 ding, maar hoe wil je het weer opbouwen??? al die informatie zoals de oorspronkelijke vorm was (dus ALLE cellen) moeten toch ergens worden bewaard...
(een wel HEEEEELE grote hdd heb je dan nodig :)

lijkt me dus niet echt realistisch..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 16:40 schreef zwelgje2 het volgende:
afbreken van cellen is 1 ding, maar hoe wil je het weer opbouwen??? al die informatie zoals de oorspronkelijke vorm was (dus ALLE cellen) moeten toch ergens worden bewaard...
(een wel HEEEEELE grote hdd heb je dan nodig :)

lijkt me dus niet echt realistisch..
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, mijn zoon (8>

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 16:42 schreef Kiekejan het volgende:

[..]

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, mijn zoon (8>
Helaas.....

Je kunt OF de energetische staat van een elementair deeltje OF de plaats exact bepalen, niet beide. Het onzekerheidsprincipe van Heizelberg was het geloof ik?

Hoe dan ook, daaruit volgt dat teleportatie niet mogelijk is volgens die methode.

Wat wel (zou) kunnen is teleportatie door een reisje naar de hyperruimte te maken. Ik geloof dat dat een ruimte is in de 5e dimensie die alle plaatsen in de eerste 4 dimensies raakt of zo, maar daar zal een van de theoretische fysici die hier onlopen zijn zegje over moeten doen. Ik ben maar een leek

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 22 oktober 2001 16:38 schreef Roland het volgende:
Ik heb er laatst iets over gehoord!
Ze hebben iets van de ene plaats naar de andere getransporteerd. Nou weet ik niet meer wat dat precies was en hoe dat ging.
Misschien weet iemand dat nog? Het was op TV, RTL Boulevaard ofzo iets.!? Dik 4 weken geleden... dcht ik

Ayo
klopt.

Fotonen, protonen, waterstofdeeltjes en andere losse atomen en zelfs Fullerenen (Buckyballen (C60)) is al reeds over een grote afstand gebeamed (labcondities). Het laatste wat ik hoorde was dat ze met virussen bezig waren, dit omdat ze graag nog verder willen opschalen.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Het onzekerheidsprincipe van Heizelberg was het geloof ik?
Het onzekerheidsprincipe van Heidelberg dus. ;)

Volgens dit principe is het dus onmogelijk om complete gegevens van een foton te verzamelen. Maar ik weet niet of je fotonen wel wil transporteren. Volgens mij heb je genoeg eraan om alleen de atomen te transporteren. Coorect me if i'm wrong.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:45

Elvhenk

Madam Mikmak

Moet je het boek Tijdlijn van Michael Crichton eens lezen: roman dus, over dit fenomeen en dan gecombineerd met tijdreizen. As een lekker leesboek.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 22 oktober 2001 17:58 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Het onzekerheidsprincipe van Heidelberg dus. ;)

Volgens dit principe is het dus onmogelijk om complete gegevens van een foton te verzamelen. Maar ik weet niet of je fotonen wel wil transporteren. Volgens mij heb je genoeg eraan om alleen de atomen te transporteren. Coorect me if i'm wrong.
Heizenberg that is.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:12
Heisenberg dus.

Maar in de eerste post staat dat dit dus automatisch heel goed zou zijn voor het milieu. Dat is toch weer een van de kromste gedachtengangen die ik de laatste tijd heb gehoord.

Engineering

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
je kan dan toch 'heizenberg compensators' gebruiken? tenminste dat doen ze in startrek ook :)

A wise man's life is based around fuck you

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Op maandag 22 oktober 2001 19:16 schreef zwelgje2 het volgende:
je kan dan toch 'heizenberg compensators' gebruiken? tenminste dat doen ze in startrek ook :)
Ja, dat zijn precies de dingen in star trek die nergens op slaan, en dingen als overstralen mogelijk maken.

Overstralen..hmm, iemand uit elkaar halen, en de informatie opslaan over hoe het in elkaar zat, zal vast niet zoveel energie kosten, laat staan het met de lichtsnelheid of iets in die geest ergens anders heen sturen. Je moet heel precies weten hoe iets in ellkaar zit, anders gaan er toch wat mis met je lichaam lijkt mij, dus het onzekerheids princie doet er wel degelijk toe, als er wat deeltjes effe anders zitten ben je flink de lul hoor...

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• Cyphax
  • Laatst online: 11:53

Cyphax

Moderator LNX
Op maandag 22 oktober 2001 22:37 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Ja, dat zijn precies de dingen in star trek die nergens op slaan, en dingen als overstralen mogelijk maken.

Overstralen..hmm, iemand uit elkaar halen, en de informatie opslaan over hoe het in elkaar zat, zal vast niet zoveel energie kosten, laat staan het met de lichtsnelheid of iets in die geest ergens anders heen sturen. Je moet heel precies weten hoe iets in ellkaar zit, anders gaan er toch wat mis met je lichaam lijkt mij, dus het onzekerheids princie doet er wel degelijk toe, als er wat deeltjes effe anders zitten ben je flink de lul hoor...
Een lompe vergelijking, maar voor het versturen van data is er ook foutcorrectie (checksums) dus zou men dat niet voor de zekerheid ook even niet vergeten? :)
Anders krijg je packetloss en ben je zo een arm of been kwijt ;)

En ja, die informatie die zo groot is... www.winzip.com ! :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

En hoe zit dat dan als je geen licentie voor Winzip hebt, moet je dan steeds bij comprimeren en uitpakken op OK drukken? :P

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:08 schreef Gul'Dan het volgende:
En hoe zit dat dan als je geen licentie voor Winzip hebt, moet je dan steeds bij comprimeren en uitpakken op OK drukken? :P
Lekker balen als je licentie niet goed is ;)

Maar, ik denk dat er wel een ander soort compressie moet worden uitgevonden om mensen op te slaan in zoiets. Zelfs dan zou de dataverkeer enorm lang duren. Omdat het zoveel is. Een goede 2 MBps. is nu al wel snel voor een verbinding door 'de lucht'. Dan zou je toch minstens over enige terrabytes of petabytes moeten beschikken als snelheid.

Verwijderd

Lekker balen als je licentie niet goed is ;)

Maar, ik denk dat er wel een ander soort compressie moet worden uitgevonden om mensen op te slaan in zoiets. .
WinRAR Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/happy/supergrin.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/scatter.gif

Verwijderd

hmmm...

Daar is vast wel een shell script voor te verzinnen... >:)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
!#/usr/bin/zsh

md5sum drSinister | read a
tar -cIf - drSinister | ssh Other.EndOfTheWorld.com "tar -xIf -"
echo $a | ssh Other.EndOfTheWorld.com "md5sum -c - " | read b
if [ $b != "OK" ]
then
  echo "drSinister died in transport
else
  echo "drSinister reach the Other end of the world safely"
  echo "drSinister was transported as a bzip2 tar archive >:)"
fi

dit is natuurlijk ongetest, want ik durfde het niet aan om m'n leven op het spel te zetten, sorry gasten ;)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Op maandag 22 oktober 2001 16:57 schreef SAPman het volgende:

[..]

Helaas.....

Je kunt OF de energetische staat van een elementair deeltje OF de plaats exact bepalen, niet beide. Het onzekerheidsprincipe van Heizelberg was het geloof ik?
...
Ik, als Startrek fan, kan je vertellen dat ze in startrek hier de Heizenberg-compensator voor hebben :)

hehe, nou weer ik wat ze daar mee bedoelen :P

edit:
SJIT :) iemand was me voor :D

met papier mache kun je alles maken!!

Pagina: 1