Op maandag 22 oktober 2001 18:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ken het ook niet, maar keek op de site en zag daar de namen van enkele instituten die die opleidingen geven ,Eén van de instituten ken ik wel, ik raad je aan om erg kritisch te zijn omtrend hoeveel je het kost en wat je denkt daar te leren.
een kennis van me werkte daar korte tijd en om eens te kijken ging ik daar langs (zaten ook tegenover ons kantoor), ze gaven een of andere 'professionele websites-bouwen' cursus.
Na 5 minuten met de docent html gesproken te hebben kon ik geen woord meer over mn lippen krijgen en snakte ik naar adem.
die 'docent html-vormgeving' vroeg mij als eerste vraag of ik hem kon uitleggen wat dat 'ftp' nu eigenlijk was? CSS kende hij niet, javascript was 'zwaar programmeerwerk' en verder relateerde hij alles wat ik over code opmerkte aan het knopje in frontpage waaronder dat te vinden was...
dat was twee jaar terug, misschien dat het niveau wat hoger geworden is, maar vermoed dat je daar best ook je twijfels bij kan hebben, iig zeer kritisch en op je hoede zijn, laat je niet door wollige verkoop-praatjes omlullen.
Ik als vwo-student *kuch* *kuch* heb ook zo'n informatica docent... Nou is informatica op een middelbare school natuurlijk nog nie echt specifiek gericht ergens op, maar het eerste waar je in VWO 5 hier mee begint, is een website frutselen...
3x raden wat er gebeurt? Je krijgt een of andere suffe economie docent voor je neus, en die gaat jou wel es even uitleggen hoe dat html werkt. Hij print zelf de lesstof uit (want boeken over html heeft mijn school nooit van gehoord... nou ja, zou kunnen... die boeken zijn natuurlijk ook niet goedkoop). Die lesstof is zo wazig (ja, we hebben het nog steeds over html) dat zo'n 50% van de klas dr geen reet van snapt, en de andere helft DENKT het te snappen, maar produceert absoluut onlogische code. Daarna (na 5 lesjes html) komen opeens applets aan de beurt! (zie je het voor je? en stel van die bosapen die opeens allemaal applets gaan gebruiken?)...
En wat schetst mijn verbazing... ja hoor.. les 7... FLASH! Na dus eerst met applets gewerkt te hebben, krijg je nu flash... WTF? Waar heb je dan die applets voor nodig gehad? Nee, je leert geen java progselen zodat je zelf ook die applets kunt schrijven... nee, je leert ze alleen te importeren in je website... Nou, daar heb je dan veel aan gehad, want vanaf nu gebruik je flash, dat kun je tenslotte zelf maken...
Dr is echt geen logische lijn in te volgen. Belangrijke dingen als JavaScript e.d. worden maar even voor het gemak vergeten, omdat de docent daar zelf gwoon geen hol van snapt.
Ben benieuwd wat de rest van het jaar gaat brengen (waarschijnlijk veel

als het zo doorgaat...)