Toon posts:

Wie kent dit?(opleidingen)

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren/dames got'ters,

Weet niet of het hier thuis hoor, maar ken iemand deze organisatie "Certified Internet Webmasters Organisation"?

<edit>
staat op http://www.informaticadrenthe.nl/opleidingen/webdesign_ciwsitedesigner.htm

http://www.informaticadrenthe.nl/opleidingen/webdesign_ciwinet.htm

http://www.informaticadrenthe.nl/opleidingen/webdesign_ciwecommerce.htm

</edit>

greetz

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

nee...

Stoer; Marduq

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

nee...

Verwijderd

nee...

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

nee...

• Roland
  • Laatst online: 10-09 13:08

Roland

Schnitt!

nopez...

...Make every cut count, even if it is one frame...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

nee...

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
okidoki,

niet echt bekend dus, kreeg namenlijk een tip om deze opleidingen te doen, maar volgens mij is dit niets

• Roland

Roland

Schnitt!

Weet ik niet,

Ze hebben wel standaard opleidingen (ECDL) etc.
Ik heb even info aangevraagd.
Who knows!

Ayo

Verwijderd

Topicstarter
heb wel een link gevonden http://www.ciwcertified.com
Had ik me eerder moeten bedenken, google dus

thnx iedereen

Verwijderd

nee

• Roland

Roland

Schnitt!

Op maandag 22 oktober 2001 16:25 schreef Terayonnetje het volgende:
nee
???

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nee

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

unknown

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

njet

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 22 oktober 2001 16:24 schreef moeman het volgende:
heb wel een link gevonden http://www.ciwcertified.com
Had ik me eerder moeten bedenken, google dus
ken het ook niet, maar keek op de site en zag daar de namen van enkele instituten die die opleidingen geven ,Eén van de instituten ken ik wel, ik raad je aan om erg kritisch te zijn omtrend hoeveel je het kost en wat je denkt daar te leren.

een kennis van me werkte daar korte tijd en om eens te kijken ging ik daar langs (zaten ook tegenover ons kantoor), ze gaven een of andere 'professionele websites-bouwen' cursus.
Na 5 minuten met de docent html gesproken te hebben kon ik geen woord meer over mn lippen krijgen en snakte ik naar adem.

die 'docent html-vormgeving' vroeg mij als eerste vraag of ik hem kon uitleggen wat dat 'ftp' nu eigenlijk was? CSS kende hij niet, javascript was 'zwaar programmeerwerk' en verder relateerde hij alles wat ik over code opmerkte aan het knopje in frontpage waaronder dat te vinden was...

dat was twee jaar terug, misschien dat het niveau wat hoger geworden is, maar vermoed dat je daar best ook je twijfels bij kan hebben, iig zeer kritisch en op je hoede zijn, laat je niet door wollige verkoop-praatjes omlullen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• 2
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

drenthe?

nee, nooit van gehoord.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

laat ik maar meedoen
nee |:(

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 18:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ken het ook niet, maar keek op de site en zag daar de namen van enkele instituten die die opleidingen geven ,Eén van de instituten ken ik wel, ik raad je aan om erg kritisch te zijn omtrend hoeveel je het kost en wat je denkt daar te leren.

een kennis van me werkte daar korte tijd en om eens te kijken ging ik daar langs (zaten ook tegenover ons kantoor), ze gaven een of andere 'professionele websites-bouwen' cursus.
Na 5 minuten met de docent html gesproken te hebben kon ik geen woord meer over mn lippen krijgen en snakte ik naar adem.

die 'docent html-vormgeving' vroeg mij als eerste vraag of ik hem kon uitleggen wat dat 'ftp' nu eigenlijk was? CSS kende hij niet, javascript was 'zwaar programmeerwerk' en verder relateerde hij alles wat ik over code opmerkte aan het knopje in frontpage waaronder dat te vinden was...

dat was twee jaar terug, misschien dat het niveau wat hoger geworden is, maar vermoed dat je daar best ook je twijfels bij kan hebben, iig zeer kritisch en op je hoede zijn, laat je niet door wollige verkoop-praatjes omlullen.
i know, heb er zelf ook ervaringen mee!!!! komt zo lullig over van zo'n "leraar" >:)

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 16:10 schreef moeman het volgende:
Heren/dames got'ters,

Weet niet of het hier thuis hoor, maar ken iemand deze organisatie "Certified Internet Webmasters Organisation"?
[..]
zit daar statiegeld op?? ;)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Kan ik daar dan eindelijk webdesigner worden?

"You're only as good, as what you did last week."

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Wij hebben er wel eens post van gekregen. Wordt de beste webmaster van de hele wereld in 10 stappen en een klontje boter.

Beetje spannend verhaal.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Basiskennis van en enige ervaring in het werken met Microsoft besturingssystemen voor de PC (MS DOS en Windows) is vereist
Damn, moet ik toch maar weer eens DOS6.11 installen....

Verwijderd

Ik doe momenteel de opleiding

Multimedia/Internet op het Deltion College in Zwolle.

Je leert er geen fuck, maar je kan er wel internetdesigner mee worden. That's it.

Verwijderd

nee..........!

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

nopes, unknown! |:(
je hebt ook een Multi Media opleiding
op het Grafisch Lyceum in Rotterdam. (MBO)
http://www.glr.nl/opleidingen/mbo.htm

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13

Wuursj

want worst is al bezet

en ook nog:
Communication and MultimediaDesign @ HSZ Heerlen:
Deze opleiding wordt samen met de Fachhochschule Aachen en de Katholieke Hogeschool Limburg in Genk aangeboden. Delen van de opleiding volg je dan ook in het buitenland. Je wordt opgeleid voor het ontwerpen, bouwen en toepassen van multimedia producties, met name internet.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Verwijderd

nee ...

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Op maandag 22 oktober 2001 18:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik als vwo-student *kuch* *kuch* heb ook zo'n informatica docent... Nou is informatica op een middelbare school natuurlijk nog nie echt specifiek gericht ergens op, maar het eerste waar je in VWO 5 hier mee begint, is een website frutselen...
3x raden wat er gebeurt? Je krijgt een of andere suffe economie docent voor je neus, en die gaat jou wel es even uitleggen hoe dat html werkt. Hij print zelf de lesstof uit (want boeken over html heeft mijn school nooit van gehoord... nou ja, zou kunnen... die boeken zijn natuurlijk ook niet goedkoop). Die lesstof is zo wazig (ja, we hebben het nog steeds over html) dat zo'n 50% van de klas dr geen reet van snapt, en de andere helft DENKT het te snappen, maar produceert absoluut onlogische code. Daarna (na 5 lesjes html) komen opeens applets aan de beurt! (zie je het voor je? en stel van die bosapen die opeens allemaal applets gaan gebruiken?)...
En wat schetst mijn verbazing... ja hoor.. les 7... FLASH! Na dus eerst met applets gewerkt te hebben, krijg je nu flash... WTF? Waar heb je dan die applets voor nodig gehad? Nee, je leert geen java progselen zodat je zelf ook die applets kunt schrijven... nee, je leert ze alleen te importeren in je website... Nou, daar heb je dan veel aan gehad, want vanaf nu gebruik je flash, dat kun je tenslotte zelf maken...
Dr is echt geen logische lijn in te volgen. Belangrijke dingen als JavaScript e.d. worden maar even voor het gemak vergeten, omdat de docent daar zelf gwoon geen hol van snapt.

Ben benieuwd wat de rest van het jaar gaat brengen (waarschijnlijk veel :Z als het zo doorgaat...)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nee. zo, weer een post erbij... ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

Op dinsdag 06 november 2001 19:55 schreef Scipionyx het volgende:
Nee. zo, weer een post erbij... ;)
lol ;)

Maar de verhalen van RM-rf en Tu-Tone komen ook mij zeer
bekend voor! ik, als ex MBO student *kuch-kuch* :P kreeg
ook informatica en ook daar werd 'webdesign' in behandeld ..
*jeeeez* wat een bullsh*t was dat zeg!! krijg je daar les
van een docent die eigelijk natuurkunde behoord te geven!
java/flash/cgi/php/dhtml ??! macromedia? photoshop?
css-class? uhmmm ?? nou hou maar op!
die vent wist net hoe die de background-colour moest change
via frontpage 4.0 |:(

maaargoed, de beste manier om het te leren is volgens mij
nogsteeds door zelf zoveel mogelijk te "prutsen" met het
internet als vragenbank/bibliotheek :+

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik heb laatst nog irritante spammail van ze gekregen maar die heb ik er direct verwijderd, anders had ik ze hier wel ff gepost.....

Hier staat tekst

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Nope :P

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

het is een moeilijke naam dus : Nooit van gehoord.

* dusty is maar een simpele ziel.

Althans volgens Ivy dan.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Slash_ kent het wel :)

CIW certificaten kun je in diverse gradaties halen, schijnt in de US vaker gebruikt te worden, is hier nauwelijks bekend. Ze willen een soort mcse-certificatie zijn voor webdevelopers.

De eerste cursussen stellen weinig voor en eerste certificaten zijn een eitje om te halen. Naarmate je verder komt gaat men ineens in sneltreinvaart door javascript, vbscript, asp, perl, security heen.

Het is best veelomvattend maar het is zwaar afhankelijk van de organisatie die de cursussen aanbiedt en of de docenten een beetje van goede kwaliteit zijn. Het is in ieder geval reteduur; de boeken en de examens. En als je grafisch opgeleid wil worden heb je er niets aan, het is voornamelijk gericht op web-development.
Pagina: 1